İnsan ilişkileri

A -
A +

Günümüzde insanın rol aldığı her faaliyet bir bütün olarak değerlendiriliyor. Kaliteden bahsedilirken sadece ürün ve hizmetin değil; insanın, tamamen insani nitelikteki yönetimin ve ilişkilerin kalitesi de kastediliyor. İşte başarı, ancak iyi ilişkiler kurmakta başarılı insanlar eliyle mümkün. Günümüz iş dünyasına ilişkiler ağı dense yanlış olmaz. İDEM Danışmanlık ve Eğitim Merkezi yeni bir seminer tasarımını iş dünyasının hizmetine sunduğunu açıkladı. Genel katılımlı ve şirketlere özel olarak uzun süredir gerçekleştirilen seminerler sırasında bu yöndeki ihtiyacın belirgin bir şekilde ortaya çıktığını ve katılımcı şirketlerin; gerek seminer sırasında yapılan anketlerde ve gerekse şifahi olarak bu isteği dile getirdiklerini belirten İDEM yetkilileri, müşteri odaklı bir yaklaşımla "İnsan İlişkileri Semineri"ne karar verdiklerini açıkladılar. Niçin bu seminer? Konuyla ilgili olarak kendisi ile görüştüğümüz İDEM Genel Koordinatörü Akın Öner Gülce şunları söyledi: "Tasarım grubumuzun yoğun çalışmaları ile hazırlanan seminerde insan ilişkileri bütün yönleriyle ele alınıyor. İşyerleri kolay gelinen ve özlenen yerler olmalı, hatta insanlar için sıkıntı ile ve zorunlu görevler için isteksizce gelinen değil eğlenceli ve mutlu olacakları yerler olmalı; başarı büyük ölçüde buna bağlı. Bütün bunlar ise insan ilişkilerinin başarıyla yürütülmesini gerekli kılıyor. Herkesle kolay geçinebilen ve kendisi ile kolay geçinilen; anlayan, anlatabilen ve kolaylıkla anlaşan yönetici ve çalışanlar her iş ve işyerinde her zaman aranan kimseler. Bu özellikler aynı zamanda iş dünyasının kafa yorduğu takım çalışması, liderlik, motivasyon, iletişim, danışman satıcılık gibi konuların arzulandığı gibi gerçekleşmesinin de vazgeçilmez şartı. Seminerde işlenen konular ana başlıkları itibariyle şöyle: İnsanı anlamak ve tanımak; insanın keşfi; alışkanlıklarımız ve biz; insanın kendini bilmesi; almakla değil vermekle doyan insan; düşünmek ve üretmek; kişinin kendini aşması ve kendisiyle barışık olma; işi ve başarıyı sahiplenmek; Maslow'un ihtiyaçlar hiyerarşisi; vizyon ve paradigma; empati ve dinlemek; kişisel özellikler (doğruluk, dürüstlük, samimiyet, şeffaflık, kişisel beceriler, analitik ve bütüncül bakış); öğrenmek; kendisi olmak, tabii olmak, içten davranmak; iyi iletişim kurmanın sırları; kıymet bilmek, değer, vefa; kaliteli bir hayat için temel prensipler; insana kazandıran ve kaybettiren huylar; verimliliğe, etkililiğe ve iyi ilişkilere giden yol; mutlu, huzurlu ve sağlıklı insan olmak. Sıcak ortam Grup çalışmaları ve örnek olaylarla zenginleştirilen ve aktif katılımla bilgi ve tecrübe paylaşımının gerçekleştirileceği seminer 26 Mayıs Cumartesi günü 14.00 ve 19.00 saatleri arasında, genel katılımlı organizasyonları yaptığımız Radisson SAS Konferans Merkezi'nde. Başarının hem mimarı hem de kendisine kötü davrandığı takdirde en büyük engeli olabilen insanı ve onun kendisiyle ve çevresiyle ilişkilerini merkeze almayan hiçbir faaliyetin başarısından söz edilemeyeceği gerçeğinden hareketle hazırlanan tasarım, daha şimdiden katılımcılarımızın yoğun ilgisiyle karşılaşmış durumda. Seminer katılımcılarımıza daha öncekilerde olduğu gibi değer üretmek, onların yaşam kalitelerini artırmak ve başarı yolculuklarında onlara hız ve ivme kazandırmak İDEM olarak hedefimiz ve ümidimizdir. Şirketler krizden eğitimle çıkıyor Ülkemizin içinde bulunduğu kriz ortamında "yandık, bittik, mahvoluyoruz vb" olumsuz yaklaşımlar yerine "ya çaresizsiniz, ya da çare sizsiniz" anlayışıyla hareket eden ve en değerli varlığının başta insan olmak üzere kendi sermayesi ve bilgi olduğunun bilinciyle hareket eden şirketler bu özellikli dönemde, istikrarla eğitim çalışmalarını sürdürüyorlar. Sektörünün öncülerinden İhlas Hayat Sigorta, İDEM Danışmanlık ve Eğitim Hizmetleri ile, tüm çalışanlarını kapsayan uzun süreli eğitim çalışmasını sürdürüyor. İDEM'in dünya trendlerini yakından takip etmekle beraber ülkemiz insan ve şirketlerinin sosyo-kültürel yapısını da dikkate alan ve yoğun biçimde aktif katılımı da gerçekleştiren, örnek olaylar ve grup çalışmaları ile zenginleştirilmiş seminer çalışmalarından memnun olduklarını belirten İhlas Hayat Sigorta yönetici ve çalışanları eğitim programlarına aksatmadan devam etmeye özen gösteriyor. Her yerde bilgi paylaşımı Geçen hafta Kayseri ve Civarı Elektrik Dağıtım A.Ş'nin daveti üzerine İDEM tarafından Kayseri'de şirketin kendi yerinde bir seminer çalışması gerçekleştirildi. Öte yandan geçen hafta kırtasiye alanında lider kuruluşlardan Eraysan, tüm çalışan ve yöneticileriyle Radisson SAS Konferans Merkezi'nde İDEM'den "Müşteri Odaklı Satış" seminerini aldı. Grup çalışmaları ve örnek olaylarla eğlenceli bir ortamda gerçekleşen seminer 7 saat sürdü. Aynı hafta içinde TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi'nde matbaa sektörünün buluştuğu fuarda, iki gün üstüste fuar katılımcı ve davetlilerine yönelik olarak gerçekleştirilen "Krize Dayanıklı Şirket Kültürü" ve "Müşteri Odaklı Satış" konferansları ilgiyle izlendi. İDEM tarafından genel katılımlı seminerler de bütün hızıyla devam ediyor. "Takım Çalışması ve Liderlik Semineri" 21 Mayıs Pazartesi, "Müşteri Odaklı Satış Semineri" 28 Mayıs Pazartesi ve "Krize Dayanıklı Şirket Kültürü Semineri" ise 30 Mayıs Çarşamba günü Radisson SAS Konferans Merkezi'nde 14:00 ve 19:00 saatleri arasında genel katılımlı olarak gerçekleştirilecek. İş dünyasında İDEM seminerleri büyük bir ilgi ile karşılanıyor.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.