Pozitif kampanya yapın

A -
A +

Türkiye geçtiğimiz hafta sonundan başlayarak yerel seçim atmosferine girdi. Mart sonuna kadar yerel seçim gündemi ile yatıp kalkacağız. Yerel seçimlerle ilgili siyasi propaganda süresi 9 Martta başlıyor. Kampanya için siyasi partiler kesenin ağzını açmış durumda. Bu harcamalar kısmen de olsa piyasaları canlandıracak. Seçim sandığı son yüz yılın en süper buluşu. 28 Mart akşamına kadar hem siyasi partiler hem de yerel adaylar kendilerini millete anlatmak için tatlı bir yarış içinde olmalıdırlar. Milletimizin mükemmel bir sağduyusu var. Sandık başında vicdanı ile baş başa kaldığında en iyi kararı veriyor. Hatırlayın; 22 Temmuz seçimlerinden öncesini. Milletin iradesini yönlendirmek için oynanan oyunlara-yapılan kampanyalara-atılan manşetlere dönüp bir bakın lütfen. Şimdi de aynı şeyler yapılıyor, aynı oyunlar oynanıyor. 22 Temmuz sandık sonuçlarından ders çıkarılmamış sanki. Millet 22 Temmuzda yönlendirme amaçlı köşe yazılarına, manşetlere ve organize mitinglere nasıl itibar etmediyse emin olun 29 Martta da itibar etmeyecektir. Benim adaylara tavsiyem pozitif bir kampanya yürütmeleridir. Çünkü bu millet suni hareketleri sevmiyor, sahiciliğe prim veriyor. Kavgayı, çamuru, iftirayı tasvip etmiyor. Rakip adaya ilişkin ortaya attığınız her iddia için "Kardeşim bu iddialar seçime 1-2 ay kala mı aklınıza geldi? Şimdiye kadar neredeydiniz? İddianızı ispatlayacak belgeleriniz varsa cumhuriyet savcılarına neden başvurmuyorsunuz?" sorusunu soruveriyor. Bu sorunun makul ve vicdanları tatmin edecek bir cevabı yok. Demokrasilerde seçim düğün-bayram gibi yaşanmalıdır. Hem siyasi parti liderleri hem de yerel adaylar milleti rahatsız etmeyecek makul bir üslup kullanmalıdır. Yerel adaylar, beş yıl sonunda nasıl bir kent hayal ettiklerini anlatmalıdır. Gerisi hikâye, seçmende bir karşılığı yok. Ayrıca adaylar, popülizm yarışından vazgeçmelidir. Biri çıkıp "Suyu yüzde 50 ucuzlatacağım" derken, diğeri kendini tutamayıp, "Sudan hiç para almayacağım" diyor. Bu vaatlerle vatandaş zekâsına hakaret edildiğini düşünüyor. Örnek olarak, bir belediyenin 5 yıllık toplam bütçesi 6 milyar dolarken, adayın 5 yıl için 20 milyar dolarlık vaatlerde bulunmasına halk kıs kıs gülüyor. İktidar partisi 23 miting yaptı. Mitingler gayet canlı görünüyor. Ana muhalefet partisi CHP 5'inci mitingini gerçekleştirdi. MHP ilk mitingini Mersin'de yaptı. Kalabalık ve canlı bir mitingdi. Üslup düzeltilip normalleştirilirse seçim öncesi şölen havasında geçer. Tatlı bir rekabetten demokrasimiz kazançlı çıkar. Bu arada pazar günü yayın hayatına başlayan Haber Türk gazetesine ve çalışanlarına 'Hayırlı olsun' diyor, başarılar diliyorum.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.