Değişimin ilk adımları

A -
A +

Gerek marka gerekse global bir şirket olmakta sağlam ve paylaşılır bir şirket kültürünün lüzumu tartışılmazdır. Peki, bu şirket kültürünü oluşturmakta işe nereden başlanacak, moda tabirle 'yol haritası' ne olacak? Şöyle arz edeyim! Siz; çekiç, kerpeten, pense, keser, kalıpçı keseri, testere, pala testere, işkence, rende, planya, kiniş rendesi, iskarpela, farekuyruğu, teneke makası, ıspatula, matkap, breyz, mengene, sistra, zımpara, gönye ve benzeri marangoz aletlerini tanır mısınız? Boy kesme, kiniş açma, rendeleme, zımparalama, alıştırma, çizme, kavalye çakma ve benzeri işlemlerin ne mânâya geldiğini bilir misiniz? Peki bütün bu aletleri tanımadan, nasıl kullanılacaklarını öğrenmeden, yukarıda saydığımız ve saymadığımız bir sürü işlemi ve bunların hangi sırayla yapılacağını bilmeden 'marangozluk' yapabilir misiniz? Şimdi de şöyle sorayım, değişim, değişim yönetimi, öğrenen olma, iletişim, takım olma, liderlik, motivasyon, misyon, vizyon, temel değerler, strateji, insan kaynakları, entelektüel sermaye, müşteri odaklılık, kalite, standart, maliyet, finans, bütçe, kâr-zarar hesabı ve benzeri kavramları, bunların basit anlamda da olsa teorik ve pratik yönlerini bilmeden ve bütün bunların bir sistem bütünlüğü içinde yürütüldüğü süreçleri yeterince kavramadan 'Yöneticilik' yapılabilir mi? Yapılıyor malum. Ancak bu bilgilerden yeteri ölçüde faydalanılmadığı için birçok şirket çok kısa ömürlü oluyor. O zaman bu bilgileri temin etmek lazım. Bunun da yolu belli. Ya hep beraber oturup okuyacaksınız. Ya da bu konuda uzman olan danışmanlardan faydalanacaksınız. İyi planlanmış ve derde deva eğitim programları uygulayarak şirketinizin yönetimini bilimsel bir temele oturtup ondan sonra yolunuza daha emin adımlarla devam edeceksiniz. ABD'de bu bahsettiğimiz şirket içi (in house) eğitim faaliyetleri için yılda yetmiş milyar dolar harcandığını bu işin duayenlerinden Prof. Dr. İsmet Barutçugil'den geçen yıl duymuştum. Öyle kolay olmuyor önce iktisadi ve sonra askerî alanda boru öttürmek.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.