Makam uçağı değil uçan tabut bunlar

A -
A +

Geçtiğimiz Pazar günü Bağdat'a hareket etmek üzere Dışişleri Bakanı Davutoğlu ile Atatürk Hava Limanında sabahın 5'inde Başbakanlığa ait ATA uçağında buluşuyoruz. Bağdat'taki programımın yoğunluğu ve bir gün sonra Sayın Başbakan'la Lübnan'a gideceği için bir an önce Bağdat'a hareket etmek isteyen Bakanı ve bizi bir sürpriz bekliyordu. Uçağa bindik, ama uçak bir türlü hareket etmiyordu. Meğer arıza nedeniyle uçağın kapısı kapanmamış. Kapıyı onarmak için bizi uçaktan indirdiler ve sanıyorum uçağı bakım hangarına çektiler. Zamanla yarışan Bakan Davutoğlu 3 saat beklemek zorunda kaldı. 3 saat sonra arıza giderildi ve hareket ettik. Sayın Bakan haklı olarak tepkiliydi. "Gece 2'ye kadar Tunus'taki vatandaşlarımızın tahliyesi ve Belçika'daki gencimizin uğradığı kanunsuz muamele ile uğraştım. 3 saat uyku ile yetindim ve koşa koşa işime geldim. Şimdi üç saattir burada bekliyoruz" diyen Bakan yurt dışı temaslar için Bakanlara tahsis edilen GAP ve ATA uçağının hem çok eski hem de kapasite olarak yetersiz olduğunu belirtti. Bakan haklı, bu uçaklar bölgesel siyasi ve ekonomik bir güç olan T.C. Devletine yakışmıyor. Hatırlayın, Nükleer Santral görüşmeleri için GAP uçağı ile Japonya'ya giden Enerji Bakanı Taner Yıldız, dönüş yolunda uçakta kabin basıncının düşmesi nedeniyle büyük bir kaza atlatmıştı. Türk özel sektörü özel iş ve makam uçağı konusunda devletten daha iyi durumda. 50'nin üzerinde özel uçak var. Özel uçak artık bir lüks değil zorunlu bir ihtiyaç. Büyüyen ve gelişen Türkiye'nin ihtiyaçları da büyüyor. Dışişleri Bakanı Davutoğlu, Devlet Bakanı ve Baş Müzakereci Egemen Bağış ve Dış Ticaretten Sorumlu Devlet Bakanı Zafer Çağlayan'ın zamanlarının büyük bir bölümü havada ve yurt dışında geçiyor. Görevleri gereği doğal olan da bu zaten. Diğer taraftan Cumhurbaşkanı ve Başbakan da ağırlığı daha çok ekonomi olan birçok seyahat gerçekleştiriyor. Tüm bu temaslarda kullanılmak üzere 4 uçak mevcut. İkisinin (GAP ve ATA) modelleri çok eski, kapasiteleri küçük ve sık sık arıza yapıyorlar. Diğer iki uçak (DAP ve ANA) uçağı Başbakan ve Cumhurbaşkanı tarafından kullanılıyor. Ama bunlar da bana göre kapasite olarak küçük. Genelkurmay'a ait VIP uçaklar da var ama onlar ortak havuzda değil. Hiç vakit kaybedilmeden Cumhurbaşkanı ve Başbakan için en az 150 yolcu kapasiteli birer uçak alınmalı. Mevcut makam uçakları dünyanın 16'ncı büyük ekonomisine sahip T.C. Devletine yakışmıyor. İddiamızla görüntümüz birbirbirine uymuyor. Zannediyorum Başbakanlık da bu ihtiyacın farkında. Onlar da bunun lüks değil zorunlu bir ihtiyaç haline geldiğini görüyorlar. Ama eleştirilerden ve lüzumsuz harcama algısından çekindikleri için bu ihtiyacı karşılamayı erteliyorlar. Bu tutum yanlış. Bazen başarılı-iyi organize edilmiş bir yurt dışı programının getirisi öyle 50 uçağa bedeldir. Yeni uçak alınır-alınmaz kendileri bilir. Ama eski küçük iki uçak ivedi elden çıkarılmalı ve artık kullanılmamalıdır. Ufku dar her şeye ideolojik pencereden bakan bir kesimin ne diyeceğini hesaba katarak bu ihtiyacı ertelemek yanlıştır. Korkulu rüya görmeyelim ve miadı dolmuş bu uçakları ivedi değiştirelim. T.C. Devletine yakışmıyor bunlar.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.