Otomotiv satışları yılın ikinci ayında düşmeye devam ediyor 

Kaynak: Türkiye Gazetesi
- Güncelleme:
Otomotiv satışları yılın ikinci ayında düşmeye devam ediyor 
T-Otomobil Haberleri  / Türkiye Gazetesi

2024 yılını rekorlarla kapatan otomotiv pazarı, 2025’e fren yaparak girdi. ODMD verilerine göre ocak ayında %13,9 düşen satışlar, şubat ayında %14,4’e geriledi. Toplam pazarın %82,6’sını vergi oranları düşük olan araç gruplarında gerçekleşti. Elektrikli otomobil satışları şubat ayından dizel modellerle arasındaki farkı iyice açmaya başladı; işte detaylar...

Geride bıraktığımız 2024 yılında her ay yükselerek Cumhuriyet tarihinin en yüksek satış rakamlarına imza atan otomotiv satışları, 2025 yılına fren yaparak girdi. Ocak ayında başlayan düşüş trendi, şubat ayında da kendini gösterirken Ocak-Şubat döneminde toplam satışları bir önceki yılın adetlerine oranla %14,2; otomobil satışları ise %9,8 oranında azaldı.

Otomotiv satışları yılın ikinci ayında düşmeye devam ediyor  - 1. Resim

Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD) verilerine göre Şubat ayı satışlarını incelediğimizde ise otomobil+hafif ticari araç toplam pazarının %14,4; otomobil pazarının %7,6 ve hafif ticari araç pazarının ise %38,0 oranında azaldığı görüyoruz.

10 YILLIK ORTALAMAYA GÖRE PİYASA ARTIDA

Otomobil ve hafif ticari araç pazarı 10 yıllık şubat ayı ortalama satışlara göre %59,3 artıda seyrederken, otomobil satışlarının 10 yıllık şubat ayı ortalama satışları %75,8 artış göstermiş durumda. Hafif ticari araç pazarı ise 10 yıllık şubat ayı ortalamasında %7,4 artıda. Söz konusu dönemde gerçekleşen satışların %82,6’sını vergi oranları düşük olan A, B ve C segmentlerindeki araçlar oluşurken, gövde tiplerine göre değerlendirildiğinde ise en çok tercih edilen SUV modeller oldu. Ocak-Şubat döneminde en çok tercih edilen otomobil oranları ise şu şekilde:

•    SUV gövde tipi: %57,4 payla 32.136 adet 
•    Sedan gövde tipi: %24,6 payla 32.481 adet 
•    H/B gövde tipi: %16,1 payla 21.238 adet satış

Otomotiv satışları yılın ikinci ayında düşmeye devam ediyor  - 2. Resim

ELEKTRİKLİ DİZELLE ARASINDAKİ FARKI AÇIYOR

Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği’nin (ODMD) yayınladığı rapora göre Ocak-Şubat döneminde otomobil pazarında satılan araçların motor tipine göre dağılımı, elektrikli araçlara ilginin giderek arttığı gözler önüne serdi. Bu dönemde en çok tercih edilen yine benzinli araçlar olurken sırasıyla hibrit, elektrikli ve dizel satışları peş peşe gelirken en düşük satış oranı otogaz sistemine sahip araçlardan geldi. Bunun sebebi ise piyasaya arz edilen -0- km otogazlı model seçeneklerinin sadece 2-3 modelle sınırlı kalması olarak gösteriliyor.

Ocak-Şubat döneminde satılan otomobillerin motor tiplerine göre dağılımları ise şu şekilde:

•    Benzinli: 65.517 adetle %49,6 pay,
•    Hibrit: 37.864 adetle %28,7 pay,
•    Elektrikli: 16.698 adetle %12,7 pay ve
•    Dizel: 11.430 adetle %8,7 pay,
•    Otogazlı: 456 adetle %0,3 pay aldı.

Kaynak: Türkiye Gazetesi

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...