Sınırlar, yumuşak güç, pazarlama

A -
A +

Kişiler, şirketler, ülkeler, daha da büyümek, hâkimiyet alanlarını genişletmek, daha güçlü olmak istiyorlar. Hepsi birden isteyince de, aralarında çekişmeler oluşuyor. Hayatımızdaki sınırların haddi hesabı yok. Ama zihinler, ekseriya, coğrafî sınırlarla, hâkimiyet alanlarıyla, yasal veya kültürel sınırlarla meşgul. En büyük ve en korkunç sınırlar ise beyinlerde. Beyinlerdeki sınırların farkına varanlar ve bunu aşmaya talip olanlar öne çıkıyor, kazanıyorlar. Sınırlar iki şekilde aşılabiliyor: Sopayla veya Havuçla... Yani, kaba saba hareketlerle veya ince manevralarla... Sopa, bazen yerini silaha bırakıyor, bazen de güç ve zenginliğe... Havuç ise, kimi zaman diplomasi oluyor, bazen de bilgi ve yenilik... Yüzyıllara uzanan geçmişiyle kuşatılmışlığımızın sembolü türlü çeşit sınırlarımızda kıpırdanmaların yaşandığı tarihî bir dönemden geçiyoruz. Sopalar yerini, diplomasiye; yeni çözüm ve yeni oluşumlara bırakıyor, gibi görünüyor. Şirketlerde de öyle... Hepsi büyümek istiyor. İçeride veya dışarıda sınırlara tosluyorlar. Eskiden büyümek isteyen şirketler, büyük makamlarla oynarlar, büyük reklamlar yaparlardı. Bunlar artık eskisi kadar işe yaramıyor, başa bela oluyor, daha pahalı hale geliyor. Sert Güç, zamanla güç kaybediyor. Yumuşak Güç, güçleniyor. Şirkette herhangi bir kişinin düşünebileceği küçük ve akıllıca fikirlerle beslenen yumuşak yenilikler, yumuşak adımlar, yumuşak araçlar çoğalıyor. İnce Güçler önem kazanıyor. Aslında kendisi de bir "İnce Güç" olan pazarlama da, oluşan bu yeni fırsatların, yeni yumuşak güçlerin farkına varıyor. Ticaretin ve pazarlamanın, beyinlerdeki, coğrafyadaki, kültürlerdeki, alışkanlıklardaki nice sınırları rahatça aşmada kullanılabileceğinin farkına varılıyor. Kaba güçten ince güce geçiş, gerçeklerin değil algıların daha önemli olduğunu algılamakla başlıyor. Kaba güç kadar, ince gücü de onlarca yıldır uygulayan bazıları şimdi, biz de, "Ayrılık" gibisinden yumuşak güçlerimizi kullanmaya başladığımız için telaşlanıyorlar. > Pazarola, Pazartesi günleri yayınlanır.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.