Anayasa'nın 51 maddesinin tadili çalışması, önemli bir teşebbüstür. Türkiye Büyük Millet Meclisi'nin gücü ve saygınlığı, partilerin ve genel başkanlarının vatanseverlikleri, Türkiye'nin Avrupa normlarına uyum sağlıyarak dış baskıları azaltabilmesi gibi çeşitli bakımlardan önemlidir. Çıkartılamadığı veya ertelendiği takdirde, Meclis'in, partilerin, genel başkanların, milletvekillerinin başarısızlığı, haklı olarak vurgulanacaktır. Politikacıyı küçümseme eğilimi kuvvetlenecektir. Türkiye'nin itibarı zedelenecektir. Avrupa'dan ve gelişmiş ülkelerden kopmuş durumda kalacağız. Zira gerekli Anayasa tadilleri için Ulusal Program'la verilmiş milletlerarası taahhütlerimiz vardır. Bu taahhütlerimizi kabûl eden devletleri hafife alamayız. Artık imza koyduğumuz hiçbir metin geçerli sayılmaz. 5 genel başkanın bu yazdıklarımıza katılıp katılmıyacaklarını bilemiyoruz. Geçiştirmek suretiyle kendilerinin, partilerinin, demokrasinin kuyusunu kazmak şıkkını tercih edebilirler. Zira şimdiye kadar akıl almaz sakarlıklar yaptılar. Parti çıkarı ve bilinçsiz ideoloji, Anayasa tadilleri için büyük tehlikedir. Ayrıca milletvekillerinin bir kısmı, ticaret yapamamak gibi şartları ağır bulacaklardır. Yolsuzluk iddiası hâlinde Yargıtay'a çıkacaklarından korkacaklardır. Ama eninde sonunda dokunulmazlıklar kısıtlanacaktır. Zaten seçim programlarında bu husus, millete vaad edilmişti. Ümidimiz, Türkiye Büyük Millet Meclisi'ne yakışır, kapsamlı ve anlamlı bir Anayasa tadilinin gerçekleşmesidir. 1982 Anayasası, yıllardan beri Anayasa Mahkemesi, Yargıtay, Danıştay başkanları ve bütün siyasî partiler, belli başlı yazarlar tarafından şiddetle eleştiriliyor. Halkımız da hiç beğenmiyor. Meclis, partilerin kısır hesapları sebebiyle yeni bir anayasa yapamadı. Ama Avrupa kriterlerini içeren geniş bir tadil, pek çok temel sorunumuzu çözecektir. Milletvekillerimiz, halkımızdan aferin almaya hak kazanacaklar. Gerçek bir Avrupa devleti anayasası, milletimizin hakkıdır.