Var mısınız?

A -
A +

Her oyunun kendine göre kuralları olur. Hatta kuralsız oyun olmaz bile diyebiliriz. Takımlar bu kurallara hem uymak, hem de bu kuralların gerektirdiği strateji ve taktikleri geliştirmek dahası bu kuralların gerekli kıldığı zihnî ve fizikî becerileri geliştirmek zorundadırlar. Bu ise bitmek tükenmek bilmeyen idman ve eğitimlerin sabırla uygulanmasını gerektirir. Oyunun kurallarını bilmeyen takımlar başarılı olamazlar. Kuralların bazıları yazılıdır, bazıları yazılı değildir. Oyun esnasında oyuncuların kabiliyetlerine bağlı olarak kuralların esnetilmesi mümkün olabilir. Ancak her zaman yazılı kurallara uymak başarıyı büyük ölçüde garantiler. Çünkü bu durum normal kapasiteli oyuncularla başarılı olmayı sağlar. Stratejisini süper kabiliyetlere bağlayıp; mesela iyi paslaşamayan futbol takımları çoğu zaman yenilirler. İş hayatında da belli kurallara riayet eden şirketler başarılı oluyorlar. Mesela her türlü kaynağını verimli kullanan, iş süreçlerini devamlı sorgulayıp günün şartlarına uyduran, öğrenen bir kültür oluşturan, yenilikçiliği gündeminde tutan, bütün bunları becerebilmek için yönetimin her kademesinde liderlik anlayışını yaygınlaştıran, böylece müşterilerini, çalışanlarını, hissedarlarını, toplumu memnun eden, bütün bunların sonunda şirketin devamını sağlayacak kârlılık ve benzeri pozitif iş sonuçlarını elde eden şirketler yönetimde mükemmelliği yakalıyor, hayatlarını devam ettiriyorlar. Böyle şirketlerde üretilen mal ve hizmetlerin kalitesi de kendiliğinden yüksek oluyor. Yani yönetimde mükemmellik hedef alınınca o şirketin ürettiği her mal ve hizmet mükemmel kalitede oluyor. Maçın kuralları yazılmış İşte Toplam Kalite Yönetimi yukarıda saydığımız ve yılların tecrübesi sonucunda ortaya çıkan kuralları yazılı hale getiriyor, modelleştiriyor. Dünyanın çeşitli yerlerinde değişik modeller var. Türkiye de KALDER (Kalite Derneği) Avrupa Kalite Vakfı 'nın modelini kullanıyor. Yönetim de önemli olan unsurların bir şirkette ne oranda uygulanıp uygulanmadığı modelde oranlarla belirlenmiş. Mesela müşteri memnuniyeti yüzde yirmi ile en önemli kriter, liderlik yüzde oniki ağırlığında. Diğer bütün başarıya götüren kriterlerin oranları belirlenmiş. Yani iş dünyasında da maçın kuralları yazılmış. Var mısınız?

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.