Kamuda kalite

A -
A +

KalDer Başkanı Dr. Yılmaz Argüden ve kalite gönüllüleri Yönetim Kurulu üyeleri ile kalitenin kalpten neferleri KalDer profesyonel takımının 10 yıllık gayretleri semeresini nihayet verdi. Kamu artık krizden çıkış yolu olarak "kalite"yi esas alıyor. Kaliteye kafa yoruyor. İlk defa gelecekle ilgili umutları kabartan başarılı organizasyon Ankara'da ODTÜ öğrencilerinin bahar şenliğini yaşadığı bir zamanda eşzamanlı olarak, sanki kamunun bahar şenliği gibi gerçekleşti. Organizasyona emeği geçenleri ve bugünlere gelinmesinde meşhur örnekte olduğu gibi deniz yıldızı atan herkesi kalpten kutlamak gerek. İlk gün (9 Mayıs Çarşamba) gerçekleştirilen Avrupa Kalite Yönetimi Konferansında KalDer Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Yılmaz Argüden, Klinik Yöneticisi Dr. Roger Harr, Kalite Geliştirme Yöneticisi Anne Marie O'Donnell, Eczacıbaşı Vitra Genel Müdürü Şadi Burat, Arbejdsformiddlingen'den Mogen Jensen, Kalite Yöneticisi Lockhart Burck ve Sabancı Holding'den Hazım Kantarcı konuşmacı olarak katılıp kalite deneyimlerini aktardılar. Bu yıl ikincisi düzenlenen ve bakanlık düzeyinde kamu yöneticilerinin katılımıyla ikinci gün (10 Mayıs Perşembe) gerçekleşen sempozyumda ilk defa bir kamu kuruluşuna; T.C. ZEKAİ TAHİR BURAK KADIN SAĞLIĞI EĞİTİM ve ARAŞTIRMA HASTANESİ'ne Sümer Oral ve Metin Bostancıoğlu tarafından kalite ödülü verildi. Kamu yönetiminde Toplam Kalite Yönetimi ilkelerinin uygulama temellerinin tartışıldığı sempozyumda verilen ödül için, 4 kamu kuruluşu; Milli Eğitim Bakanlığı, Eğitim, Araştırma ve Geliştirme Daire Başkanlığı, Kocaeli Sanayi Odası, Osmangazi Üniversitesi Eğitim, Uygulama ve Araştırma Hastanesi, Sağlık Bakanlığı Zekai Tahir Burak Kadın Sağlığı Eğitim ve Araştırma Hastanesi aday olarak başvurmuşlardı. KalDer'in ev sahipliğini yaptığı, uluslararası konukların ve üst düzey kamu yöneticilerinin katılımıyla gerçekleşen sempozyumda, Kamuda Yeniden Yapılandırma, Kamu Yönetiminde Değişim ve Liderlik, Kamu Yönetiminde TKY Uygulamaları, Performans Yönetimi, Kamu Reformu ve Türkiye'nin Rekabet Gücünün Arttırılması konuları ele alınarak tartışıldı. Sempozyumda açılış oturumunda, Yeni Zellanda'da milletvekilliği ve bakanlık döneminde ülkedeki geniş çaplı kamu yönetimi reformlarında oynadığı öncü rol ile büyük bir ün kazanmış ve İngiltere Kraliçesi tarafından kamudaki hizmetleri nedeniyle "Queen's Service Order" nişanı ile ödüllendirilmiş olan, kamu yönetiminde yeniden yapılanma alanında dünyaca ünlü Maurice Mc Tigue Kamu Yönetimi' nde "Değişim ve Liderlik" konusunda bir konuşma yaptı. Sempozyumda üst düzey kamu yöneticileri de konuşmacı olarak yer aldı. Açılış oturumunun ikinci konuşmacısı Milli Eğitim Bakanlığı Müsteşarı Bener Cordan'ın "Cumhuriyetin İlk Yıllarından İtibaren Eğitim Stratejileri, Liderlik ve TKY ilişkisi" konulu konuşmasının ardından; eş zamanlı üç ayrı oturumda Yeditepe Üniversitesinden Ülkü Dicle, Kara Harp Okulundan Alb. Doç. Dr. Kadir Varoğlu ve Devlet Personel Dairesi Başkanı Nedim Kurdoğlu Kamuda Performans Yönetimi; ODTÜ'nden Prof. Dr. Ömer Satçioğlu, SSK Başkanı A. Demirhan Atasoy ve DSİ Eskişehir 3. Bölge Müdürü Dr. S. Saim Efelerli Kamu Yönetiminde TKY Uygulaması; KÖYK Ödül Sekreteri Aydın Kosova, Müfit Akyos ve TÜSİDE Başkanı Prof. Dr. Nüket Yetiş Mükemmellik Modeli ve Kamuda Uygulama