Soysal Eğitim Danışmanlık tarafından düzenlenen "Mağazacılıkta Kâr Sırları - Etkili Merchandising, Pazarlama ve Satış Promosyonları Semineri", dünyada uygulanmış ve başarılı olmuş örneklerle ülkemiz mağazacılık sektörü için de yol gösterici olacak. Perakendecilik sektörüne ışık tutacak program, mağazacılıkta şiddetlenen rekabet ortamında, kârlılığın artırılması için uygulanması gereken merchandising yöntemlerini, doğru pazarlama stratejilerini ve sonuç alıcı satış promosyonlarını konu aldı. Aktif mağazacılık çalışmalarının ardından, dünyanın en büyük perakendeciler birliği olan ve tüm dünyadan 50.000'in üzerinde perakende kuruluşunun üye bulunduğu NRF'te (National Retail Federation) merchandising'den sorumlu başkan yardımcısı olarak görev yaptığı süre boyunca dünya mağazacılarının eğitimine katkıda bulunarak, yönlendirici rol oynayan Joseph Siegel, seminerin birinci gününde etkili merchandising yöntemlerini ele aldı. Siegel kârlı bir mağaza işletmek için bilinmesi gereken temel merchandising kavramlarını açıklayarak başladığı programında, merchandising teknikleri kullanılarak kârın arttırılması, dünya mağazacılığında geçerli olan verimlilik istatistikleri, indirimlerden para kazanmak, indirim ve brüt marj ilişkisi, indirime ne zaman girilmeli, ne kadar indirim yapılmalı, merchandising'de "teapot = çaydanlık" teorisi ve ürün yaşam eğrisi, müşteriden ürün iade almanın ilkeleri, günümüzde dünyada uygulanan iade politikaları ve sonuçları, "SMOWS" ilkesiyle satışların artırılması, "Newsness Sells" ilkesi, hedeflenen satışlara ulaşmak için stok düzeylerinin belirlenmesi, stok kontrol yöntemleri gibi konular incelendi. Uzun aktif mağazacılık yıllarının ardından kurduğu eğitim ve danışmanlık şirketiyle ABD ve tüm dünyada perakende organizasyonları, büyük mağazacılık kuruluşları ve alışveriş merkezlerine hizmet veren Donald Green, seminerin ikinci konuğuydu. Pazarlama ve satış promosyonları konusunda ülkemiz mağazacılarını aydınlatan Green, mağazacılıkta pazarlama stratejisi oluşturmanın temelleri, mağazanın mı, yoksa ürünün mü reklamı yapılmalı, mağazacılıkta satış promosyon fırsatları nelerdir, yıllık satış promosyonları planının yapılması, satış promosyonlarında diğer sektörlerle işbirliği olanaklarının değerlendirilmesi, dünyada uygulanmış ve başarılı olmuş satış promosyon örnekleri, mağazacılıkta satışı arttırıcı özel aktiviteler nelerdir, dünyada uygulanmış ve başarılı olmuş özel aktivite örnekleri, mağazacılıkta müşteri ilişkileri geliştirme programlarına bakış: "preferred customer" ve "frequent buyer" programları ve mağazacılıkta "direct mail" programlarının geliştirilmesi, gerçekleştirilen promosyon çalışmalarının sonuçlarının ve verimliliğin ölçülmesi konularına yer verdi. Dünyanın önde gelen iki perakende otoritesi olan Joseph Siegel ve Donald Green'in ülkemiz mağazacılarına önerileri: Kriz dönemlerinde fiyatlarınızı artırmayın! Seminerde Türkiye'dekine benzer krizleri yaşayan Orta ve Güney Amerika ülkelerinden örnekler verildi. Krizde başarılı olmanın en önemli noktalarından biri olarak fiyat stratejisi anlatıldı. Otoriteler, fiyatların artırılmamasını, halkın alım gücünün zaten düştüğünü, fiyat artışlarının satışları daha da düşüreceğini açıkladılar. Promosyonlara ağırlık verin! Otoriteler satışların artırılması için promosyonların önemini vurguladılar. Satışı artırıcı 120 değişik uygulamanın anlatıldığı seminerden ilginç promosyon önerileri: ¥ Sadece mağaza indirim yapmasın, üreticiler de müşteriye ilave indirim