samdan
camii
hayirli-ramazanlar

King of the Ring: Porsche 911 GT3 RS

Kaynak: Türkiye Gazetesi
- Güncelleme:
King of the Ring: Porsche 911 GT3 RS
T-Otomobil Haberleri  / Türkiye Gazetesi

Otomobil tutkunları için farklı anlamlar ifade eden Nürburgring, sahip olduğu özelliklerle aslında sıra dışı bir oyun alanı. Bu yarış pistten ilham alarak üretilen 911 GT3 RS ise otomobil tutkunları için ulaşılması zor sıra dışı bir oyuncak… 

Spor otomobil dünyasının efsanevi modeli Porsche 911 GT3 RS’in 2025 modeline göz atamadan önce King of the Ring ismine bir mercek tutalım…

Almanya’da bulunan ve dünyanın en zor pisti olarak gösterilen Nürburgring, yarış tarihi ve zorlu parkuru ile otomobil tutkunların kalbinden ayrı bir yere sahip. 1927 yılında açılan pist, 20 kilometreden fazla uzunluğu ve 73 viraja sahip. Formula 1'den, Le Mans'a kadar pek çok prestijli yarışa ev sahipliği yapan Nürburgring, yarış severler arasında "Yeşil Cehennem" ve “Ring” olarak tanımlanıyor… 
Alman üretici Porsche geliştirdiği bir çok modelin performans testlerini de pistte gerçekleştiriyor. Öte yandan markanın ikonik modeli 911’in pist kullanımı için ürettiği özel seri ise GT3 RS olarak adlandırılıyor…

Bu noktada dikkat edilmesi gereken çok küçük bir ayrıntı devreye giriyor…

Eğer konu GT3 RS ise artık konu milisaniyeler arasında sıkışan birincilik iddiası olmaktan çıkıyor. Zaten 911 serisiyle pistte sayısız rekorlara imza atan Porsche’nin GT3 RS modelinde iddiası, zirveyi zorlayacak derecedeki performansı sıra dışı bir sürüş keyfi ile sunuyor olması. Yerli gelmişken ilginç bir diğer ayrıntı da markanın yol odaklı ürettiği GT2 RS modeli, pist kullanımı için üretilen GT3 RS modellerinden daha hızlı olması. Fakat Porsche’nin bu noktada iddiası milisaniyelere sıkışan bir kovalamaca değil, 3 enstrümandan oluşan bir orkestra: Motor, egzoz ve lastik sesi… 

King of the Ring: Porsche 911 GT3 RS - 1. Resim

2025 MODELDE NELER DEĞİŞTİ? 

Aslın bakarsanız çok birey değişmedi. Ana tasarım hatları, motorun performans değerleri, vites oranları ve elektrik akımına henüz kapılmayan saf sürüş keyfi devam ediyor. Ancak 2025 model 911 GT3 RS, bu mirası daha da ileriye taşıma iddiasında. Yeni model artık motor sporlarına her zamankinden daha yakın bir halde karşımıza çıkıyor. 

Otomobilde bir önceki modele göre çok küçük değişimler yapılmış. Kısaca özetlemek Porsche mühendisleri, mükemmel seviyeye ulaşmış bir otomobile majör bir dokunuş yapmak istememiş. Peki neler değişmiş; mesela GT3'ün ön soğutma kanalları 2025 modelde biraz daha optimize edilmiş. Bu sayede fren disklerine daha rafine bir akış sağlanarak soğutma güçlendirilmiş. Ayrıca aracın aerodinamik yapısı güçlendirilerek mümkün olan en az sürtünme ve kaldırma kuvveti kat sayısına ulaşılmış. Benzer minik dokunuşları otomobilin yan ve arka tarafında yer alan rüzgar kanatlarında da görebiliyoruz. 

Klasik yuvarlak farlar bize her zamanki gibi markanın ikonik bakışını atıyor. Fakat değişim far ünitesinin içinde yer alıyor. Yeniden tasarlanan Matrix LED aydınlatma sistemi her zamanki dört noktalı ışık imzasıyla karşımıza çıkıyor. 

Ön süspansiyonlarda, lastik bağlantıları tutan ask, rot parçaları ve denge kollarında çok minik iyileştirmeler söz konusu. Yapılan tüm güncellemeler aracın toplam performansına küçük bir katkı sunuyor fakat yukarıda bahsettiğimiz gibi bu yeniliklerin tamamı sürüş konforu odaklı, virajları ve asfaltı daha iyi hissettirmesi için yapılmış. 

King of the Ring: Porsche 911 GT3 RS - 2. Resim

KAFES İÇİNDE LÜKS ZERAFETİ

Konfor demişken 911 GT3 RS’in iç kabininden bahsetmeden olmaz. Bu otomobil yol kullanımına onaylı, gerçek pist otomobili özelliklerinde olduğu için standart olarak kabin üçünde yar alan güvenlik barları ilk dikkat çeken unsurlar. Araca dışarından baktığınızda özellikle arka camdan net bir şekilde görünen bu barlar, otomobilin zaten ne denli bir performansa sahip olduğunu motor çalışmadan bile ortaya koymaya yetiyor. 

İç mekan tamamen siyah olarak tasarlanmış. Bazı yüzeylerde vurgu yapmak için karbon kullanılırken neredeyse geri kalan tüm yüzeyler deri ve Race-Tex kumaş kombinasyonuyla kaplanmış. Aracın içinde plastik bir yüzeye dokunmak pek mümkün değil. İsteğe bağlı olarak çok fazla opsiyon sunuluyor, Silver, Guards Red veya Shark Blue gibi kontrast renklerde koltuk dikiş renklerini bile seçebiliyorsunuz. 

King of the Ring: Porsche 911 GT3 RS - 3. Resim

CANAVARIN KALBİ 

911 GT3 dönemi, Mart 1999'da Cenevre Otomobil Fuarı'nda yeni modelin tanıtılmasıyla başlamıştı. Yola çıkabilen yasal bir pist aracı olarak tanıtılan otomobil o yılda litre başına 100 PS gibi dikkate değer bir güç üretiyordu. Nürburgring’i sekiz dakikadan kısa sürede turlayan ilk yol onaylı seri üretim otomobil unvanını alan GT3 RS günümüzde 6 silindirli 4 litre 525 PS ve 465 Nm tork değerine sahip motoruyla litre başına 131 PS güç üretiyor. Maksimum hızı 296 km saat ile sınırlandırılan otomobilin 0-100 değeri ise 3.2 saniye. Porsche GT3 serisinde ve özellikle RS donanım seçeneklerinde çok fazla opsiyon sunuyor. Bu seçenekler arasında otomobilin motor performansını arttıran paketlerde yer alıyor. Dolayısıyla bu değerler aslında aracın çıplak fabrika verileri, eğer bir Porsche 911 GT3 RS satın almaya karar verirseniz çok daha yüksek performansa sahip bir versiyon sipariş edebilirsiniz… 

 

 

Kaynak: Türkiye Gazetesi
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...