Şimdi artık herkes memlekette katma değeri yüksek mal ve hizmet üretebilmek için inovatif bir şirket kültürü oluşturmanın derdinde. Çünkü herkes çok iyi biliyor ki; yenilikçi bir şirket olmadan rekabetle baş etmek mümkün değildir. Katma değerin en yüksek olduğu nokta 'Marka Olmak' noktasıdır. Yani sizin beş dolara çile çekerek fason olarak ürettiğiniz bir tişörte elin oğlu markasını yapıştırıp elli dolar fiyat koyuyorsa bu markanın katma değeri tişört başına kırk beş dolardır. Hesap bu kadar basit ama marka olmak o kadar basit değil. En önce bu işin 'uzun ince bir yol olduğu' gerçeğini hücrelerinize kadar hissedeceksiniz... Bundan sonra 'Bu işin tek başına becerilemeyecek olduğunu' kabul edeceksiniz... Sonra sizinle bu vizyonu paylaşmaya gönül koymuş 'İnsan'ları bir araya getirecek ve onlara kendilerini sıcacık yuvalarında hissedecekleri bir iş ortamı sağlayacaksınız. Motivasyonun maddî ve manevî boyutlarını kavrayacak; onları 'her şeyin para ile mümkün olmadığı' gerçeğini kabul ederek sevgi ve saygıyla kucaklayacaksınız. Gittikçe başınıza ne geleceğini kestiremediğiniz bir çöle benzemeye başlayan iş hayatının problemleriyle baş edebilmek için çalışma arkadaşlarından gelecek her türlü teklif ve fikirlere açık bir iletişim kültürü geliştireceksiniz. Herkesin başıma ne dert gelir endişesi taşımadan konuşabileceği bir ortam oluşturacaksınız. Böylece etrafta olan biteni kesintisiz algılama kabiliyetine sahip 'öğrenen bir organizasyon' olmaya çalışacak böylece bilgiye önem verdiğinizi arkadaşlarınıza hissettireceksiniz. 'Takım olma' bilincini şirketin bütününe ve her bölümüne özenle yayacaksınız... Eğer bu yazıyı okuyan bir patron veya yönetici iseniz ve 'Adam yine almış eline kalemi, boş bulmuş meydanı ha bire atıp tutuyor, sıkıysa gel de bu memleket şartlarında böyle bir şirket kur ve başarılı ol görelim, zaten bunların işi bu, bol keseden savurmak!!!' diyorsanız o zaman fasonculuğa devam edin, global bir dünya şirketi ya da marka olmayı da hayal edin. Yani düzeninizi bozmayın. Çünkü en kötü düzen düzensizlikten iyidir.