Organik kozmetik aldatmacası! Etiket okumayı bilmiyoruz...

Kaynak: Türkiye Gazetesi
- Güncelleme:
Organik kozmetik aldatmacası! Etiket okumayı bilmiyoruz...
Sağlık Haberleri  / Türkiye Gazetesi

Bazı kozmetik ürünlerin endokrin bozucular, kanserojenler ve nörotoksinler içermesi ve bunların sağlığa etkileri ile ilgili bilimsel yayınlar, toplumu organik ürün kullanmaya yöneltiyor. Ancak uzmanlar, üzerinde organik yazan her ürüne itibar edilmemesi gerektiği konusunda uyarıyor.

ZİYNETİ KOCABIYIK'IN HABERİ - Organik tüketime önem verenlerin son gözdesi kozmetik sektörü. Vücuduna ekstradan kimyasal madde almak istemeyen özellikle Z kuşağı, kozmetikte vegan ve organik ürünleri tercih ediyor. Ancak Kozmetik Üreticileri ve Araştırmacıları Derneği (KÜAD) Başkanı Levent Kahrıman tüketicileri, üzerinde organik ibaresi bulunan her ürüne kanmamaları konusunda uyarıyor.

GÜNDE 9-12 KİŞİSEL BAKIM ÜRÜNÜ

Kâr amacı gütmeyen Çevresel Çalışma Grubu’nun yeni araştırmasına göre ortalama bir erkek günde 5 ila 7 kişisel bakım ürünü kullanıyor. Ortalama bir kadın günde 9 - 12 arasında, ortalama bir genç kız ise 17 ürün kullanıyor.

Yapılan bir başka çalışmaya göre ise kadınlar kozmetik ürünleri yoluyla yılda ortalama vücutlarına 2 kilogram kimyasal alıyor. Bu kimyasalların bazıları tamamen zararsız, ancak diğerleri endokrin bozucular, kanserojenler ve nörotoksinler ve bunların çoğu mağaza raflarına gelmeden önce güvenlik açısından bağımsız olarak incelenmemiş oluyor. Ve bu ürünlerden kaynaklanan birleşik kimyasal yükünün, kadınlar arasında üreme sorunları ve kanser oranlarının artmasıyla doğrudan ilişkili olabileceği konusunda artan bir endişe var.

Levent Kahrıman
Levent Kahrıman

"Z KUŞAĞI ORGANİK VE VEGAN TERCİH EDİYOR"

Dünyada daha az kimyasal içeren kozmetik talebinin arttığına işaret eden Kahrıman “Dünya çapında bu güzellik pazarını yeşil ürünler ele geçiriyor. Türkiye’de organik kozmetik ürünlerin hem üretiminde hem de tüketiminde hızlı bir büyüme yaşanıyor. Özellikle, Z kuşağı vegan ve organik kozmetik ürünlerini tercih ediyor. Sürdürülebilirlik anlamında çalışmalar yürüten firmaların artmasıyla da vegan ve organik kozmetikler önümüzdeki yıllarda pazarda daha çok yer almaya başlayacak. Bu sebeple, ülkemizde öncelikle organik kozmetik tanımının geliştirilmesi ve düzenlenmesi gerekiyor” diye konuştu.

ETİKET OKUMAK ŞART

Ülkemizde kişilerin etiket okumayı çok iyi bilmediklerini söyleyen Kahrıman “Bu sebeple etiketler üzerindeki ibarelere kanarak ürün alıyorlar; özellikle doğal ve organik içerikli ürünlerde durum vahim. Bazen ürünün üzerinde altta küçük olarak “Organik sertifikalı içerikler barındırır” ibaresi yazıyor. Kullanıcı, bunu organik bir ürün gibi alıyor. Etiket okuma konusunda daha bilinçli olmak gerek” dedi.

SAÇ BOYALARINA DİKKAT

Organikle ilgili yanıltmanın en sık saç boyalarında yapıldığına dikkat çeken Kahrıman “Bazı markalar, ürünün içerğinin doğal ve organik olduğunu belirtiyor. Kişi bunu alıyor ama aslında içinde organik ya da doğal kozmetiğe aykırı birçok bileşen var. Yanlış cilt tipine yanlış ürün kullanımı da oldukça yaygın. Bu durum, olmaması gereken bir noktadır” diye konuştu.

Organik kozmetik aldatmacası! Etiket okumayı bilmiyoruz... - 2. Resim

KOZMETİĞİN KİTABI YAZILDI

Etiket okuma alışkanlığı ve bilincinin dünyada da düşük olduğunu vurgulayan Levent Kahrıman “Bunun için KÜAD olarak kozmetik ürünlerin güvenliği ve tüketici bilincini artırmak amacıyla ‘Tüketici El Kitabı’ hazırladık. Toplumu bilinçlendirmeyi amaçlayan bu kapsamlı el kitabı, tüketicilere kozmetik ürünlerin içerikleri, güvenli kullanımı ve muhtemel riskleri hakkında yol gösterici bilgiler sunuyor. Kitapta; kullanıcılar aldıkları ürünleri nasıl kullanmalılar, aldıkları ürünlerin üzerinde yazan metinler, gösterilen semboller, ikonlar ne anlama geliyor, bu ürünü daha uygun şartlarda mı kullanmalı, hangi koşullarda değerlendirmeli ve nasıl saklamalı gibi soruların cevapları bulunuyor” dedi.

EN SIK YAPILAN YANLIŞLAR

  1. Etiket okumadan ambalajına bakarak ürün almak.
  2. Kendi cilt tipini tanımamak. Herkes saçını ve cildini normal sanıyor. Beslenme şeklimiz, şehir şartları ve iklim değişiklikleri, saçlarımıza ve cildimize uyguladığımız bazı ürünlerin etkileri sebebiyle cildimiz ve saçlarımızın yapısı zaman içinde bile değişiyor.  
  3. Birine iyi gelenin, kendisine de iyi geleceğini düşünerek, arkadaşının ya da sosyal medyanın etkisiyle ürün kullanmak.
  4. Kozmetik ürünler, insan sağlığını ve konforunu artırmaya yönelik ürünlerdir. Burada belki ihtiyaç olmayan, cildi çok iyi tanımadığı için ciltle uyumlu olmayan, riski olan ürünlerin kullanılmaması iyi olacaktır.

Kaynak: Türkiye Gazetesi

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...