Otomotiv dünyasında şok istifa: Carlos Tavares oyundan ayrıldı…

- Güncelleme:
Otomotiv dünyasında şok istifa: Carlos Tavares oyundan ayrıldı…
T-Otomobil Haberleri

Stellantis CEO'su Carlos Tavares, grup şirketlerinden Chrysler, RAM, Jeep ve Dodge satışlarının Amerika pazarında sert düşüşleri üzerine dün gece istifasını açıkladı. 2021'de Fiat Chrysler ile Fransız PSA Group arasında gerçekleşen birleşmenin sonucu ortaya çıkan Stellantis, 14 farklı markayı tek çatıdan yöneten bir grup şirketi.

ALİ ÇELİK - Avrupa otomotiv sektörü bir süredir işçi çıkartma, fabrika kapatma ve üst düzey istifalarla boğuşuyor. Farklı markalardan peş peşe gelen üzücü haberlere dün gece bir yenisi daha eklendi. Stellantis CEO'su Carlos Tavares, yılın son günlerine girdiğimiz 1 Aralık 2024 pazar gecesi aniden istifa kararı açıkladı. Bu karar hem Avrupa hem Amerika otomotiv pazarında şok etkisine neden oldu. 14 büyük markayı tek çatı altından yöneten Stellantis, Alman otomotiv şirketlerinde başlayan kriz senaryolarına karşı en sağlam duran Avrupa şirketiydi.

Otomotiv dünyasında şok istifa: Carlos Tavares oyundan ayrıldı… - 1. Resim

GOL BEKLEMEDİĞİ KÖŞEDEN GELDİ

Hollanda merkezli yönetilen Stellantis Grup; Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroen, Dodge, DS Auto, FIAT, JEEP, Lancia, Masarati, Opel, Peugeot, RAM (Dodge ticari modelleri), Vauxhall, Free2move ve Leasys olmak üzere 14 ikonik otomobil markasının yanı sıra Avrupa’nın en büyük araç paylaşım sistemi ve kiralama şirketinin de sahibi. Volkwagen’nin Almanya’da fabrika kapatma haberleriyle başlayan yangın yavaş yavaş diğer markalara sıçramaya başlamış, ardından derinleşen kriz en büyük tedarik şirketleri Bosch ve Valeo’yu vurmuştu. Bu sırada Avrupa’da üretim yapan ve BMW, AUDI, Porsche, VW gibi markalara batarya tedariği yapan Nortwolt’ta kepenk indireceğini açıkladı. Hal böyle olunca gözler Peugeot, Citroen, Opel gibi Avrupa’nın önemli markaları yöneten Stellantis’e odaklanmaya başladı. AB’de Alman şirketlerine göre daha sağlan duruş sergileyen Stellantis’te istifaya sebep olan neden ABD pazarı yüzünden geldi.

Otomotiv dünyasında şok istifa: Carlos Tavares oyundan ayrıldı… - 2. Resim

ESAS NEDEN TESLA'MI?

Amerika, Çinlilere Avrupa’dan çok daha sert vergi politikaları uyguladığı için VW gibi; “Çinlilerle rekabette zorlanıyoruz” gibi bahaneler üretmiyor. Fakat ABD’li markalar için en büyük tehdit Tesla’dan geliyor. Elektrikli otomobil üretici önce kendi ülkesindeki rakipleri köşeye sıkıştırırken ardından Çin’de ve AB pazarlarında agresif büyüme trendi yakalamış durumda. 2008 yılında yaşanan büyük krizde birçok ABD’li otomotiv markası oyundan çekilmişti. Ayakta kalanlar ise giderek zorlaşan pazarda çıkış yolu aramaya devam ediyor. Bunun son örneği Ford,4 bin kişiyi işten çıkaracağını açıklamıştı. Stellantis’te istifayı getiren krizde ABD pazarındaki daralmadan geldi. Carlos Tavares’ın yönettiği Chrysler, RAM, Jeep ve Dodge gibi markaların yaklaşık olarak yüzde 40’a yakın pazar payı kaybetmesi, kara açıklaması bekleyen yatırımcıları üzdü. Borsa’nın cevabı gecikmedi ve baskılara dayanmayan Tavares oyundan ayrıldığını açıkladı…

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...