Google, sürücüsüz takside Tesla’yı geçiyor

Dünyanın en büyük teknoloji şirketlerinden Google’ın çatı kuruluşu Alphabet’in otonom araç projesini yürüttüğü Waymo, Japonya’da ikinci aşama sürüş testlerine başladı. Şirket yönetimi haftada 100 bin civarında ücretli yolcu taşıdıklarını belirtirken, Tesla’nın uzun zamandır beklenen robotaksi ve Cybercab projesi tanıtılmış olsa da Elon Musk tarafından bir süre ertelendi.
ALİ ÇELİK- 2024 yılı içinde Los Angeles, San Francisco ve Phoenix’te bulunan üç ana hizmet alanında, yaklaşık olarak haftada 50 binden fazla ücretli robotaksi hizmeti veremeye başlayan Waymo, çalışmalarını ikinci seviyeye çıkardı. Konuyla ilgili açıklama yapan şirketin Co-CEO’su Tekedra Mawakana, “Her sürüş sonrasında daha güvenli bir aşamaya geçiyoruz. Artık haftada 100 bin civarında ücretli yolcu taştıdığımızı heyecanla paylaşmak istiyorum. Bu inanılmaz dönüm noktası için tüm Waymo ekibini tebrik ediyorum. Büyümemizde katkı sağlayan müşterilerimize de teşekkür ediyorum” dedi.
AMERİKAN YERİNE ÇİN OTOMOBİLİ TERCİH ETTİ
Amerika merkezli Waymo, gelişim aşamasında Chrysler’in özel hazırlanan Pacifica Hibrit modellerini kullanıyordu. Japonya atağı sonrası tercihini Çinli üretici Geely markalarından Zeekr tarafında kullanan Waymo, önceki modellere kıyasla beş yerine daha geliştirilmiş yeni nesil dört adet LiDAR sensörü kullancak. Ayrıca araçlarda kamera sayıları 13’e düşürülürken yeni yazılımla 500 metreden nesneleri fark edebilecek.
Tesla'nın Robotaksi projesi, şirketin otonom sürüş teknolojilerini kullanarak tamamen sürücüsüz, elektrikli taksiler oluşturmayı hedefleyen bir girişimdir. Tesla CEO'su Elon Musk, bu projeyi ilk olarak 2019 yılında duyurmuştu. Robotaksi konsepti, Tesla'nın araçlarında geliştirdiği Full Self-Driving (FSD) (Tam Otonom Sürüş) yazılımını temel alıyor.
TESLA ÇALIŞMALARINI SÜRDÜRÜYOR
ABD merkezli dünyanın en büyük elektrikli otomobil üreticisi Tesla’da sürücüsüz çalışan “Robotaksi” projesi ile çalışmalarını sürdürüyor. Şirket, Tesla marka araç kullananları "Tesla Network" adı verilen otonom filo ağına dahil etmeyi planlıyor. Bu sayede araç sahipleri, araç kullanılmadığı zamanlarda Robotaksi hizmetinden para kazanabilecek. Şirket CEO’su Elon Musk, Robotaksi'lerin kilometre başına maliyetinin geleneksel taksi veya Uber gibi hizmetlere kıyasla çok daha düşük olacağını işaret ediyor. Fakat 2024 yılı itibarıyla Robotaksi’leri piyasaya sürmeyi hedefleyen Musk, bu tarihi birkaç kez ertelemiş durumda. Tesla'nın otonom sürüş sistemi şimdilik Seviye 3 Otonom olarak sınıflandırılıyor. Bu sistem hâlâ araç içinde gerçek bir sürücünün gözetimini gerektiriyor.