Kanarya avı! Taken'ın yönetmeni 'Kadın Ajan' trendine uydu

Meşhur “Taken”ın yönetmeni Morel, bu defa kocasını kötü adamlardan kurtarmaya çalışan bir kadın ajanın hikâyesiyle geldi! Feminist bir çıkış noktası olan “Siyah Kanarya” adlı eser, eğlencelikten öteye gidemiyor.
MURAT ÖZTEKİN'İN HABERİ- James Bond gibi ikonik bir erkek ajan karakterinin bile kadınlarca canlandırılmasının tartışıldığı bugünlerde casusluk sinemasında çok şey değişti. Vaktiyle Liam Neeson’ın başrolünde yer aldığı “Taken”ı çeken yönetmen Pierre Morel, emekli bir CIA ajanının kızını kurtarma çabasına bizi ortak etmişti. Ancak Morel, değişimi görmüş olacak ki bu defa CIA mensubu bir kadının, kocasının hayatını kurtarmaya çalıştığı casusluk filmiyle karşımıza geldi!
“Siyah Kanarya” (Canary Black) adlı bu eserin başrolünde Kate Beckinsale yer alırken Saffron Burrows, Rupert Friend ve Ray Stevenson gibi isimler de ona refakat ediyor.
ŞANTAJ OYUNU
Eserde geçen hikâye şöyle: Amerikan istihbarat teşkilatı CIA, bir gün kullanmak üzere “Canary Black” (Siyah Kanarya) adlı tehlikeli bir yazılım geliştirmiştir. Ancak bazı karanlık güçler “kanaryayı” kendi kafeslerine almak için plan yapıp Hırvatistan’da çalışan CIA’in kadın ajanı Avery’yi kullanmak isterler. Bunun için sıradan bir hayat yaşayan kocası David’i kaçırarak kendisine şantaj yaparlar. Ajan Avery, eşini kötü adamların ellerinden kurtarmak için kimseye haber vermeden Amerikan istihbaratı içinde yazılımın peşinde düşer; kendi arkadaşlarına savaş açar. Böylece karmaşık bir hikâye meydana gelir...
TANIDIK HİKÂYE
“Jason Bourne” ve “James Bond” gibi serilerden izler taşıyan eserde, fevkalade tanıdık bir “kurtarma” hikâyesi üzerinden ilerleniyor. Ajan Avery’nin silahlı çatışmaları, dövüşleri ve araba kovalamacaları bir yere kadar seyirciyi peşinden sürüklemeyi başarıyor. Özellikle ses geçirmeyen bir maskenin öne çıktığı sahne tat veriyor. Öte yandan eserde hikâyenin ruhuna uygun loş bir sinematografi tercih ediliyor.
Ancak mantıkî boşluklar ve klişelerle yoğrulmuş film, farklı bir bakış veya derinlikten mahrum kaldığı için giderek tesirini kaybediyor. Bir dizi komplolarla örülü eserin sonunda ise absürt denilebilecek sahneler meydana geliyor. Kate Beckinsale’in oyunculuk performansı da eseri daha yukarı çekmeye yetmiyor.
ENTERESAN BİR KARAKTER
Yükselen feminist saikle dizayn edilmiş filmdeki Ajan Avery karakteri de oldukça enteresan… Avery, erkeklerden meydana gelen ve kendisine hakaret eden ajanları sırayla haklayan sert casus olarak tasvir edilmesine rağmen bazen çaresizlikten ağlayan bir kadına dönüşebiliyor! Karakter aslında bu hâliyle modern kadının tenakuzlarını da üzerinde barındırıyor.
Hasılıkelam feminist alt metinleri olan “Siyah Kanarya”, sinemada hızlı tüketilecek ve unutulacak o “eğlencelik” eserlerden biri olmanın ötesine gidemiyor. Bu filmin devamının sinyallerinin verildiğini söylemek lazım...
HAFTANIN DİĞER FİLMLERİ
● “Dünya Varmış”
● “Paranoya”
● “Geniş Aile 4”
● “Terrifier 3”
● “Maria Olmak”