Samimi davran canımı ye!

A -
A +

'Tek bir patron vardır, o da müşteridir. İsterse herkesi işten atabilir ve bunu kolayca yapar, parasını başka bir şirketin malı için harcayıverir...' Bu sözlerin sahibi olan Wal-Mart mağazalar zincirinin kurucusu ve sahibi Sam Walton'un yanında uzun yıllar bulunmuş olan Michael Bergdahl 'Sam'ın başarı hikayesini özetledi geçenlerde. "İş yerine gece saat üçte dörtte gelirdi. Eski bir kamyoneti vardı. Av köpeklerini rahatça beraberinde taşıyabildiği bu kamyoneti kendisi kullanırdı. Ekseriya iş tulumlarıyla görünürdü ortalıkta. Öğrenmeye çok meraklıydı. Büyük mağazacılığı bir Avrupa seyahati sırasında Carfour'dan öğrenmişti. Ama işe başlarken edindiği misyon başarısının esas temelini oluşturmuştu; 'Sıradan insanlara zenginlerle aynı şeyleri satın alabilme zevkini yaşatmak.' Bu misyonun gereği olarak 'her gün daha ucuza satmalıyız' prensibini benimsemişti. Bu yüzden de bütün rakipleri büyük şehirlere yönelirken O kırsal kesimlere yönelmiş, hem o kesimin insanlarına iş imkanı sağlamış, hem kendi daha ucuz iş gücü temin etmiş böylece daha ucuza satma prensibini desteklemişti. İlk oturduğu evde oturmayı sürdürmüş, çocuklarını devlet okullarında okutmuş, işini her hafta yüz otuz milyon müşterinin ziyaret ettiği mağazalar zinciri haline getirdiği son zamanlarda dahî yakın mesafelere kendi kullandığı pırpır pervaneli uçakla seyahat etmeyi uzun mesafelerde ekonomik class'ta uçmayı sürdürmüştü. Hayatı boyunca normal otellerde konaklamıştı. Ve bütün bunları 'samimiyetle patronu kabul ettiği müşterisi'ne daha ucuz satabilmek uğruna yapmıştı..." Muhteşem bir hikaye değil mi sizce de? Şimdi kendisi öldü. İkinci ve üçüncü nesil bu hikayeyi devam ettirebilecekler mi sorusu herkesin kafasındaydı. Onun da cevabı geldi. Bergdahl ikinci yüzü kullanılmadan çöpe attığı bir kağıdı bulmuş masasının üstünde, temizliği yapan işçi birde not iliştirmiş daha dikkatli davranması konusunda. Birkaç gün sonra da bir buçuk milyon çalışanı ve üç yüz milyar dolar cirosu olan bu dev organizasyonun iki üst düzey yöneticisi gelecekmiş İstanbul'a ve Swiss Otel'de bir odayı paylaşacaklarmış. Hani bendeniz şirket kültürü önemlidir diye bazen krize giriyorum ya. İşte şirket kültürü bu demek. Yoksa göstermelik davranışları hiçbir müşteri yutmaz ve sizi dünya devi yapmaz!..

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.