Şarj savaşlarında son rekor Huawei'den: 1.5 MW

BYD, geçtiğimiz günlerde tanıttığı 1 MW’lık süper hızlı şarj cihazlarıyla tüm dikkatleri üzerine çekmeyi başarmıştı. Ardından Zeekr, 1.2 MW’lık ünitelerini gün yüzüne çıkarırken, son hamle Huawei’den geldi. Çinli teknoloji devi tam 1.500 kW’lık yeni şarj istasyonunu duyurdu. Avrupa’da süper hızlı şarj sistemi ise şimdilik 300 kW hızlar civarında…
Çin, elektrikli araçlarda olduğu gibi şarj altyapısı ve teknoloji konusunda da arayı çok hızlı açmaya devam ediyor. Mart ayında BYD tarafından tanıtılan ve dakikada 2 km, 5 dakikada 400 km menzil kazanımı sağlayan 1 MW’lık sistem, gündeme adeta bomba gibi düşmüştü. 23 Nisan’da kapılarını açmaya hazırlanan Şanghay Otomobil Fuarı'nda ilk gösterimi yapılması planlanan ikinci sürpriz ise Zeekr’dan gelmişti. BYD’nin 1 MW’lık sisteminin 200 kW üzerine çıkan Çinli şirket, mayıs ayı içinde 500 adet, yıl sonuna kadar ise toplam 10 bin adet 1.2 MW’lık şarj istasyonu açacağını duyurdu. Zeekr’ın ulaştığı hız ise 5 dakikada 500 km’lik menzil olarak tanımlanıyor...
DAKİKADA 20 KW'LIK AKTARIM HIZI
Konuyla ilgili son hamle, Çin Elektrikli Araç 100 Forumu'nda Huawei'nin Dijital Enerji Başkanı Hou Jinlong tarafından geldi. Jinlong, 1.5 MW'lık çıkış gücüne sahip ve 2.400 A'lık maksimum şarj akımı destekleyen istasyonlarını işaret ederek, dakikada 20 kWh aktarım hızıyla yeni bir rekora imza attı. Bu da ortalama 60 ila 80 kWh’lık bir şarjın yaklaşık 3 ila 4 dakika arasında sürmesi anlamına geliyor.
ELEKTRİKLİ TIRLARIN ŞARJ SÜRESİ 30 DAKİKA OLUYOR
Binek otomobillere yönelik Zeekr ve BYD'nin süper şarj cihazlarının aksine, Huawei'nin 1.5 MW şarj cihazı, ağır hizmet tipi kamyon ve tırlara yönelik hizmete odaklanıyor. Jinlong, açıklamasında ağır vasıta araçlarda elektrikli modellerin yaygınlaşabilmesi için şarj süresinin 30 dakikanın altında olması gerektiğini belirterek, tamamen bu noktaya odaklandıklarını aktardı. Jinlong, “Ağır hizmet araçları artık batarya değişim sistemleri değil, hızlı şarj istasyonlarını konuşmaya başlayacak” dedi.
Huawei'nin 1.5 MW süper şarj cihazını duyurduğu Çin Elektrikli Araç 100 Forumu'nda, Zeekr'in Başkan Yardımcısı, şirketin ikinci çeyrekte 1.2 MW süper şarj cihazını piyasaya süreceğini duyurarak, “Süper şarj istasyonlarımızı son üç yılda 360 kW'tan 800 kW'a güncelledik. Şu an için 826 noktada 800 kW’lık istasyonumuz hizmet veriyor” dedi.
AVRUPA ALT YAPIDA ÇİN'İN GERİSİNDE
Çin’de hizmet veren hızlı şarj istasyonlarında Tesla V4: 500 kW, Li Auto 5C: 520 kW, NIO Power: 640 kW ve Xpeng S5: 800 kW hızları destekleniyor. Avrupa'daki en yaygın süper şarj ağlarında ise Tesla ön plana çıkıyor. Tesla Supercharger Ağı, başlangıçta 150 kW'a kadar güç sağlayan marka, belirli modeller için 250 kW'a kadar şarj hızlarını destekliyor. Yavaş yavaş 360 kW’lık yeni istasyonlarını kurmaya başlayan Tesla’ya rakip ise Ionity’nin 350 kW'a kadar şarj gücü sunan ultra hızlı DC şarj istasyonları. Ayrıca Shell Recharge, Avrupa genelindeki şarj ağında 300 kW'a kadar güç sağlayan DC hızlı şarj cihazları sunuyor.