Peugeot global CEO'su Favey: Türkiye bizim İçin kilit noktası

Türkiye Gazetesi
- Güncelleme:
Peugeot global CEO'su Favey: Türkiye bizim İçin kilit noktası
T-Otomobil Haberleri  / Türkiye Gazetesi

Üç hafta önce markanın başına geçen Alain Favey, ilk basın toplantısını İstanbul’da gerçekleştirdi. Türkiye’nin markanın küresel başarısında çok önemli bir rol üstlendiğini belirten Favey; “Satış adetleriniz tüm Avrupa’da dikkat çekiyor” dedi.

ALİ ÇELİK'İN HABERİ - Başarılı satış grafikleriyle 2024 yılını kapatan Peugeot Türkiye, geçtiğimiz hafta markanın global CEO’su Alain Favey’i ülkemizde ağırladı. Koltuğa üç hafta önce oturan Favey, yeni görevindeki ilk basın toplantısını da İstanbul’da gerçekleştirdi. Konuşmasında dünya çapında 13 milyondan fazla Peugeot kullanıcısı olduğuna dikkat çeken Favey; “Toplamda 147 ülkede faaliyet gösteriyoruz. 2024 yılında dünya genelinde toplam satılarımız 1 milyonun üzerinde gerçekleşti. Stellantis grubu içinde de çok güçlüyüz. Çünkü grubun dünya çapındaki satışlarının %20’sini Peugeot markamız temsil ediyor. Hacim açısından da gruptaki ikinci büyük markayız. 2024 yılında Stellantis’in markaları arasında Avrupa’da satılan her 3 araçtan biri Peugeot oldu. Bu noktada şunu belirtmeliyim ki; Türkiye bizim için çok çok önemli bir ülke. Bugün bu yüzden buradayım, Peugeot markamızın en çok satanlar podyumuna baktığınızda tabii ki ilk sırada ana vatan Fransa yer alıyor. Onu İtalya ve İngiltere takip ediyor fakat sonrasında ise benzer seviyelerde Almanya ve Türkiye var ve aradaki fark çok düşük. İşte bu yüzden Türkiye bizim için çok önemli bir pazar. Buradaki başarımız, markamızın başarısı için kilit bir öneme sahip. Türkiye’de Peugeot B SUV’da sınıf lideri, toplam SUV pazarında ise ilk 3’te, ayrıca sedan pazarınız çok güçlü. 408 Modelimizin dünyada en çok satıldığı ülkede Türkiye. Bu durum hem bizim hem Avrupa’nın oldukça dikkatini çekiyor” dedi. 

PERFORMANS YILIMIZ OLACAK 

Toplantıda Türkiye pazarına her dönemde pozitif bakış açısıyla yaklaştıklarına dikkat çeken Peugeot Türkiye Genel Müdürü Gupse Kaplan ise 2025 yılının kendileri için performans yılı olacağını belirterek; “Biz bu yılı da 2024 ile paralel şekilde 1 milyonun üzerinde gerçekleşeceğini öngörüyoruz. Ocak ayında yaşanan genel düşüşün daha çok tedarik kaynaklı olduğunu düşünüyoruz. CEO’muz Alain Favey, rakamları yerinde inceledi. Türkiye pazarına özel bir ilgisi var. Ürün gamımız güçlü, tedarik konusunda sıkıntı yaşayacağımızı sanmıyorum Bu yıl Türkiye hedefimiz 73 bin adetlik satış” ifadelerini kullandı.

Türkiye Gazetesi

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...