Kepenek altında yiğit yatar!

A -
A +

Kim "Ben bu dünyanın işini bitirdim, öylece gidiyorum" dese inanmam, bu dünyanın işleri bitmiyor. Son günlerde evin plastik doğramaları yenilendi. Firmayı nasıl seçtik; bu konuda her gün kafa ütüleyen reklamlar mı etkili oldu? Evet firmanın ismini belki reklamlar dolayısıyla duymuş olduk. Ama firmanın seçiminde "Aman ablacığım, filan hanımlar pencereleri yenilemişler, pek memnunlar, pek güzel olmuş." "Ne markaymış acaba?" "Markayı bilemiyorum ama işçilik çok iyiymiş!" İşte pazarlamanın "guru"larından, her semineri ve konferansı için yüzlerce dolar ödenen, Phlip Kotler bir kitabının sonuna doğru şöyle diyordu: "Buraya kadar sizlerle, pazarlama konusunda bildiklerimi paylaştım. Pazar araştırmalarından, reklam ve tanıtım faaliyetlerinden, (marketing mix) yani '4 P'den (Procduct, price, place, promotion) yani (Ürün-fiyat-yer-tanıtım)'dan oluşan pazarlama karışımından, müşteri odaklı olmaktan bahsettim, ama şimdi söyleyeceğim cümle bütün bunların hepsinden daha önemlidir; belki de hepsini bir çırpıda özetlemektedir: Sizin için en önemli olan, bir müşterinin sizin hakkınızda iyi bir söz söylemesidir..." Aynen yaşandı bizim evde bu tespit. Peki bu iyi sözü biz de söyleyecek miyiz o firma hakkında, elbette. Çünkü işçilik hakikaten güzel, ama şirketin elemanları malzeme ve işten daha güzel. "Ustaları lâfa tutma! İşi uzatma, ramazan öncesi işin bitmesi lazım ona göre!" tembihine rağmen bendeniz üç gün boyunca lafladım. Laf arasında ekibin başındaki arkadaş "duygusal zekâ"dan dem vurunca, onun mürekkep yalamışlığını anladım. "İktisat mezunuyum, çekirdekten ustayım, sizin işe önem verdiğimiz için ekibin başında ben geldim" deyiverdi sıkılarak bir ara. Bir vesileyle Ömer Öztürkmen Ağabeyle görüşürken, "Al bak, bir arkadaş seninle görüşmek istiyor" dedim. Telefondakinin Ömer Öztürkmen olduğunu anlayınca telefonu atarcasına bana verdi; "Aman abiciğim ben Ömer Öztürkmen Beyle nasıl muhatap olabilirim, lütfen özrümü beyan ediniz" dedi. Böyle çalışanları olan firma için iyi şeyler söylenmez mi? Markayı marka yapan, ön saflardakilerdir.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.