Hafta içinde Al Ries ve kızı Laura Ries, PDR konferansları programında düzenlenen "İnternet'te Marka Yapmanın 11 Değişmez Kuralı" adlı konferansta farklı sektörlerde başarılı olmuş markaların hikayelerini örnekler vererek anlattılar. Ayrıca CRM Instute Turkey' in organizasyonunda "İnsan, Proses ve Teknoloji" adlı konferansta ünlü CRM Gurusu Barton Goldenberg ile insan kaynakları ve eğitim konusunda uzman isimler bir araya geldi. Bu iki konferansın notlarını gelecek hafta yayınlayacağız. İnsan Kaynakları Zirvesi'nde aldığımız notların bir kısmını geçen hafta yayınlamıştık. Bu hafta ise aynı zirveden Dr. Lynda Gratton ve Şahin Tulga'nın konuşmalarından notları yayınlıyoruz. Şahin Tulga (Lucent Technologies) Eski ve yeni ekonomiyi karşılaştırdığı konuşmasında Tulga' nın sözlerinden: ¥ Eski medyada bulunan TV, radyo, gazete; bir yerden, bir üreticiden birçok yer ve tüketiciye aynen iletiliyor. Yeni medyada ise kullanıcılar kaynakla ve diğer müşterilerle iletişim içerisindeler. Müşteri ve kullanıcıların isteklerine bağlı bir sistem. ¥ Eski ekonomide bir ürün var ve siz bunu satıyorsunuz. Üretim odaklı bir sistem. Yeni ekonomide ise ürünü yapıyorsunuz, eğer bunu müşteri kabul ederse satabiliyorsunuz. Yeni ekonomide müşterinin istekleri önemli ve güç müşteride. ¥ Yeni ekonominin stratejisi çok kısa bir zamanda müşteri sayısını artırmaktır. ¥ İki tip şirket: Eski ekonomi şirketi: Üretici kral. Yönetici takımının vizyonu ile şirket yol alıyor. Yeni ekonomi şirketi: Müşteri kral. Müşterinin ortak vizyonu şirketi yönetiyor. ¥ Yeni ekonomide maaşsız çalışanlarınız da olur: Müşteriler ¥ Yeni ekonomide müşteri sadakati çok zor. Çünkü onlar rakipleri görüyorlar ve fikirlerini değiştirme ihtimali çok yüksek. Dr. L. Gratton (London Business Scholl) ¥ Bilgi için rekabet: Mesela Enron; enerji ticareti ile uğraşan bir şirket. Vizyonlarını; en iyi olanları, en iyi üniversite mezunlarını işe alacağız diye belirlediler. Bu riskli hedefi gerçekleştirdiler ve şu anda en iyi üniversite mezunu gençlerin tercih ettikleri bir şirket oldu. BP'de bir araştırma yapmıştık. John Brown, zamanının % 75' ini gençlerle geçiriyor. McKinsey'de de en yüksek yöneticiler gençlere bilgi vererek zamanlarını geçiriyorlar. ¥ İlişkiler için rekabet: Şirket içerisinde farklı fonksiyonlara sahip kişiler, farklı nesiller birbirleriyle konuşursa yeni bilgiler üretilir. Şirketinizdeki herkes bilgiye ulaşabilmeli. BP 15 yıl önce zarardaydı. John Brown şirketi 150 ayrı bölüme ayırdı. Her bir bölümün başında bir kişiye sorumluluk verdi ve 20 milyon poundluk bir hedef koydu. 15 kişiyi farklı ülkelerdeki rafinerilerine gönderdi. Birbirlerine yardım etmelerini ve ilişkiler ağı kurmalarını istedi. BP şimdi en kıymetli şirketlerden biri. ¥ İnsanların kalplerini ve kafalarını kazanmak için çalışmanız gerekir. Bu duygusal sermayedir. ¥ Elimizdeki en iyi elemanın dışarı gitmesini nasıl durdururuz? Bu sadece parayla olmaz. Eğer çalışanlar birbirini seviyorlarsa, patronlarını seviyorlarsa, güven duyuyorlarsa, aynı değerleri paylaşıyorlarsa, onların çalışmasında esnek davranılıyorsa, heyecanlı bir ortamda çalışıyorlarsa şirketlerinde kalırlar. ¥ Şirketler şu anda dünyadaki en az bulunan kaynak mali kaynakmış gibi mali sermayeye önem vermektedirler. Aslında en değerli varlığımız insan kaynağıdır. ¥ Önceden üst düzey yöneticilerin rolü "yapmanız gereken bu" demekti. Şimdi insanlar için bir yer oluşturmak olacak. ¥ Şu anda değer tüm çalışanlar tarafından oluşturuluyor, fakat üst düzey yönetici ve ortaklar tarafından elde tutuluyor. Gelecekteki çalışanlar "ben değer katıyorum ve ortak olmak istiyorum" diyecekler. İDEM'den yeni seminerler Müşteri odaklı çözümleriyle ve etkileşimli ortamda örnek uygulamaların yer aldığı seminerleriyle eğitim sektörüne farklı bir bakış açısı kazandıran İDEM, yeni seminerlerini hizmete sundu. İDEM seminerleriyle ilgili olarak Akın Öner Gülce "müşterimizin sesine kulak vererek, onların istekleri doğrultusunda iki seminer modülü daha geliştirdik. Stoklarını azaltmak, satışlarını yükseltmek ve krizlere karşı dayanıklı olmak isteyen şirketler için son derece etkili tasarımlar" dedi. Yeni seminerler şunlar: Krize Dayanıklı Şirket (Şirket bünyesini kuvvetlendiren gıdalar, vitaminler, mineraller, egzersizler. Şirket için koruyucu hekimlik.) Müşteri odaklı satış (Örnek uygulamalar. Neşeli ve eğlenceli bir atmosfer.) AJANDA ¥Krize Dayanıklı Şirket 12 Mart 2001 Pazartesi 14:00-19:00 Radisson SAS Konferans Merkezi ¥Değişim Yönetimi 13 Mart 2001 Salı 09:30-17:00 Radisson SAS Konferans Merkezi ¥Müşteri Odaklı Satış 14 Mart 2001 Çarşamba 14:00-19:00 Radisson SAS Konferans Merkezi ¥Şirket Kültürü 15 Mart 2001 Perşembe 09:30-17:00 Radisson SAS Konferans Merkezi ¥Yeni Yönetim 16 Mart 2001 Cuma 09:30-17:00 Radisson SAS Konferans Merkezi Ne demişler? Vizyon, insanları değiştirir. Eğer kurumunuzu geliştirmek istiyorsanız çalışanlarınıza vizyon sağlayınız. Patrick Dicxon Başarı öyküleri Bu hafta; Reis Tarımsal Ürünler Sanayi Ticaret A.Ş.'nin sahibi Mehmet Reis haftanın konuğu olarak, başarı öyküsünü ve yönetim trendleri hakkında görüşlerini İş Dünyamız programında açıklayacak. Bugün saat 12:05-13:00 arasında TGRT FM' de...