Hazar'la Akdeniz birleşti. Türkiye-Türkistan yolu açıldı. Bu stratejik değer yanında, Bakü-Ceyhan hattının ekonomi ve enerji kazanımı, ikinci derecede kalıyor. Kolay olmadı. On yıl boyunca hattı isteyenler, istemeyen veya pas geçmeye niyetliler, açık kapalı, gizli âşikâr, tam bir çekişmeye giriştiler. Azerbaycan ve Gürcistan'ın katılması ile bu büyük Türk-Amerikan projesi bugün gerçekleşti. Rusya, aklını kullandı, Sonunda tasvip gösterdi. Ermenistan'ın kötü niyetli mukavemeti vız geldi. İran'ın derinlemesine memnuniyetsizliğini kimse kaale almadı. 33 yıl önce Boğaziçi Köprüsü ile iki kıt'ayı, Asya ve Avrupa'yı tarihte ilk defa olarak bağlamıştık. Bugün Boğaz köprüleri, ülkemizin can damarıdır. Yenileri yapılarak geliştirilecektir. Bakü-Ceyhan hattı da ayni değerde bir ilktir. 1774 kilometrelik borunun 1074 kilometresi Türkiye topraklarındadır. Bakü-Tiflis-Kars demiryolu sıradadır. Kolayca Hazar'a ulaşabileceğiz. Karşı yaka, Hazar Ötesi, Türkmenistan'dır. Türkmenistan, Anadolu'da Türkiye'yi ve Osmanlı Cihan Devleti'ni kurmak için geldiğimiz ülkedir. Türk'ün talihi parladığı zaman, düşmanları ayağa kalkar. Talihimizi mâkûs hâle getirmek için dış düşmanlarımız, içimizdeki boş kafalarla aynı çizgide buluşurlar. Dikkatli olalım. Boğaziçi Köprüsü de nice kalın kafaların şiddetli muhalefetine rağmen yapılmıştı. Azerbaycan, sonra Türkmenistan ve Kazakistan petrolü ve gazı, Anadolu üzerinden Akdeniz'e, nehirler gibi akacak. Modern teknolojinin harikası yapay nehirler... Bakü-Ceyhan hattına çok siyaset ve fikir adamımızın emeği geçti. Onlara teşekkür ediyoruz. Bu büyük eser, Türk'e kutlu olsun!