Yürekli Eğitim ve Danışmanlık tarafından 21 - 22 Mayıs günleri, SATIŞ 2001 konferansı gerçekleştirildi. Bir çok yönetim gurusunun da konuşmacı olarak katıldığı konferansta satış ve pazarlama konusu konuşuldu. Bugünün satış yöneticileri teknolojik gelişmeler, artan rekabet ve ekonomik kriz gibi yeni koşullarla yüzleşmek zorunda kalmakta ve bu ortamda rakipleri karşısında fark oluşturmak için güçlü kaynaklara ihtiyaç duymaktadırlar. Tüm bunların yanı sıra satış yöneticilerinin stratejik düşünebilen, ekiplerini motive edebilen güçlü liderlik özellikleri taşımaları ve organizasyonlarını bu değişimlere adapte edebilecek kişisel ve profesyonel becerilere de sahip olmaları gerekmektedir. SATIŞ 2001 mozaiği içerisinde yer alan bu interaktif seminerde kriz ortamında müşteri incelenerek, müşterilerin beklentileri, ihtiyaçları ve bunları temin etmenin yolları üzerinde konuşuldu. Ayrıca uygulamalar ve örnekler ile "Değer Satışı Staratejileri" incelendi ve ekonomik krizlerde satış yapabilme yolları tartışıldı. Satış ve marka konusunda dünyanın önemli isimlerinin katıldığı konferansların konukları arasında; satış ve pazarlama alanında uzman bir isim Timothy McMahon, satış alanında yeni paradigmanın oluşturucusu Sharon Drew Morgen, finansal krizler ile ekonomik reformlar konusunda uzman Jacobo Rodriguez, Avruap'da şaşırtıcı reklam kampanyalarıyla adından söz ettiren BJ Cunningham, 1999 yılından bu yana London Business Scholl'da marka yönetimi dersi veren Mark Ritson yer aldı. Satış 2001 konferansı, IBM, Digital Equipment gibi kurluşlarda 25 yıl satış konusunda çalışmalar yapmış Timothy Mcmahon'un "Ekonomik Kriz Ortamında Rekabet Avantajı Oluşturma" başlıklı konuşmasıyla başladı. Aynı konferansta Sharon Drew Morgen müşterinin karar verme ve alış sürecine yardımcı olmasına dayalı yeni satış tekniği konusunda bilgi ve deneyimlerini katılımcılarla paylaştı. Latin Amerika ülkelerindeki krizler ve uygulanan reformlarla ilgili önemli çalışmaları bulunan, Cato Enstitüsü Glabol Ekonomik Serbestlik Projesi Direktör Yardımcısı Jacobo Rodriguez ise adı geçen ülkelerdeki şirketlerin bu krizleri nasıl fırsata dönüştürdüklerini anlattı. Avrupa'da 'Ölüm Sigaraları' adlı markasıyla büyük ilgi gören BJ Cunningham'ın markaların güçlenmesi, kalıcılık ve marka değeri oluşturan faktörler gibi önemli noktalara değindiği Marka 2001 konferansı'nda; ¥ Kriz senaryoları içinde marka ¥ Marka ve medya ¥ Marka ve satın alma sürecine etkisi ¥ Yenilikçi markalar ¥ Güçlü markaların hayatta kalma savaşı ¥ Yeni değer ekonomisi ¥ İnternet çağında marka oluşturmak Başlıkları altında ilginç konular tartışıldı. Bu bölümlerin katılımcıları arasında ise yine konuların uzmanı isimler bulunuyor: Young&Rubicam'dan Marcus Brown, Landor İnternational'dan Andrew King, Allen İnternational'dan Marilyn Warries, Tetra Pak Türkiye'den Jan Hildigstam, yazar ve danışman Micheal Moon, Merck Sharp & Dohme Pazarlama ve Medikal Hizmetler Başkan Yardımcısı Silvia N. Bonaccorso. Türkiye ve diğer pazarlarda başarı kazanmış satış modellerinin sunulduğu Satış 2001 Türkiye'den, Satış 2001 Dünya'dan başlıklı interaktif seans ise Merck Sharp & Dohme Bölüm Direktörü Bülent İnce, Volvo Satış Direktörü Thomas Ernberg, Tefal Eski Satış Direktörü ve Danışmanı Hakan Zihnioğlu'nun katılımıyla gerçekleştirildi. İnanmıyorsam Satmam *İnanmıyorsam satmam: Ürünüme, kalitesine, elemanıma ve