Her ne kadar şu günler, pek çoğumuza "Bayram gelmiş neyime" dedirtse de, bayramlar sevinç günleri. Sevinmenin değişik yolları var. Nereden baktığınıza bağlı. Şikâyet penceresinden mi, yoksa şükür penceresinden mi? İş, bakacak güzel pencereler bulabilmekte. Bir yanda "Kriz var", öte yanda "Kriz yok" diyenler... "Kriz dışımızda"cılar ve "Kriz içimizde"ciler... "Bu da geçer, Yâ Hû" kadar, "Deler de geçer" diyenler... Bayram eşittir "tatil" sananlar da var; tatilini "bayram" yapanlar da... Şu dönemde en büyük bayram, yapacak bir işi olmak, birilerine bir iş verebilmek. Tam zamanlısı zor olsa da yarı zamanlı ve ek işler için nice fırsatlar çıkabiliyor. Esnek veya kısmî çalışma da denilen, dönemsel çalışma anlayışı dünyada giderek gelişiyor. Krizleri aşmak, işsizliği azaltmak, düşük eğitimlilere iş bulmak, farklı saatlerde veya mekânlarda çalışmayı tercih eden, yeni bir iş-hayat dengesi arayan insanları istihdama katmak (gençler, emekliler, kadınlar), iş tecrübesi olmayanlara deneyim kazandırmak, kayıt dışılığı engellemek gibi faydalara sahip. Dönemsel çalışmaya (istihdama) çok uygun alanlardan biri de pazarlama. Kalıcı işler kadar, geçici iş fırsatları da oldukça fazla olabiliyor. Pazarlama iş yapmak kadar, konuşmak, konuşturmak ve konuşulmakla da ilgili. Eskiden pazarlama bağıra çağıra konuşmaktan ibaret sanılırken, yakın zamanlarda, firma dışında başkalarını, müşterileri, hatta müşteri olmayacakları da lehinizde konuşturmak (ağızdan kulağa pazarlama) ve insanların aralarındaki konuşmalara mevzu olabilmek gibi noktalara kadar uzandı. Bayramlar konuşma zamanlarıdır. Hısım-akraba, eş-dost, yakınlar, komşular, birbirlerine saygı ve sevgilerini arz eder, bol bol konuşurlar. İşte bu anlarda olabildiğince çok kişinin bizden bahsetmelerini sağlayabilirsek, aradığımız ekstra, esnek, kısmî zamanlı, kalıcı veya geçici nice iş fırsatlarını yakalayabiliriz. Bu bayram günlerinde bile insanlara faydalı olmak için fulltaym ve partaymişleyen herkesin bayramlarını tebrik ediyoruz.