Stellantis Çin’de güçleniyor: Dev ortaklık imzalandı

Avrupalı ikonik otomobil markalarını tek çatı altından yöneten Stellantis Grup, Çinli Leapmotor ile olan ortaklığını ülkenin önemli otomotiv şirketlerinden FAW ile masaya oturarak güçlendirdi. Bu ortaklı dolaylı yoldan birbirine rakip küresel markaları Çin’de birbiriyle akraba yaptı!
Alfa Romeo, Citroen, Fiat, Jeep, Maserati, Opel ve Peugeot gibi birçok önemli markayı tek çatı altından yöneten Hollanda merkezli Stellantis Grup, Çinli Leapmotor’la olan ortaklığında önemli bir adım daha attı. Mayıs 2024'te %51 Stellantis, %49 Leapmotor ortaklığında kurulan Leapmotor International; Çin’in önemli otomotiv şirketlerinden FAW Grup ile stratejik iş birliği anlaşması imzaladı. 3 Mart tarihinde gerçekleşen bu anlaşma ile söz konusu şirketler yeni elektrikli binek otomobil modellerinin ortak geliştirilmesi, parça ve yazılım yönetimi, işletim sistemi gibi önemli başlıklarda entegrasyon sağlayacaklar. Bu sayede hem AR-GE çalışmalarının hızlandırılması hem de ortak maliyetler sayesinde pazarda ürün rekabet gücünün artırması hedefleniyor.
RAKİPLERİ AYNI ÇATIDA BULUŞTURDU
Kuruluşu 1953 yılına dayanan FAW motor, Çin devleti yönetiminde bulunan ve sektörün önemli üreticileri arasında gösterilen bir şirket. Japon Toyota ile üretim işbirliği yapan FAW, aynı zamanda Alman Volkswagen markasıyla 90’lı yıllarda başlayan ortaklığı boyunca hem araç hem de yedek parça üretimleri gerçekleştirmeye devam ediyor. Günümüzde VW’nin ID serilerinin üretimini gerçekleştiren FAW aynı zamanda Amerikan General Motors’la 2009 yılında başlayan ortaklığı çerçevesinde önemli adetlerde otomobil ve parça üretimi gerçekleştiriyor. Stellantis Grubu ile benzer bir ortaklığa imza atan Çinli sanayi devi, Avrupa’da kıyasıya rekabet içinde olan ikonik markaları dolaylı yoldan da olsa aynı çatı altında buluşturuyor.
LEAPMOTOR AVRUPA’DA BÜYÜME HEDEFİNDE
Stellantis grubunun Polonya’da yer alan fabrikalarında deneme üretimlerine başlayan Leapmotor, öncelikli olarak Belçika, Fransa, İtalya, Almanya, Yunanistan, Hollanda, Romanya, İspanya, Portekiz pazarları başta olmak üzere AB bölgesinde büyüme hedefinde. Öte yandan markanın B01 olarak adlandırılan modelinin bu yıl içinde öncelikle Çin pazarında ardından da Avrupa’da satışa sunulması planlanıyor. B10 crossover'ın platformu üzerine inşa edilen aracın Polonya fabrikasında deneme üretimlerinin başladığı ile ilgili çıkan haberlere resmi bir cevap henüz gelmese de söz konusu aracın Tesla Model Y gibi güçlü rakiplerin olduğu C SUV sınıfında fiyat avantajıyla ortaya çıkacağı konuşuluyor.