İş dünyası artık takımlarla daha başarılı olabiliyor. Çünkü sanayi çağının sembolü olan fabrika olgusu ve onun getirdiği katı hiyerarşik yönetin tarzı bilgi çağında yeterli olmuyor. Hatta General Elektrik şirketinin efsanevi CEO'su (Sevgili Zülfü Dicleli'nin tercümesiyle BİS'i yani Baş İşletme Sorumlusu) Jack Welch'e göre sanayi çağının emreden ve kontrol eden yönetim tarzını hâlâ dayatmak genelde başarıyı engelliyor. Şöyle bir benzetme de yapabiliriz. Sanayi çağına damga vuran piramit şeklindeki yönetim tarzı o zamanlar orduların teşkilat şemaları örnek alınarak uygulanmıştı. Malum eskiden ordular karşı karşıya gelirler, her ordu rakibinin imkan ve kabiliyetlerini aşağı yukarı bilir, buna göre bir strateji ve taktik uygulanırdı. Sonunda da savaşı genel olarak daha cesur ve dayanıklı olan taraf kazanırdı. Ancak zaman içinde gerilla tarzında savaşan daha esnek yapılı, ön safta çarpışanlara daha çok karar verme imkânı tanıyan taraflar daha başarılı olmaya başladılar. Bunun en yakın örneklerini Vietnam'da Amerikalılar, Afganistan'da Ruslar yaşadılar. Hareket kabiliyeti yüksek, inisiyatif kullanan gerilla timlerinden oluşan Vietkong ve Afgan orduları anlı şanlı düzenli ve güçlü silahlara sahip orduları perişan ettiler. Çünkü düzenli ordular bu insanları küçük görme gafletinde bulundular. Ayrıca karşılarındaki düşmanın belirsizliği alışageldikleri klasik taktiklerle başarılı olmalarını engelledi. Hatta Vietnam'da "Halı Bombardımanı" gibi en acımasız uygulamalar bile işe yaramadı. Aynı şekilde iş hayatında da şu anda belirsizlik hakim oldu. Rakiplerin kimler olduğunu ve güçlerini kestirmek eskisi gibi kolay olmadığı gibi, müşterilerin ne istediklerini kestirmek de çok zorlaştı. Yani klasik yönetim tarzları artık işe yaramamaya, tabiri caizse "Gerilla Tipi" örgütlenmeler gerekli olmaya başladı. İşte bu yeni ihtiyaç "Work Teams" "İş Takımları"yla çalışma zaruretini doğurdu. Hatta daha da ileri gidildi "Self Managed Work Teams" "Kendi Kendini Yöneten İş Takımları" kurulmasına başlandı. Turşu kurmak gibi... İşte bu takımları kurarken siz de; iyi elemanları seçmek, onları birbirleriyle uyumlu hale getirmek için 'uyum eğitimlerine' tabi tutmak, takım arkadaşlarınıza tabii ve samimi bir çalışma ortamı sağlamak, takımı kurduktan sonra sabırla takımın olgunlaşmasını beklemek durumundasınız. Yani iş hayatında takım kurmak, mutfakta karışık turşu kurmaktan çok farklı bir şey değil! Nohut ve şeker ne olabilir denirse? Onları da dışarıdan alınan eğitim ve danışmanlık hizmetleri sayın. Maydanoz ve kereviz için de siz bir şeyler uydurun!.. ..... Bayramınızı en içten duygularla tebrik eder, çok uyumlu takımlarda çalışma zevkini ömür boyu tatmanızı dilerim.