İzmir Expo 2015'i kıl payı Milano'ya kaptıran Türkiye, şimdi gözünü Şanghay'a dikti. Kaybettiğini kısmen de olsa telafi etmeyi ve ayrıca, orada 2020 için zemin oluşturmayı hedefliyor. Eh, zararın neresinden dönülse kârdır. Türkiye, 1 Mayıs-31 Ekim 2010 tarihleri arasında gerçekleştirilecek olan Expo Shanghai 2010'u şova dönüştürüp o altı aylık süreyi fırsata çevirebilir mi? Bendeniz, ümitsiz değilim şahsen. Nedenini de söyleyeyim. Ta 1851'den beri Osmanlı da dahil hemen her fuara katıldı Türkiye. Müthiş bir birikimi var yani. Ayrıca, Expo Shanghai 2010'un ana teması Türkiye'nin şartlarına oldukça uygun. "Better City, better life-Daha iyi şehir, daha iyi yaşam." Türkiye, yaklaşık 194 ülkenin katılacağı Dünya Expo'suna, 2 bin metrekarelik bir pavyon ile iştirak ediyor. Çatalhöyük ana teması ile giydirilmiş Türkiye pavyonu daha şimdiden ilk 10 pavyon arasına girdi. Türkiye, dünyanın en muhteşem destinasyona sahip. Ayrıca, medeniyetlerin beşiği. Hiçbir ülkede olmayan tarih zenginliği bizim ülkemizde. Expo'da tema çok önemli ve bize uygun. Belki de yüzyılın fırsatı; iyi değerlendirmek lazım. Fuar olur da sanayi olmaz mı? Var tabii. Ülkeler sanayi ve teknoloji ürünlerini de teşhir edecekler gayet tabii ve ziyarete gelen 70 milyon kişiye yenilikleri sunacaklar ama ana tema değişmiyor: "Dünyanın kültür, tarih ve eğitim olimpiyatı." Ayrıca, Çin, Expo 2010 için 4 milyar 500 milyon dolar bütçe ayırdı. Ki, neresinden bakarsanız bakın, Expo Shanghai 2010 Türkiye için büyük avantaj. Âdeta, Türkiye için hazırlanmış bir organizasyon. Expo organizasyonlarından sorumlu Büyükelçi Sencar Özsoy, bu konuda çok iyi hazırlandıklarını söyledi. Expo 2010'da Anadolu medeniyetlerini ve İpek Yolu'nu öne çıkaran bir program hazırladıklarını belirten Özsoy, "İki Kıta, Bir Şehir" teması ile de İstanbul'u tanıtacaklarını ifade etti. Hele bir tanıtım filmi var ki, bayıldım. 9 kamera ile çekilmiş ve 360 derece İstanbul'u gösteriyor. Seyredenlerin hayran kalacağı bir film. Türkiye'nin daha önce katıldığı Saragoza etkinliğinden sonra ülkemize gelen İspanyol sayısında belirgin bir artış olmuştu. Expo Sanghai 2010'dan sonra neden artmasın? Fuarın temasından tutun da yapılan hazırlıklara kadar her şey Türkiye'nin lehine çünkü. Sencar Özsoy'un vizyon, bilgi ve becerisi de bunun üzerine ilave edilince, müthiş bir avantaj çıkıyor ortaya.