Araçları konularında birer konuşma yaptılar. Kapanış oturumunda ise Sayıştay Başkanı Prof. Dr. Kamil Mutluer'in "Kamu Harcamaları ve Kurumsal Performans İlişkisi", TODAİE Başkanı Prof. Dr. Turgay Ergun'un "Kamudaki Değişimin Gerekliliği" ve KalDer Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Yılmaz Argüden'in "Kamu Reformu ve Türkiye'nin Rekabet Gücünün Artırılması" konuşmaları vardı. Sempozyum Kamu Sektörü Ödül Töreni ile son buldu. Konferans ve sempozyumdan bazı notlar Toplam Kalite Yönetiminin Temel Kavramları ¥ Sonuçlara yönlendirme Mükemmellik ilgili tüm paydaşların ihtiyaçlarının dengelenmesine ve karşılanmasına bağlıdır (paydaş terimi kuruluştan para olarak çıkarı olan hissedarlar kadar kuruluşta çalışanları, müşterileri, tedarikçileri ve genel olarak toplumu da kapsamaktadır.) ¥ Müşteri odaklılık Ürün ve hizmet kalitesini en son noktada değerlendirecek olan müşteridir. Müşteri bağlılığını sağlamanın, müşteriyi elde tutmanın ve pazar payı elde etmenin en iyi yolu mevcut ve potansiyel müşterilerin gereksinimlerine net bir biçimde odaklanabilmektir. ¥ Liderlik ve amacın tutarlılığı Bir kuruluşun liderlerinin davranışları kuruluş içinde amacın berraklığını, birliğini sağlar ve hem kuruluşun hem de çalışanlarının mükemmelliğe erişebilecekleri bir ortam oluşturur. ¥ Süreçler ve verilerle yönetim Kuruluşlar en iyi performanslarını; birbiri ile ilişkili tüm faaliyetler anlaşıldığı, sistematik bir biçimde yönetildiği ve işlemleri ve planlanan iyileşmeleri ilgilendiren kararlar paydaşlarının görüşlerini kapsayan güvenilir bilgilere dayanılarak alındığı zaman gösterirler. ¥ Çalışanların katılımı Bir kuruluşun çalışanlarının potansiyelinin tam olarak hayata geçirilebilmesi için paylaşılan değerler ile bir güven ve yetkilendirme kültürü olması gerekir. Böyle bir ortam herkesin katılımını kolaylaştırır. ¥ Sürekli öğrenme ve yenilikçilik Kuruluşun performansı; bilgi birikimi, sürekli bir öğrenme, yenilikçilik ve iyileştirme kültürü içinde yönetilirse ve paylaşılırsa, en üst noktasına çıkar. ¥ İşbirliklerinin geliştirilmesi Bir kuruluşun en iyi performansını ortaya koyması işbirliği yaptığı kuruluşlarla güvene, bilgi birikiminin paylaşılmasına ve bütünleşmeye dayalı, karşılıklı yarar sağlayan ilişkiler kurmasına bağlıdır. ¥ Toplumsal sorumluluk Kuruluşun ve çalışanlarının uzun vadeli çıkarlarının korunması etik bir yaklaşımın benimsenmesine, genel olarak toplumun beklentilerinin ve var olan düzenlemelerinin aşılmasına bağlıdır. Eğitime önem verelim ¥ Müşteri memnuniyetine direkt biçimde odaklanması kolaylıkla beklenemeyecek durumda olan kamunun bile küresel rekabetin -biraz geç de olsa- farkına vararak kaliteye, müşteri odaklılığına ve sürekli öğrenme konusuna gösterdiği ilgiye bakılarak; iş dünyamızın aynı konulara ne denli önemle eğilmesi gerektiği bir kat daha anlaşılmalı desek herhalde yanlış olmayacaktır. Çünkü özel şirketler küresel rekabetin yansımalarına kamudan çok daha önce ve çok daha net biçimde maruz kalıyor. Bu bağlamda kaynakların etkili ve verimli kullanılması, süreç odaklılığın başarılması, müşteri odaklılığın ve her düzeyde isabetli işbirliklerinin sağlanması ve bütün bunların gerçekleşebilmesi için eğitime her zamankinden daha fazla önem verilmesi ihtiyacı kendini gösteriyor.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.