ODMD Satış ve iletişim ödülleri sahiplerini buldu

Bu yıl on beşinci kez düzenlenerek otomotiv sektörünü aynı çatı altında buluşturan ODMD Gladyatör Ödülleri Gecesi’nde toplam 21 dalda plaket dağıtıldı. Otomotiv sektöründe en çok satan marka, en çok satan modele, en hızlı büyüyen şirket gibi başlıkların öne çıktığı gecede Dernek Başkanı Ali Haydar Bozkurt konuşmasında “Araç teknolojilerinden, müşteri taleplerine kadar sektörde inanılmaz bir değişim hızı var” dedi.
ALİ ÇELİK- Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği’nin (ODMD) markaların satış ve iletişim başarılarını ödüllendirmek amacıyla organize ettiği ODMD Satış ve İletişim Ödülleri’nin on beşincisi 6 Ocak 2025 tarihinde gerçekleştirildi. Satış ve iletişim kategorilerinde toplam 21 dalda ödül, sahiplerini bulurken gecede konuşma yapan ODMD Yönetim Kurulu Başkanı Ali Haydar Bozkurt, 2024 yılında pazar seyri konusunda farklı tahminler olduğunu hatırlatarak; “Beklentilerin üstünde bir hacimle yılı tamamladık. Hızlı başlayan ilk çeyreğin ardından Nisan ayında bir düşüş yaşandı. Ardından GSR II regülasyonları ve kampanyalarla birlikte pazar hız kazandı. ÖTV matrahlarında 2 yıldır bir değişiklik yapılmaması ve kredilere getirilen kısıtlamalara rağmen yılı yeni rekor satış seviyesiyle tamamladık. 1.238.509 Adetlik toplam hacim geçen yıla göre yüzde 0.5 oranında bir artışı ifade ediyor. Ağır vasıta satışlarınıda eklediğimizde, yaklaşık 1 milyon 285 bin adetlik hacme ulaşıldığını görüyoruz” dedi.
ÇİN FAKTÖRÜ ÖNEMLİ!
Bozkurt konuşmasına 2025 yılı beklentilerini de ekleyerek; “Sektör olarak 100 yıllık bir değişimin içerisinden geçiyoruz. Yeni teknolojilere sahip otomobiller geliştiriliyor. Müşteri davranışları değişiyor; buna ek olarak, global rekabette Çin faktörü de önemli bir etken. Eski satış yöntemlerinin değiştiği ve hatta sadece üyelik sistemiyle mobilite çözümlerinin kullanılacağı bir kavram konuşuluyor. Geleneksel markalar bu değişimi yönetebilmek ve rekabetçi kalmak adına acil önlemleri devreye almaya başladı. Batarya, çip ve dönüşüm yatırımları yapıyorlar. 2030 yılına kadar Avrupa’da bataryalı elektrikli araç satışlarının yüzde 39’a, yeni enerji araçlarının ise yüzde 63’e ulaşması bekleniyor. Bizler de ülkemizin ekonomik açıdan en stratejik sektörlerinden biri olan otomotiv sektörü olarak bu değişime hazır olmalıyız” dedi.
YENİ VERGİ SİSTEMİ GEREKLİ!
ODMD Başkanı Bozkur bu değişimden geri kalmamak adına modern bir vergi sisteminin devreye alınmasının kaçınılmaz olduğunu sözlerine ekleyerek şunları dile getirdi: Türkiye’nin artık yeni teknolojileri tanımlayan, vatandaşlarımızın mobiliteye ulaşımını kolaylaştıran ve çevreye duyarlı yeni bir vergi sistemine ihtiyacı var. Her zaman ifade ettiğimiz gibi Türkiye’nin büyük bir otomotiv sektörü potansiyeli var ve mobilite herkes için bir ihtiyaç. 2025 yılında, olağanüstü bir olumsuz gelişme olmazsa pazarın 1 milyon adedin altına düşmeyeceğini öngörüyoruz. Bununla birlikte şu anda ülkemizin çok yaşlı bir araç parkı var ve bunun gençleşmesi çok büyük önem taşıyor. Bu araç parkının gençleşmesi, yeni araç satışından ziyade trafik güvenliği, çevre ve ekonomik katkı açısından büyük önem taşıyor…
ODMD SATIŞ ÖDÜLLERİ
En Hızlı Büyüyen Hafif Ticari Araç Markası: KG MOBILITY – SSANGYONG
En Hızlı Büyüyen Otomobil Markası: KG MOBILITY – SSANGYONG
En Çok Satılan Hafif Ticari Araç Modeli: Ford Transit
En Çok Satılan Otomobil Modeli: Fiat Egea
En Çok Satılan Hafif Ticari Araç Markası: Ford
En Çok Satılan Otomobil Markası: Renault
En Çok Satılan Otomobil ve Hafif Ticari Araç Markası: Fiat
ODMD İLETİŞİM ÖDÜLLERİ
Yılın Dergi Uygulaması: Hyundai - IONIQ 5 – 18 dakika / Dergi Entegrasyon Projesi
Yılın Radyo Uygulaması: BYD - Ambiyans Aydınlatma
Yılın Outdoor Uygulaması: Renault - Haydarpaşa Tren Garı 3D Mapping Gösterisi
Yılın Dijital Deneyim Uygulaması: Volvo - Cars App
Yılın Gazete Uygulaması: Ford - Bronco Sport ile Evin Yolunu Unut
Yılın PR/Etkinlik Uygulaması: Cupra - City Garage İstanbul Açılış Etkinliği
Yılın TV Uygulaması: Volkswagen - ID. Ailesi - Elektriğin yeniden doğuşu
Yılın Sosyal Medya Uygulaması: Fiat - Topolino X Vialand Macerası
Yılın Sosyal Sorumluluk Projesi: Mercedes-Benz - Geleceğe İlham Veren Kadınlar: She’s Mentoring Programı
Yılın Sponsorluk Uygulaması: Toyota - DasDas Sponsorluğu
Yılın Sürdürülebilirlik Projesi: KIA - The Ocean Cleanup & BIFED
Yılın Entegre İletişim Kampanyası: Lexus - LBX - Her Gün Sıra Dışı
Yılın Jüri Özel Ödülü: BMW - Yuvam Dünya I Sea Climate Change
Yılın Basın Lansmanı: Renault - Rafale Basın Lansmanı