sağlasınlar ¥ Müşterilerinizi alışveriş sıklıklarına göre ayırın ve her gruba ayrı promosyon yapın. ¥ Mağazaya hazine sandığı koyun. Müşterilerinize de anahtar dağıtın. Anahtarı sandığı açan müşteriler anında ödüller ve indirimler kazansınlar. Verimli çalışın! ¥ Fazla stok taşımayın. Stok planlamasını çok hassas yapın. ¥ Satılmayan ürünü hemen indirime koyun. Satılmayan ürün için indirim dışında promosyon yapmayın. ¥ Satılan ürününüzü daha çok satmak için çabalayın. ¥ Müşteri iadelerinde müşteriden yana tavır alın. ¥ Sürekli yenilik yapın. Yenilik satar. ¥ İçinize kapanmayın. Reklamlarla, promosyonlarla sürekli müşterilerinize ulaşın. ¥ En iyi pazar hedefiniz mevcut müşterilerinizdir! ABD'de satışların ne kadarı reklama ayrılıyor? Katlı mağazalar satışın % 3.9 u Erkek giyim mağazaları satışın % 3.5 i Kadın giyim mağazaları satışın % 3.7 si Ayakkabı mağazaları satışın % 4.0 ü İndirim mağazaları satışın % 1.7 si Süper marketler satışın % 1.7 si Mobilya mağazaları satışın % 6.8 i kadar reklam yapıyor. AJANDA 27 Mart, Krize Dayanıklı Şirket Kültürü, İDEM, 0 (212) 454 35 35 27 - 28 Mart, Rapor Yazma Teknikleri, PDR, 0 (212) 282 11 90 27 - 28 Mart, Eleman Seçme ve İşe Alma Teknikleri, AA, 0 (212) 232 12 10 27 - 28 Mart, Proje Finansmanı, Rota, 0 (216) 391 67 17 30 Mart, Müşteri Odaklı Satış, İDEM, 0 (212) 454 35 35 KİTAP Köşesi Tüm iş alanlarında meslektaşlarından başarılı seçilmiş bir satıcılar grubu vardır. Aslında aynı ürünleri aynı pazara ve aynı müşteri adaylarına götüren bu seçkin grup, diğerlerinden kişisel başarılarıyla ayırt edilirler. Yarışmalar her zaman zordur. Bu kitap iyi bir satıcı olmanın gereklerini anlatırken sizin de başkalarını yarışta geride bırakıp mükemmel satış sonuçlarına ulaşabileceğinizi ispatlamaktadır. Rota Yayınları Tel: 0 (212) 288 30 87 Şirketler eğitimle farkı yakalıyor İDEM tarafından hazırlanan genel katılımlı ve şirkete özel seminerlere katılan 300'e yakın şirket; "Eğitim harcamalarınızı normal zamanda iki katına, kriz zamanlarında ise dört katına çıkarın" şeklindeki tavsiyeyi hayata geçiriyorlar. Katılımcılar bu konuda şunları söylüyorlar: "Katma değeri en yüksek olan yatırım, insana ve bilgiye yapılandır." Konuyla ilgili olarak İDEM Danışmanlık ve Eğitim Merkezi Genel Koordinatörü Akın Öner Gülce ise; "İş dünyasının istek ve ihtiyaçlarına uygun olarak yeni dönemde genel katılımlı seminerlerimizi her hafta Perşembe günü 14 ve 19 saatleri arasında gerçekleştireceğiz. Krize Dayanıklı Şirket Kültürü, Müşteri Odaklı Satış, Takım Çalışması ve Liderlik, Öğrenen Şirket Olmak ve Yönetimde Yeni Anlayış adlı seminerlerimizi İstanbul'da 5 yıldızlı Radisson SAS Konferans Merkezi' nde iş dünyasının hizmetine sunuyoruz. Ayrıca istendiğinde şirketlere özel seminerler de sunmaktayız. Örnek olaylar ve grup çalışmalarıyla zenginleştirdiğimiz tasarımlarımızda; keyifli bir ortamda aktif katılım sağlanarak, kalıcı biçimde uygulamaya yönelik bilgi paylaşımı sağlamaya özen gösteriyor, aynı zamanda evrensel değerlerle birlikte ülkemiz insan ve şirketlerinin sosyo-kültürel yapısını daima ön planda dikkate alıyoruz. Katılım koşullarını da yeni ekonomik programa katkıda bulunmayı amaçlayarak şekillendirdik. İş dünyamızın yoğun ilgi ve beğenisiyle karşılanmaktan dolayı mutluyuz. Değer üretmek ve katılımcı çözüm ortaklarımıza katkı sunmak değişmeyen amacımızdır" dedi. Seminerlere katılmak isteyenler www.idem.com.tr web sitesinden, (0212) 454 35 35 numaralı telefon veya (0212) 454 38 24 numaralı fakstan bilgi alabilirler.