Yatırıma doymayan bakan

A -
A +

Ulaştırma Bakanlığı son 8 yılda 75 milyar TL tutarında yatırım gerçekleştirerek; rekor kırdı. Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, önceki akşam Ekonomi Gazetecileri Derneği (EGD) üyeleri ile birlikte gerçekleştirilen iftar yemeğinde, Türkiye'nin kara, hava, deniz ve tren yolu ulaşımında yaptığı yatırımları anlattı bir bir. İletişim konusunda katedilen mesafeye de temas eden Yıldırım, Türk mühendislerinin yaptığı yerli uydu çalışmalarının devam ettiğini ve 2015 yılında Türkiye'nin kendi uydusuna kavuşacağını söyledi. Türkiye'nin hava yolu taşımacılığında geldiği nokta dost düşman herkese parmak ısırtıyor. Avrupa dördüncüsü olan THY mesela. Geçen sene sadece yurt içinde 41 milyon yolcu taşıdı. Hedef: (yurt içi-yurt dışı) 100 milyon yolcu. Bunlar tabii durduğu yerde olmadı, olmuyor. Yeni yatırım, yeni havalimanı inşaatı, yahut da eskilerin yenilenmesiyle mümkün oldu. En başta da uçak filosuna yapılan takviye ile gerçekleşti tabii. Yerli pilot yetmediği için başta Rus, Yunanlı ve Arap olmak üzere çeşitli ülkelere mensup pilotlarla uçuyor THY. Kara yolunda yapılan yatırımlar ise gerçekten baş döndürücü. 28 milyar TL harcadıklarını söyleyen Binali Yıldırım, 30 milyar TL tutarında da yeni proje olduğunu belirtti. Yıldırım'a, 'yol inşa ederken, geri dönüşünü hesap edip etmediklerini' sordum. "Hayır" dedi Ulaştırma Bakanı Yıldırım. "Hayır. Yolun ekonomisi mi olur? Hiçbir zaman düşünmedik bunu, düşünmüyoruz da. Yol, vatandaşa yapılacak en önemli hizmettir. Sosyal hizmette para düşünülmez." Böyle söyledi ama hemen ardından da, "Yeni yollar kazaları önlediği gibi, vatandaşa zaman da kazandırıyor" dedi. Yakıt tasarrufu da cabası tabii. Ayrıca, Yıldırım 4 milyar 500 milyon TL'lik bir geri dönüşün olduğunu söyledi ki, hiç de küçümsenecek bir rakam değil bu. Yapılan yatırımın neredeyse 5'te biri geri kazanılmış. Uzun vadeli yatırım olan kara yolunda hem de. Demir yolu taşımacılığı her ne kadar istenilen noktaya gelmemişse de, sektöre ciddi yatırımların yapıldığı bir gerçek. Birçok hat yenilendi. Yeni hatlar ilave edildi. Bunları yapmak için de vagon fabrikalarının kapasitesi arttırıldı. Ayrıca, tekerlek, ray, fren ve bağlantı setleri üreten tesisler kuruldu. Bir kısım ürün ihraç ediliyor artık. Deniz yolu taşımacılığında yaşanan gelişmeler İDO ile büyüyüp gelişiyor. En önemli gelişme ise hiç şüphe yok ki, tersane sayısındaki artış ve yat inşasında elde edilen başarı. Sektörü üçüncülüğe yükselen yatçılarımız, yok satıyor. Marina işletmeciliği de öyle. En yüksek gelirli sektör olan marina işletmeciliği hızla gelişiyor Türkiye'de. IMF'nin 4. maddeye dayanarak Türkiye'yi denetleyip denetlemeyeceği sorulan Yıldırım, "Türkiye'nin denetlenecek bir şeyi yok" dedi. "IMF kendini denetlesin önce. Denetledikleri dünya ekonomisi çöktü. Türkiye ise yoluna devam ediyor."

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.