Durmak yok yola devam

A -
A +

Başlığın siyasetle ilgisi yok. Biz, pazarlama dünyasındaki gelişmelere bakıyoruz. Her fırsatta, meşhur Google'ın (Gugıl) aslında müthiş bir "pazarlamacı" olduğunu söylerim. Pazarlamacı dediysek, cazgır satıcılar, müşterinin aklını karıştırıp cebinden parasını alan farfara firma ve markalar akla gelmesin. Gugıl, dünya çapında bir oyuncu, büyük bir pazarlamacı. Pazarlamanın hasını görmek, nasıl kazanıldığını anlamak isteyenler Gugıl'a baksınlar. Baksınlar da, yeni pazarlama stratejilerini nasıl kullanıyor, bir irdelesinler. Dünyada Google Marketing diye bir olgu var. Gugıl, pazarlamadaki kendi başarısı yanında, dünyanın dört bucağındaki firmalara da çok değerli hizmetler sunuyor. Onların pazarlama güçlerini arttırabilmeleri için sayısız hizmetler üretiyor; parayı da bu yoldan kazanıyor. Başkası olsa, zirveye oturunca yan gelir yatardı. Ama o öyle yapmıyor. Dünyanın bir numarası olan ürününü (arama motorunu) değişen şartlara ve ihtiyaçlara göre sürekli geliştiriyor. Nitekim 4 Kasımda, Ticarî Arama (Google Commerce Search) adıyla yeni bir servis başlattı. Bu sistemle, internet dünyasında, mağazaların mağazası olmayı hedefliyor. Müşteriler tam olarak ne arıyorlarsa onu bir çırpıda bulmaları için, ürün aramalarında da "tek tabanca" olmaya soyunuyor. Kendisi kazanırken, mağazalara da kazandırıyor. Satıcı firmalar, tıklama ve satış başına ücretler karşılığında, ürün bilgilerini ve web altyapılarını, Gugıl'ın arama yeteneğiyle birleştirerek rakiplerinden öne çıkabiliyorlar. Herhangi bir mal arayan müşteri, bulunduğu yere, ürün kategorisine, fiyat aralığına, ödeme ve teslim biçimine varıncaya kadar bir dizi tercihine göre ayıklanmış olarak, aradığı ürünü, fotoğrafı, fiyatı ve satış yerleriyle birlikte o saniyede karşısında bulabiliyor. Geriye bir tık daha basıp, sevkiyatı beklemek kalıyor. Daha fazlasını merak edenler, biraz araştırsınlar; gerisini pazarlama uzmanlarına, her şeyi bilen danışmanlarına sorsunlar. Kısacası, durmak yok, yola devam! > (Pazarola, pazartesi günleri yayınlanır.)

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.