En yüksek gelire sahip otomobil firmaları belli oldu! İlk sırada sürpriz isim var

Tüm dünyada otomotiv satışlarından rekabet tansiyonu yüksek bir şekilde devam ediyor. Uzmanlara göre bu yarışın en yoğun yaşandığı nokta ise Çin pazarı. Hararetin artık en üst seviyeye tırmandığı ülkede bazı markalar ayakta kalabilmek için maliyetine otomobil satarken karlılık sıralamasında ilk 3’e giren iki Alman üretici dikkatleri üzerine çekiyor...
Çin merkezli Sina Finans tarafından gerçekleştirilen bir araştırmaya göre 2024 yılı binek araç satışları toplam gelir sıralamasında ilginç bir tablo ortaya çıktı. İlk sırada ismini sıkça duymaya alıştığımız BYD yer alırken, ülkede en çok kâr eden ikinci otomobil markası Mercedes-Benz oldu. Üçüncü sırada ise Avrupa’da fabrika kapatırken Çin yatırımları hızlandıran Volkswagen yer alıyor.
ÇİN’DE EN ÇOK KAZANAN BYD
BYD, Çin pazarında farklı fiyatlara sahip birçok modelle yer alıyor. Yıllık toplam satışı iç pazarda 3.5 milyon adetlere ulaşan markanın toplam satışlarında araç başına ortalama fiyatı ise 121.000 yuan (16.700 dolar) olarak kayıtlara geçmiş durumda. Satış geliri ise yaklaşık 420,7 milyar yuana yani 58,1 milyar dolara ulaşıyor.
MERCEDES-BENZ’DEN ŞAŞIRTAN PERFORMANS
Alman otomotiv devi Mercedes-Benz’in Çin’de yıllık satış hacmi, Volkswagen'in yarısından düşük olsa da yıl içinde 710 bin adet araç satışına ulaşan marka ortalama 431 bin yuan (59 bin 500 ABD doları) ile daha yüksek bir ortalama araç fiyatına sahip ve satış geliri 307,9 milyar yuana (42,5 milyar ABD doları) ulaşarak listede ikinci sıraya yerleşiyor.
VW HER TUŞA BASIYOR: EV, HEV, PHEV, ICE&HELLİP;
Uzun süredir Avrupa’da mali politikaları, fabrika kapatma, işçi çıkarma gibi haberlerle gündemde yer teşkil eden Volkswagen, Çin’de 143.000 yuan (19.700 USD) ortalama araç fiyatı ve 2,1 milyon adetlik yıllık satışla listede üçüncü sırada yer alıyor. BYD hariç tüm Çinli markaları kar marjıyla geçmeyi başaran VW, satış gelirini de 303,2 milyar yuan'a (41,9 milyar USD) çıkarmış durumda. VW’nin grup markaları arasında yer alan Audi ise 297.000 yuan (41.000 USD) ortalama araç işlem fiyatına sahip ve Çin'de 660.000 araç satarak satış gelirini 195,9 milyar yuan'a (27 milyar dolar) çıkarmayı başardı.
ÇİNLİLER ÇİNDE ZARAR EDİYOR
Tabloya baktığımız zaman 160’tan fazla Çinli otomobil markasının kıyasıya rekabet savaşı verdiği ülkede Avrupalı ve Japon otomotiv şirketlerinin daha kârlı şekilde varlığını sürdürdüğü gözlemleniyor. Öte yandan Aito ve Li Auto'nun Geely, Chery gibi devleri geride bırakarak ilk 10’da yer alması ise ayrıca dikkat çeken bir diğer gelişme.
İşte Çin’de en yüksek gelire sahip markalar sıralaması:
SIRA | ANAVATANI | MARKA | ARAÇ ORTALAMA BİRİM FİYATI ($) | YILLIK SATIŞ GELİRİ |
1 | ÇİN | BYD | 16.700 | 58.1 Milyar Dolar |
2 | ALMANYA | MERCEDES | 59.500 | 42.5 Milyar Dolar |
3 | ALMANYA | VOLKSWAGEN | 19.700 | 41.9 Milyar Dolar |
4 | JAPONYA | TOYOTA | 23.300 | 36.7 Milyar Dolar |
5 | ALMANYA | BMW | 46.900 | 32.7 Milyar Dolar |
6 | ABD | TESLA | 33.800 | 22.3 Milyar Dolar |
7 | ÇİN | AITO | 55.500 | 21.4 Milyar Dolar |
8 | ÇİN | LI AUTO | 42.000 | 21.1 Milyar Dolar |
9 | JAPONYA | HONDA | 20.800 | 17.8 Milyar Dolar |
10 | ÇİN | GEELY | 12.700 | 13.2 Milyar Dolar |
11 | ÇİN | CHERY | 14.600 | 10.4 Milyar Dolar |