BYD’den peş peşe yeni model atağı! Rakipleri hızına yetişemiyor

Kasım 2024’te model sayısını 2’den 4’e yükselten BYD, aralıkta 2 yeni model daha satışa sundu. Martta amiral gemisi SUV Tang’ı ardından yıl ortasında Sealion 7’yi ve yıl sonuna doğru ise en rekabetçi modeli Atto 2’yi Türkiye pazarına sunacak…
ALİ ÇELİK'İN HABERİ - Türkiye’de fabrika yatırımını duyurduktan sonra tüm dikkatleri üzerine çeken Çinli dev otomotiv şirketi BYD, Avrupa ve Türkiye’de hızlı büyümesini sürdürüyor. 2024 yılını ülkemizde dikkat çekici satış adetleriyle kapatan BYD, model ataklarına peş peşe devam ediyor. Mart ayında markanın amiral gemisi SUV modeli olarak lanse edilen Tang’i ülkemizde satışa sunmaya hazırlanan BYD, ikinci yarıda ise Sealion 7 ve esas sürpriz modeli olarak işaret edilen Atto 2’yi vitrine çıkaracak.
Açıklamasında kendilerini ‘Ulaşılabilir premium’ marka olarak konumlandırdıklarını vurgu yapan BYD Türkiye Genel Müdürü İsmail Ergun “15 Kasım’da gerçekleşen lansmanımızın ardından markaya gösterilen yoğun ilgi devam ediyor. Müşterilerimizden gelen olumlu geri bildirimler ve yüksek talep, BYD’nin Türkiye’de doğru bir yerde konumlandığını gösteriyor. 32 günde 6 bin 601 aracı müşterilerimizle buluşturduk ve bu satış performansı yılın son ayında BYD’yi hem şarj edilebilir hibrit pazarının hem de yeni enerjili araç pazarının lideri konumuna taşıdı. Bu ivmeyi 2025 boyunca sürdürme hedefindeyiz. Söz konusu ilgi ocak ayında da devam etti ve sınırlı tedariğe rağmen 2 bin 750’nin üzerinde satış gerçekleştirdik. 2025 yılı boyunca satış adetlerimizi ve hizmet ağımızı genişleterek bu ilgiyi karşılamaya devam edeceğiz. Tedarik şartlarına bağlı olarak, yıl sonuna kadar 50 bin adetlik satış hedefimize ulaşmayı öngörüyoruz. Satış ve model sayısındaki artışa paralel olarak bayi ağı ve satış sonrası hizmetlerimizde genişliyor. Şu anda Türkiye genelinde 19 farklı ilde 25 bayimiz bulunuyor. 2025 yılı sonunda bayi sayımızı 50’nin üzerine çıkarmayı hedefledik” dedi.
ATTO 2 ÇOK İDDİALI
Tüm BYD modellerinde olduğu gibi Atto 2 modelinde üst düzey donanımı ve gelişmiş güvenlik teknolojilerinin rakiplerini kıskandıracak düzeyde olduğunu sözlerine ekleyen Ergun “Konfor ve şehir içi pratikliğiyle segmentinde iddialı bir oyuncu olacak. Türkiye’de elektrikli mobiliteye olan ilgi her geçen gün artarken, biz de ürün gamımızı hızla genişletiyoruz. Yeni modelimiz Atto 2’yi de yılın son çeyreğinde Türkiye’de pazara sunmayı planladık” dedi.