Peugeot ve Citroën'in Çinli ortağından sürpriz SUV

Dongfeng Peugeot-Citroën'in 1992 yılına dayanan ortaklığı neticesinde karşımıza çıkan Çinli Hedmos 06, aslında tamamen yeni bir model değil. Eylül 2024'te piyasaya çıkan Dongfeng L7 üzerine inşa edilen Hedmos 06, rekabetin tavan yaptığı Çin pazarında tam anlamıyla bir strateji atağı. Peki, Hedmos bir piyon mu? Gelin birlikte bakalım.
Stellantis birleşmesi öncesinde Çinli Dongfeng ile birlikte çalışmaya başlayan Peugeot-Citroën (DPC), aslında 1992 yılında ortaya çıkmış bir ortaklık yapısıydı. Bugün ise farklı bir boyuta evrilen bu ortaklık, Stellantis Group ve Dongfeng arasında devam ediyor. Bu birlikten doğan son EV markası ise Hedmos olarak karşımıza çıkıyor. Mayıs ayında piyasaya sürülecek ilk model ise Hedmos 06 EV…
Hedmos ticari markası 2019'da tescil edilmiş ve marka logosu, kuzeyi işaret eden bir pusula iğnesi şeklinde tasarlanmış. Kimilerine göre Tesla logosuna gönderme yapıldığı düşünülse de aslında geçmişi bundan tam 6 yıl öncesine dayanıyor. Çin’de yaşanan otomotiv rekabetinde daha fazla geri planda kalamayan bu marka, temelleri 33 yıl önce atılan DPC'nin günümüzde hayat bulmuş hali. Ayrıca söz konusu ortaklığın, Hedmos 06 modelinin Çin’de satış lisansı için başvuruda bulunması, önümüzdeki dönemde Avrupalı ortaklarıyla birlikte Çinlilerin rekabeti farklı bir boyuta taşıyacağının en büyük kanıtı.
Hedmos 06, yaklaşık 4,7 metre uzunluğunda, kompakt, tamamen elektrikli bir C-SUV. Araçta 160 kW gücünde, Togg’un motoruna eş değer bir motor ünitesi yer alıyor. Dongfeng'in DSMA mimarisinde üretilen bu araç, 0'dan 100 km/s hıza 6,9 saniyede çıkabiliyor.
Batarya tarafında ise CLTC koşulları altında 520 km menzile sahip, 62,3 kWsa kapasitede bir pil takımı kullanılıyor. Hızlı şarj ile 28 dakikada %30'dan %80'e şarj olabilen Hedmos 06, tasarım açısından Peugeot 3008 ve 2008 modellerinden ilham almış gibi görünüyor. Sivri ve köşeli hatlara sahip ön burnu, ilk dikkat çeken detaylar arasında. Güçlü çamurluk çıkıntılarının yanı sıra, C sütununda yer alan piyano black detayla aracın akıcı tasarımı ön camdan arka cama kadar kesintisiz bir şekilde devam ediyor.
Hedmos 06’nın "minimalist" olarak nitelendirilen dış tasarımının yanı sıra, iç mekânda ise geniş çerçeveli iki büyük ekran göze çarpıyor. Sürücünün önünde 10.2 inç boyutunda bir ekran tercih edilirken, merkezde ise 14.6 inçlik bir ekran yer alıyor. Direksiyon simidi ve ön konsol tasarımı, Kia’nın yeni EV serisinden esintiler taşıyor. Özellikle orta konsolda yer alan bardak tutucular ve kablosuz şarj noktası, Kia EV3 modelinin neredeyse birebir kopyası gibi görünüyor.
Aslına bakarsanız Hedmos 06, tamamen yeni tasarlanmış bir SUV değil. Eylül 2024'te piyasaya sürülen Dongfeng Aeolus L7’nin stratejik bir klonu olarak nitelendirilebilecek Hedmos 06, Çin’de sürekli yeni markaların ortaya çıktığı günümüz pazarında farklı bir stratejinin ürünü. Başarılı bir model olarak kendini kanıtlayan Dongfeng Aeolus L7’nin farklı bir kimlik kazanmış versiyonu bizi şaşırtsa da, Avrupalı üreticiler benzer taktikleri yıllardır uyguluyor.Örnek vermek gerekirse; Audi A4 ile Skoda Octavia, Skoda Karoq ile VW Tiguan veya Opel Corsa ile Citroën C3’ün platform kardeşi olması gibi.
Ancak bizim asıl merak ettiğimiz konu, bu aracın hem Avrupa hem de Türkiye pazarında satışa sunulup sunulmayacağı. Şimdilik bu konuda resmi bir açıklama yapılmasa da, Hedmos’un Çin’de satışa sunulacağı tarih olarak mayıs ayı işaret ediliyor.