servisime inanmıyorsam satmam. *Sağ duyu: Karar vermeniz için bilginiz olmalı. İhtiyacınız olan tüm veriler asla elinizde olmayacak. Karşınıza çıkabilecek tüm seçenekler ve riskleri asla alt alta sıralamayacaksınız. Karar vermek için, elinizde doğru bilgileri sağduyunuzla birleştirin. Sonra da verdiğini bu kararın işlemesi için organizasyonunuzu canlandırın. Unutmayın ki sağduyu eğitim sırasında verilen bir bilgi değildir. Tam olarak doğru olmasa da, bir şey yapmak hiçbir şey yapmamaktan iyidir! *Elemanınıza İnanın. Ona sorumluluk, yetki kaynak verin ve ona tam olarak güvenin. *Unutmayın ki, herşeyi bilemeyiz. Daima daha iyi fikirler olacaktır. *İşyerlerini öyle bir hale getirin ki; çalışanlarınız işlerini yaparken eğlenmeli, neşe ve keyif içerisinde olmalı KISA... KISA... Mağaza devleri İstanbul'da IGDS (Intercontinental Group of Department Stores - Kıtalararası Bölümlü Mağazalar Grubu)'nin, Çarşı Mağazalarının ev sahipliğinde düzenleyeceği 13'üncü Avrupa Zirvesi 31 Mayıs - 02 Haziran tarihleri arasında İstanbul'da. Her ülkeden yalnız bir büyük departmanlı mağazanın üye kabul edildiği IGDS zirvesine dünyanın en büyük mağazalarının yetkilileri katılıyor. Zirve kapsamında "Avrupa'da İş Yaşamı" ve "Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM)" konuları ele alınacak. CRM konusunda uzman olan Andy Kulina da zirveye katılarak bir prezentasyon yapacak. Delegeler ayrıca, İstanbul'un büyük alışveriş merkezlerini ve departmanlı mağazaları dolaşarak, Türk perakende sektörü hakkında bilgi edinecek. 1946 yılında 8 üye ile kurulan, departmanlı mağazalar arasında bilgi alışverişi sağlamayı ve satış artırıcı fikirlerin konuşulduğu ortamlar hazırlamayı amaçlayan IGDS'nin Avrupa'dan 13, Asya'dan 11, Güney Yarımküre'den 3 ve Ortadoğu'dan 1 olmak üzere toplam 30 üyesi bulunuyor. Çarşı 1999'da Grup üyesi oldu. Perakendede büyük buluşma Ekim'de Dünya perakendesinin devlerini ve Türkiye perakendesinin liderlerini biraraya getirecek 1. Uluslararası İstanbul Perakende Konferansı, 23 - 24 Ekim tarihlerinde Swissotel - The Bosphorus'da gerçekleştirilecek. Perakende sektörüne 19 yılı aşkın süredir eğitim ve danışmanlık hizmeti veren Soysal Eğitim ve Danışmanlık tarafından organize edilen konferansa, perakende sekötür ve ilgili sektörlerden 1000 yöneticinin katılması bekleniyor. Türkiye'de 18 şehirde belirlenen, yurtdışında da 7 ülkede (A.B.D., İtalya, Breziyla, Hollanda, Kanada, Ortadoğu ve Türki Cumhuriyetler'de belirlenecek ülkelerde) açılan tanıtım ve satış ofisleri aracılığıyla satışı yapılacak konferans süresince; 12 oturum ve panel gerçekleştirilecek. Ülkemiz perakendesini, dünyada yıllardır uygulanmakta olan başarı stratejileriyle buluşturacak konferansta, konularında uzman 8 yerli ve 9 yabancı konuşmacı yer alacak. KİTAP Köşesi Dev Gibi Yürü Çılgın Gibi Sat Sıradan bir emlakçı yılda ortalama 10 ila 12 konut satar; bir süper star emlak pazarlamacısı ise 50 tane. Ama Ralph Roberts sadece geçen yıl içinde 600'den fazla konut sattı. Bu rakam, rakiplerinin satış oratalamalasının 50 katından daha fazla! Amerika'nın en çok satış yapan bu emlak pazarlamacısının sırrı nedir? Siz de kendi pazarlama alanınızda buna benzer olağanüstü başarıları nasıl elde edebilirsiniz? Daha da önemlisi, sattığınız şey her ne olursa olsun, Ralph Roberts'ın yıllar sonra ulaştığı noktaya siz de ulaşabilir misiniz? Yanıt çok açık. Tabii ki, EVET!