iCAR V23 ile Chery’den elektrikli SUV atağı! İşte özellikleri ve hedefleri

V23 modeliyle büyük beğeni toplayan iCAR, Chery’nin SmartMi Tech ile internet merkezli felsefesinden doğan bir markası. Akıllı elektrikli araç pazarında rekabetçi olabilmek adına, dünya genelindeki kullanıcılara daha çekici mobil hayat senaryoları sunmaya çalışan iCAR, üç yıl içinde 100’ün üzerinde ülkeye yayılmayı ve dünya genelinde 2 binin üzerinde uzmandan oluşan bir ağ kurmayı hedefliyor.
Dünya otomotiv sektörünün en önemli fuarlarından biri olan 2025 Şanghay Otomobil Endüstrisi Fuarı’nda iCAR ve OMODA & JAECOO modellerinin dünya lansmanları gerçekleştirildi. Organizasyonda en dikkat çeken markalar arasında yer alan iCAR, Chery’nin teknolojik uzmanlığı ile SmartMi Tech’in internet merkezli felsefesinin sinerjisinden doğdu. Kendine özgü, yenilikçi bir DNA’ya sahip olan iCAR, müşteri noktasında dünya genelinde gençleri ve genç düşünen bireyleri hedefliyor.
Off-road konsepti üzerine ürün yelpazesi geliştiren markanın hedefinde hem batarya elektrikli araçlar (BEV’ler) hem de uzun menzilli elektrikli araçlar (REEV’ler) yer alıyor. iCAR, üç yıl içinde küresel varlığını 100’ün üzerinde ülkeye yaymayı ve dünya genelinde 2 binin üzerinde uzmandan oluşan bir ağ kurmayı planlıyor.
KONSEPT MODELDEN TEKNİK ÖZELLİKLER
Chery’nin elektrikli araç markası iCAR tarafından geliştirilen V23 modeli, kompakt SUV segmentinde yer alıyor. 4.220 mm uzunluk, 1.915 mm genişlik ve 1.845 mm yükseklik ölçülerine sahip olan aracın aks mesafesi 2.735 mm, standart yerden yüksekliği ise 200 mm olarak belirlenmiş. Yüksek yaklaşma ve uzaklaşma açıları sayesinde hafif arazi koşullarına da uygun olan iCAR V23, iki farklı motor seçeneğiyle sunuluyor.
Arkadan itişli tek motorlu versiyonu 100 kW (134 hp) güç ve 180 Nm tork üretirken, 59,93 kWh kapasiteli bataryasıyla 401 km menzil sunuyor. Dört tekerlekten çekişli çift motorlu versiyonu ise toplamda 155 kW (211 hp) güç ve 292 Nm tork sağlıyor; 81,76 kWh bataryası sayesinde 501 km’lik bir menzile ulaşıyor ve 0-100 km/s hızlanmasını 7,5 saniyede tamamlıyor. Her iki versiyonun da maksimum hızı 140 km/s ile sınırlı.
Araç, hızlı şarj desteği sayesinde %30’dan %80’e yaklaşık 30 dakikada şarj olabiliyor ve V2L (Vehicle-to-Load) teknolojisiyle harici cihazlara 3,3 kW güç aktarımı yapabiliyor.
İç mekânda 15,4 inç boyutunda yüksek çözünürlüklü dokunmatik ekran, Snapdragon 8155 işlemci, elektrikli ayarlanabilir ön koltuklar ve 744 litreye kadar çıkabilen bagaj hacmi bulunuyor. Güvenlik donanımları arasında 8 MP ön kamera, çevre görüş sistemi, dalga radarları ve 12 ultrasonik sensör yer alıyor. Ayrıca araç, çıkarılabilir çamurluklar ve arazi tamponları gibi toplam 24 modüler parça ile kişiselleştirilebiliyor.