Test edelim mi?

A -
A +

Ülkenin -hadi Türkiye'nin diyelim daha anlaşılır olsun- en büyük şirketler grubunun CEO'su (Chief Executive Officier'i), Türkçeleştirilmeye çalışılan şekliyle BİS'i (Baş İcraat Sorumlusu) grup şirketlerinden birinin bütün çalışanlarıyla bir toplantı düzenlemiştir. Günlerce hazırlıkları süren toplantının başında mutat olduğu şekilde söz konusu şirketin üst düzey yöneticileri sırayla bilgi sunarlar. Sonra BİS bütün çalışanlara hitaben yakışıklı bir nutuk atar. En sonunda da toplantıya katılanların bir sorusu olup olmadığını sorar. Birkaç el kalkar, şirketin hedefleri, geleceği ile ilgili planları ve benzeri klasik sorular sorulur. Cevaplar verilir. Bu ana kadar işler gayet iyi gitmektedir. Toplantının sonlarına doğru en arkalardan bir el kalkar. Kendisine söz verilir. Beden dilinden biraz sıkıntılı olduğu anlaşılan şirket çalışanı konuşur: "Efendim, ben pazarlama departmanında çalışıyorum. Malum bizler prim esasına göre ücretlendiriliyoruz. Ancak son zamanlarda gittikçe sıklaşan bir şekilde primlerimiz geç ödenmektedir. Bu durum bizleri sıkıntıya sokmaktadır. Malum kredi kartı ödemeleri ve diğer ödemeler gecikince gecikme zammını ödemekte bazı hallerde aldığımız diğer hizmetler aksamaktadır. Bu durumu ilgili bazı yöneticilere aksettirmemize rağmen henüz bir çözüm getirilememiştir. Konunun acilen halledilmesi yerinde olacaktır. Zira "Satış" malum yüksek motivasyon" gerektiren bir faaliyettir. Bununla diğer bölümlerde çalışan arkadaşların motivasyona ihtiyaçları yoktur demek istemiyorum. Ancak satış ekibi olarak bize hak vereceğinizi umuyorum. Saygılar sunarım". Şimdi kendinizi gayet serbest bırakın ve senede hatta birkaç senede bir yapılan böyle görkemli bir toplantıda bu konuşmayı yapan şirket çalışanının başına neler gelebilir tahmin etmeye çalışın. Hadi sizlere biraz yardımcı olmaya çalışayım. Birkaç şıkkı ben sıralıyayım. Ne de olsa yıllar yılı test uygulamasına tabi tutula tutula beyinlerimiz biraz yorulmuş olmalı. a- Toplantı bitip BİS uğurlandıktan sonra satış bölümü yöneticisi Genel Müdürün odasına çağırılır. O konuşmayı yapan kişinin neden hâlâ şirkette bulunuyor olduğu sorulur. b- Genel Müdür hiçbir sorgulama yapmadan o çalışanın işine son verir. c- Üst yönetim problemin çözümü için harekete geçer, ama BİS'in karşısında kendilerini küçük düşüren o çalışanı bir şekilde hallederler. d- Bundan başka ne olabilir? diyorsanız Cumartesi'ye buluşalım. Bizi okumaya devam edin!

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.