Turizmin çehresi değişiyor

A -
A +

Nisan ayı başında Antalya'ya gitmiş ve dönüşte turizm sektöründe gördüğüm yenilikleri yazacağımı ifade etmiştim ama araya başka konular girdi ve kaldı maalesef. Nisan sonunda bir daha gittim, yine yazamadım. Dünyanın en eski ve en ihtişamlı devletlerinin kurulduğu topraklar üzerinde oturup duran Türkiye şayet, destinasyon turizmine geçebilmiş olsaydı bu sektörün çok kaymağını yerdi ama yapamadı bir türlü. Varsa yoksa kum, güneş ve deniz!.. Bari onun kaymağını yese ama ne gezer. Sektör eskiyen binalarını restore etmekte dahi zorlanıyor. O kadar az kazanıyor yani. Sadece bu ayıp bize yeter ama başka ayıplar da var. Dünyanın en güzel ve en yeni otelleri bizde fakat, o ihtişamla orantılı kazanan yok gibi! Turist gelip yiyor - içiyor ve gidiyor; neredeyse bedava tatil yapıyor. "Her şey dahil" sistemi turistlerin canına minnet bir uygulama olup çıktı. Bu sistem Magic Life tarafından uygulandı ilk kez. Pratik tarafları olduğu anlaşılınca sadece Türkiye değil, bütün Akdeniz çanağı benimsedi bu sistemi ama her şeyi olduğu gibi onu da dejenere ettik. Turizm yatırımı, geri dönüşümü en geç olan yatırımlardan birisi. Milyonlarca doları yatıran turizmci, en az 20 sene bekler geri dönsün diye. Bir de o veya bu sebepten kâr nispeti düşmüşse, yandı gülüm keten helva. Türk turizm sektörü bugün "keten helva" durumunu yaşıyor işte. "Her şey dahil" terk ediliyor şimdi. İşin garibi ilk terk eden yine Magic Life!.. "Her şey içinde"ye geçti zincir. Magic Life'ı ayıpladığımı sanmayın sakın. O gün kendisi için doğru olan oydu, onu yaptı. Bugün "Her şey içinde" diyerek devam ediyor yoluna. Kâr elde etmek için tek bir stratejiye kapılıp kalmamak lazım tabii. Temalı otel Strateji değiştiren sadece Magic Life da değil. Çok firma kendini yeniliyor. Kayı Group, mesela. Kayı Group Yönetim Kurulu Başkanı Talha Görgülü, bu sene açtıkları Adam & Eve Otel'in çok farklı bir tasarıma sahip olduğunu söyledi. Baştan sona özel dizaynı olan bu otele ben balayı oteli diyeyim, siz "aşk oteli"; hiç fark etmez. Misafirinin her bir ihtiyacına cevap veren bir uygulaması var bir kere Adam&Eve'nin. Sizi şımartan, ayağınızı yerden kesen bir hizmet anlayışı bu. "Gak" deyin meyve suyu gelsin, "guk" deyin yemek... Odaların dört bir tarafı ayna. Sağına bak kendini gör. Soluna bak kendini gör. Saunası, havuzu, SPA'ı her bir şeyi özel. Masaj ve terapi çeşitlerini yazacak olsam sığmaz. Hele bir deniz ve havuz sefası var ki, başka yerde emsali yok. 640 metre karelik villaları ve bin metrekarelik süit odaları var. Biraz pahalı tabii. Maksat da o zaten. Pahalı turist çekip fazlaca para kazanmak! Kaz gelen yerden tavuk esirgenmez fikrinden gidip çok büyük yatırım yapmış Talha Görgülü. Projenin mimarı olan Eren Talu, "Bütün birikimimi kullandım" ifadesini kullanıyor ki, doğru. Otel, büyük bir birikimin ürünü olduğunu söylüyor zaten. Talha Görgülü, oteli gezenin 60 euro ücret ödeyip öyle gezeceğini de ifade etti. Bunu, Dubai'deki Burj el Arab uygulamıştı ve o 70 dolar civarında bir ücret alıyordu. Görgülü yedi kıtaya 7 otel inşa edeceklerini de söyledi. İlk etapta ikisi Rusya'da, biri Güney Afrika'da olacakmış mesela. Sheraton - Çeşme de kendini yenileyenlerden. Çeşme malum kaplıca bölgesi. Sheraton SPA tesisleriyle de hizmet veriyordu. Talep çok olunca, ilave yatırımlar yaptı ve koca bir kış sezonunu restorasyonla geçirdi. Nisan ayında sezonu açan Sheraton şimdi çok daha iddialı konuma geldi bu konuda. Almanya başta olmak üzere birçok Avrupa ülkesinden tedavi maksatlı turist geliyor Çeşme'ye ve büyük bir kısmı Sheraton'da kalıyor. 10 gün önce yapılan "Türkiye Muhasebe Denetimi Sempozyumu" Antalya Belek'teki Xanadu Resort Hotel'de gerçekleşti. 3 gün orada kaldım. Müthiş bir otel. O kadar güzel. Pırıl pırıl. Yemekleri mükemmel. Tesis fevkalade. İnsan, böyle dört dörtlük bir işletmenin para kazanmadığını öğrenince üzülüyor doğrusu. Dünyada emsali yok Xanadu'nun. Yalnız Xanadu da değil. O sıradaki bütün oteller güzel fakat neredeyse bedavaya hizmet veriyor hepsi de. Temalı otellerden biri de Kocaeli Kartepe'deki The Green Park hiç şüphesiz. Kış sporları için birebir orası. Temiz hava, güneş ve kar; hepsi orada. İstanbul'a yakınlığı da cabası tabii. Önümüzdeki günlerde turizm sektörü daha hızlı bir değişim yaşayacağa benziyor. Para kazanmaları için şart bu çünkü.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.