Beyaz eşya sektöründe ülkemizin başarılı kuruluşlarından MİELE'nin Yönetim Kurulu Başkanı Remzi Miroğlu, şirketlerin uzun ömürlü olması için en önemli noktanın vizyon ve strateji olduğunu vurguluyor. MİELE'nin kurucusu Miroğlu ile yönetim trendleri üzerine yaptığımız ufuk turunun özellikle sayfamızı takip eden genç girişimciler için yararlı olacağını düşünüyoruz. Bana göre başarı Başarının öncelikle planlı ve dolayısı ile hedefli düşünmeye bağlı olduğunu düşünüyorum. Hedefler kısa ve uzun vadeli olarak ayrılmalı; kısa vadeli hedefler kısa periyotlarda kontrol edilerek -eğer gerekiyorsa- başta tespit edilen ana hedeften sapmayacak biçimde revize edilmeli. Bir vizyon belirlenmeli, vizyondan hareketle bir strateji geliştirilmeli. Yönetim anlayışım En son değişecek şey vizyon olmalı; strateji daha değişken olabilir. Ancak stratejiyi hayata geçiren ve yaşatanlar birlikte çalıştığımız insanlarımızdır her zaman. Çalışanların belli kapasiteleri ve kendi vizyonları vardır. Doğru masada doğru insan oturuyor ve vizyonu benimsemiş ise işler kolaylaşır. Herşeyden evvel vizyonu taşıyacak, dolayısı ile o vizyonu gerçekleştirmek için gerekli stratejiyi yaşatacak bir organizasyon olmalı. Önce görev tanımları yapılıp, buna göre insanlar görevlendirilmeli. Onun yerine insana göre iş anlayışıyla yapılanmış bir şirketin uzun ömürlü olamayacağı kanaatindeyim. Kalite anlayışım Kalite kavramını çok geniş anlamlı kabul ederim. Şirketin binası, masası ve teknik ekipmanından personel, iş akışları, üretilen/satılan mal, verilen hizmete kadar her şey hem de her adımıyla kalite kavramına dahildir. Her aşamada kalite arayışı yapıya oturtulmalı; şirket yaşayan bir canlı olarak düşünülüp, kalite bir hayat felsefesi haline getirilmeli. Yönetici ve lider Yöneticiyi bir takımın çalıştırıcısı olarak görürsek, o kişi her şeyden evvel o sahadan çıkmış, o sahada oynamış biri olmalı. Basketbol ile meşgul olmuş birinin eskrim antrenörü olması kolay değil. Satış ağırlıklı bir şirketin yöneticisi satış mesleğinden yetişmiş olmalı bence. Liderin bir de vizyoner ve stratejist olması gerekli. Strateji oluşturmalı veya mevcut stratejileri analiz edip karar verebilmeli. En önemlisi karar verebilmeli; hem de olabildiğince hızlı. Motivasyon için Takım ruhu oluşturulmalı. Her oyuncu görevini tam bilmeli. Oynadığı takımdaki rolünü bilmeli ve kimden nasıl pas geleceğini de bilmeli. Pası atanın da kime ne zaman pas atacağını iyi bilmesi gerekiyor. Ayrıca yönetimin her şeyi takımı ile paylaşabilmesi şart. Profesyonel yöneticiler Ülkemizde şirketlerin birçoğu aile şirketi tarzında kurulur. Bunların belli olgunluğa geldikten sonra; yani şirket kültürü, vizyon ve misyonları tanımlandıktan sonra artık profesyonellere devir vakti gelmiş demektir. Profesyoneller artık bu kavramların geniş çerçevesi içinde stratejiler uygulayarak veya uygulatarak şirketi uzun yolculuğa çıkarmalıdırlar. Misyon ve vizyonun iyice belirlenip oturmadığı aile şirketlerinin başına geçecek profesyonelin işi çok zorlaşıyor bence. Kelimelerin düşündürdükleri Gelişim Adım adım ve ileriye Eğitim Ciddiye alınmalı Kalite Her aşamada olmalı Öğrenme Açık olunmalı Küreselleşme Kaçınılmaz Performans Ölçülebilmeli İşletme Takım Çalışan Takımın oyuncusu Lider Takımın koçu Takım Oyuncular Motivasyon Vizyon Gelecek Vizyonumuz Müşteri Odak noktası Sorumluluk Bilinç Hizmet Varlığımızın nedeni Kalp Asla kırılmamalı "Doğru masada doğru insan oturuyor ve vizyonu benimsemiş ise işler kolaylaşır"Ne demişler? Eğer heyecan üretemezseniz, pek de çok şey üretemezsiniz. * Bill Marriott