08-08-08 sıra dışı bir tarih. Bazıları o gün evlenmek için deliler oldu. Dört milyar insanın gözü kulağı Pekin'de. 204 ülke bütün müsabıklarıyla şimdi Pekin'de boy gösteriyor. Rakamların, zıtlıkların ve şaşırtmacaların baş döndürdüğü bir ülkede yaşanması Pekin Olimpiyatlarını daha da unutulmaz yapıyor. Özenle hazırlanmış açılış töreni başlı başına bir sanat ve teknoloji gösterisi olarak gözlerde, zihinlerde ve gönüllerde iz bıraktı. Sanat ve teknoloji ahengi de çok hoştu. Sadece açılış törenleri değil, Olimpiyatların her faaliyeti ciddî bir organizasyon gerektiriyor. Hazırlıklar yıllar öncesinden başlıyor. Her saniyesi, her hareket, her kişi, her iş, müthiş bir düzen ve senkronizasyon içinde planlanmak zorunda. Hem orijinal hem de düzenli olacaksınız. Kolay değil. Müşterinin gönlü de böyle herkeslerden farklı ve üstün olunarak, sanatla teknolojiyi birleştirerek kazanılıyor. Olimpiyat, uluslararası bir sıra dışılık mücadelesi. Ulusça, çizgiyi aşabilme, limitleri zorlayabilme, birey ve toplum olarak insanın gücünü gösterme, rekora koşma yarışı. Sıradan uluslar olimpiyat ruhunu kavrayamıyor; sıradan yöneticiler olimpiyatların altından kalkamıyor; sıradan atletler olimpiyatlara kadar çıkamıyor, sıradan müsabıklar madalya alamıyorlar. Olimpiyatlar sıradan işleri kaldırmıyor. Sıradan kampanyalar olimpiyatlarda iş yapamıyor. Turizm ve Tanıtma Bakanlığı'nın Türkiye'nin tanıtımı için Pekin'de 1.5 milyon dolar harcadığı kampanya, kimse kusura bakmasın, bendenize çok sıradan göründü. Okullarda eğitim amaçlı yapılan-yaptırılan projeleri hatırlattı. Önemli bazı cadde ve otoyollarda, benzin istasyonlarında, taksi-otobüs-tren-uçaklarda olimpiyat boyunca Türkiye "görselleri" yer alacakmış. O kadar... Hâlbuki Sinsi (Ambush) Pazarlama, Gerilla Pazarlama, Karanlık (Dark) Pazarlama, Gözü Bağlı (Blind) Pazarlama, Çizgi Altı Pazarlama, Viral Pazarlama, WOMM gibi bir dizi yeni uygulamayı hayata geçirmenin tam zamanıydı. Ümidimiz gelecek olimpiyatlara kaldı... (Pazarola, pazartesi günleri yayınlanır.)