Pastallısı postallısı

A -
A +

Yüksek Lisans programında, gençlerin pazarlama ve girişim becerilerini, araştırmacı kalitelerini arttırmaya yönelik uygulamalı iki ders yürütüyorum. İlkinde, üniversite eğitimi almış gençlerden yeni bir iş kurmalarını ve bu girişimlerini piyasaya sunacakları bir pazarlama planı hazırlamalarını istiyorum. Etraflarını incelesinler, dünyaya dikkatle baksınlar, bir iş fırsatı yakalayıp, üstünde düşünüp, araştırıp, çalışıp, üretsinler arzu ediyor; her adımda kendilerine yol gösteriyorum. Diğer derste, diploma için hazırlayıp savunmak zorunda oldukları bitirme tezlerini şimdiden düşünmelerini, olgunlaştırmalarını temine çalışıyorum. Üçbuçuk ay uğraşıyoruz. Aslında derslerimiz keyifli geçse de, keyfimizi kaçıran bir durum her sene tekrarlanıyor: Girişim, proje, araştırma, tez gibi konularda gençlerin elleri ayaklarına dolanıyor. Sanki bu işleri başkaları yapacakmış, kendilerinin bu tarakta bezleri yokmuş gibi, yeni fikirler ve çözümler üretmede çok ürkek davranıyorlar. Hayalen olsa bile, kurdukları işler, düşündükleri iş fikirleri mahalle muhabbetinden ve şehir çapından öteye gidemiyor. Küçük bir dükkân kuruyor, basit bir imalata yöneliyor ya da başkalarını taklitle hazır işlere konuyorlar. Gençlerimiz analitik düşünemiyor. Belli bir konuda yüz soruyu peşpeşe sorup, bunları sebep-sonuç zinciriyle birbirine bağlayıp, ortaya bilimsel bir tez modeli çıkaramıyorlar. Üniversiteler, "dersane-mersane bir şekilde kapağı at, dört beş sene oyalan, eğlen, diploma al; bir yüksek lisans yap, işsizler ordusuna katıl", çizgisine geliyor. Şimdi bir bir ortaya atılan dosyalara, manşet ve ekran bülbülü "bir kısım meslektaş"a bakınca bir kere daha anlıyorum ki, asıl işleri gençleri üretkenliğe, bilim üretmeye, bilimsel düşünmeye hazırlamak olan profesörlerimizin işleri de, çeşitleri de pek çokmuş. Postallısı pastallısı, top sakallısı bıyıklısı, yerlisi yabancısı, dernekçisi değnekçisi, aslanlısı dönergelisi ve de pergellisi, sahiplisi sahipsizi, özgürü üzgünü, zengini süzgünü, partilisi partisizi, holdinglisi çulsuzu, vakıflısı vakıfsızı, çaplısı çapsızı... Hakikî profesörlerimizi mumla arıyor, bulduklarımıza saygılar sunuyoruz. (Pazarola, pazartesi günleri yayınlanır.)

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.