'Önümüzü göremiyoruz!", "Her şey belirsiz!", "Ne olacak bu gidiş!", "Sattığımızı yerine koyamıyoruz!", "Satış yok!", "Yaprak kımıldamıyor!", "Döviz belirsiz ve çılgın, ne yapacağımızı bilemiyoruz!", "Zararına iş yapıyoruz, kâr yok!", "Kriz yaktı bizi!" ve daha nicesi... İş aleminin bir kesimi bu şikayetlerle gününü geçirirken, diğer bir kısmı ise yeni stratejiler geliştiriyor, dış pazarlara açılıyorlar, maliyetlerini kontrol edip, düşürüyor, yeni ürünler ve yeni satış kanallarına kafa yoruyorlar. Tasarrufa azami dikkat ediyorlar. Satışa öncelik ve ağırlık veriyorlar. Promosyon, uygun ödeme şartları ve diğer kolaylıklar ile müşterinin yanında yer alıyorlar. Önceden hazırlıklı olmak Bu şirketler, iyi gününde yanında yer alan müşterisini sıkboğaz etmeyip, durumu bütün açıklığı ile müşterisi ile paylaşarak elinden gelen desteği müşterisinden esirgemiyor. Gerekirse kâr etmiyor. Fakat zor gününde bütün samimiyeti, güveni ve şeffaflığı ile müşterisinin, tedarikçisinin, bayisinin ve diğer çözüm ortaklarının yanında yer alıyor. Bu arada likit kalmaya (nakit akışına, işletmenin sermayesine) büyük özen gösteriyor. Tabii ki böyle davranan şirketler ancak krizlere önceden hazırlıklı olanlar oluyor. "Krizden korkmayın, geç kalmaktan korkun" sözü kendini doğruluyor. Bu sebeple, muhtemel krizler için önceden hazırlanmış senaryolar kriz yönetiminde çok etkili olmakta. Krizde çaresiz kalmaktansa öncesinde hazırlanmak hayati önem taşıyor. Bunun için danışmanlık hizmetinden yararlanmak oldukça etkili. İş buz dağının altında Yine bu şirketler; kendilerini tanıyan, türk şirket kültüründen haberdar, kendileriyle uzun dönemli çözüm ortaklığına hazır danışmanlık kuruluşlarıyla işbirliği yaparak değer oluşturuyorlar. Kriz olsun olmasın şirketin zor dönemden çıkışı eninde sonunda sadık çalışanlara dayanıyor. Buzdağı örneğindeki suyun altında kalan kısım şirket kültürünü oluşturuyor. Yani bu şirket niçin var, nereye gidiyor, yönetim anlayışı, değerleri ve benzeri unsurların oluşturduğu sağlam bir şirket kültürü oluşmuş; gerçekten samimi, kimlik ve kaliteye sahip şirketler her türlü krizden güçlenerek çıkıyor. Her krizin sonunda altın gibi parlıyorlar. Tabii böyle bir şirket kültürünü oluşturmak zor iş. Uzun bir yolculuk. Eğitimle, danışmanla, çileyle, gözyaşıyla, sabırla oluşturulan bir şey. Adeta iğneyle kuyu kazılması gibi. Fakat bir kere de oluştu mu artık değme gitsin. Olmazsa olmazlar Yapılan araştırmalar krizde reklama ve eğitime devam eden şirketlerin, krizlerden sonra pazarda daha başarılı olduklarını gösteriyor. Yeter ki siz isteyin. Medya kuruluşlarının büyük kısmı krizlerde şirketlere yardım etmek için büyük destek, indirim ve kolaylık tanıyor. Bu imkân ve fırsatları kaçırmamalı. Ayrıca eğitim kuruluşları da gerçekten büyük ölçüde kolaylıklar, indirimler göstermeye hazır. Yeter ki siz bunların krizde en önemli yatırım olduğuna inanın. Bu dönemde pazarda var olduğuzu, ayakta ve hayatta olduğunuzu göstermek, çalışanlarınızın moral ve motivasyonunu yükseltmek isteyin. Ayrıca bu dönemler birçok fırsatları da beraberinde getiriyor. Çalışanlarınızın yenilikçiliğini ortaya çıkarmada hem de daha fazla gayrete getirmede şirket içi eğitim ve seminerlerin katkısı gerçekten inanılmaz boyutlarda. AJANDA 3-4 Nisan, Telefonla Etkin İletişim, PDR, 0 (212) 282 11 90 4 Nisan, Krize Dayanıklı Şirket Kültürü, İDEM, 0 (212) 454 35 35 3-5 Nisan, Hızlı ve Etkin Okuma, Dinamik, 0 (216) 346 02 29 5 Nisan, Müşteri Odaklı Satış, İDEM, 0 (212) 454 35 35 5-7 Nisan, Proje Yönetimi, Makro, 0 (212) 211 09 69 6 Nisan, Zaman Planlama, Maestro, 0 (212) 231 36 39 KİTAP Köşesi Elektronik ticarette başarılı olmayı ve internet üzerinden para kazandırmayı kolaylaştırmak için "müşteri.com", her şeyin müşteriyle başladığı düşüncesinden yola çıkıyor. Kitap, okuyuculara National Semiconductor, Hertz, Wells Fargo, American Airlines, Amazon.com gibi başarılı organizasyonların stratejilerinden ve faaliyetlerinden de örnekler veriyor. "müşteri.com" doğru müşteriyi hedeflemekten müşteri sadakati oluşturmaya, işletme faaliyetlerini yeniden düzenlemekten kârlı bir elektronik ticaret stratejisi oluşturmaya kadar pek çok konuya değiniyor. Epsilon Yayıncılık Tel: 0 (212) 252 38 21 Stephane Garelli ile "Yeni Ekonomide İş Modelleri" Management Centre Europe, 4-6 Nisan 2001 tarihleri arasında organize edilen "İnsan Kaynakları Konferansı"nda, dünyaca ünlü otorite Stephane Garelli'yi ağırlıyor. Barcelona'da gerçekleştirilecek olan zirvede özel bir oturum düzenleyecek olan Garelli, yeni ekonominin insan kaynakları üzerindeki etkisini anlatacak. Uluslararası platformda düzenlenen en kapsamlı "İnsan Kaynakları Yönetimi Konferansı" niteliğindeki zirveye katılacak olan Stephane Garelli'ye göre yeni ekonomi, nitelikli olanlar ve olmayanlar arasında bir ayırıma sebep olacak. Nitelikli olmayan ve yeni ekonominin dinamiklerine uyum sağlayamayan kişilerin büyük zorluklarla karşılaşacağını belirten Garelli, doğru insanı bulmak için beyin savaşı dönemine girildiğini vurgulayacak. Garelli konferansta, "Dönüştürülmüş İş Modeli", "İşe Devam Etmek İçin Hangi Yetenekler Gereklidir?" gibi konu başlıkları altında, iş dünyasında özellikle son iki senede meydana gelen değişimler hakkında bilgi verecek. Bundan iki yıl önce düşünülmeyen birçok unsurun günümüzde uygulanmaya başlandığına dikkat çeken Garelli, internet dünyasında yaşanan gelişmeler üzerinde de duracak. Yeni ekonomiye ait online internet dünyası ile, geleneksel ekonomi dünyasının karşı karşıya geleceğini belirten Garelli'ye göre önemli olan, iki tarafın birleşmesiyle oluşan yeni iş modelleri. Kriz ortamında da eğitim önde Yurdumuzun saygın ve istikrarlı eğitim kuruluşu İDEM, Mart dönemi programını, "Müşteri Odaklı Satış Semineri" ile tamamladı. İDEM, içinde bulunulan dönemde önemi daha da artan eğitim hizmetlerine Nisan programı ile devam ediyor. Değer üretme, müşterilere sürekli çözüm ortağı olma, zor günlerde sebatla dayanışma anlayışı içinde hareket ettiklerini belirten İDEM'den Akın Öner Gülce şunları söyledi: "Belirtmeye çalıştığım ilkeler doğrultusunda seminerlerimizde sunduğumuz kaliteyi, Radisson SAS Konferans Merkezi'nin hizmet kalitesiyle perçinlemeye devam ediyoruz. Nisan seminer programımıza, 4 Nisan'da "Krize Dayanıklı Kültürü" ve 5 Nisan'da "Müşteri Odaklı Satış" seminerleriyle başlatıyoruz. Katılımcı şirketlerimiz ülkemizin tanınan ve önde gelen kuruluşlarıdır. Biz de hizmet anlayışımızda çıtayı yükseğe koymuş bulunuyoruz. Çözüm ortaklarımız olan 300'ün üzerinde şirketin her vesileyle belirttikleri memnuniyetleri en büyük ödül ve kazancımızdır. Kısa dönemli kazanç anlayışı yerine, maraton koştuğumuzun bilinciyle uzun dönemli ve kalıcı, değer üreten işbirliği anlayışıyla hareket ediyoruz. Seminerlerimizde ve danışmanlık hizmetlerimizde; evrensel değerlerle birlikte, ülkemiz insan ve şirketinin sosyo-kültürel yapısını daima gözönünde tutmak sorumluluğumuzun bilincindeyiz." İDEM seminerleri ve danışmanlık hizmetleri için 0 212 454 35 35 numaralı telefon ya da 'www.idem.com.tr'den ayrıntılı bilgi alınabilmektedir.