Pazarlama kuvveti

A -
A +

Bugün on iki milyon tazecik filiz evlerinden okullarına intikal etti. İş ve pazarlama âlemi bu kitleyi 4-5 yaşında başlayan eğitim yolculuğunun her durağında yaş be yaş, yıl be yıl, bekleyip, kendi cebini doldurmak için ne gerekiyorsa profesyonelce yapıyor. Giyim kuşamdan servise, yiyip içtiğinden kitaba kırtasiyeye, okuldan öğretmene kadar bütün oyuncular pazarlamadaki başarıları ölçüsünde bu büyük piyasadan paylarını büyük büyük alıyorlar. Okumuşları da dâhil, halkın büyük çoğunluğu, pazarlamayı, sadece ticaret ve sanayi erbabının ilgi alanına giren ve bu işi meslek edinen bir kesimin işi görüyor. Kendilerini ilgilendirmediğini sanıyor. Dünya, ister global olsun ister yerel, rekabet dünyası. Herkes, her şey, her varlık birbiriyle rekabet içinde. İşte dünya, işte Kafkasya, işte Türkiye... Kıpır kıpır. Herkes payına düşeni arttırmaya, hâkimiyet sahasını genişletmeye, borusunu öttürmeye çalışıyor. Bu uğurda gerekirse savaşları bile göze alıyor. En geniş kapsamıyla pazarlama, özünde ve temelinde, "kendi tercihlerini gerçekleştirebilmek için, belli bir amaçla başkalarının tercihlerini etkilemek uğraşısıdır." Herkes özgürdür, kimse kimsenin tercihine karışamaz, karışmamalıdır gibisinden söylemlerin hepsi hikâye. Yaşamak istiyorsan, başkalarının tercihlerini kendi tercihlerinle uyumlu hale getirmeye çalışacaksın. Başka yolu yok. Anneler babalar! Ciğerparenizin tabiatı, mizacı, karakteri, kişiliği, iradesi itibariyle sizinle uyumlu tercihler yapmasını istiyorsunuz da, bunun için kendinize düşeni yapıyor musunuz? Bugün onları emanet ettiğiniz okullar ve sosyal çevre evlatlarınızın tercihlerini şekillendirmek için profesyonelce uğraşıyor. Siz ne yapıyorsunuz? Evlatlarınızın, tercihleriyle, size mi, okullarına mı, arkadaşlarına mı (yoksa pazarlamacıların dayattıklarına mı) benzeyeceği, tarafların pazarlama güçlerine bağlı. Kim ki, tazecik filizlerimizin gönlünü ince pazarlama numaralarıyla kazanır, uzun vadede onlar kazançlı çıkar. Hatırlatırız: Herkes pazarlamacıdır; pazarlaması kuvvetli olan kazanır. > (Pazarola, pazartesi günleri yayınlanır.)

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.