Tesla Model Y 'Juniper'ın seri üretimine başladı

Uzun zamandır merakla beklenen modelin üretimi, Tesla’nın dünyadaki en büyük fabrikası olarak gösterilen Çin’de ‘Shanghai Gigafactory’ tesislerinde başladı. Artık “Juniper” kod adını alan Model Y, sınırlı sayıda lansman sürümünü Çin’de 35.950 ila 41.400 dolarlık fiyat etiketi ile satışa sundu.
Çin’de 2024 yılını “En çok satan elektrikli otomobil modeli” olarak tamamlayan Tesla Model Y’nin merakla beklenen “Juniper” modelinin üretimi başladı. Banttan inen ilk araç, yeni “Glacier Blue” ismi ile anılan gri ile soluk mavi arasında duruş sergileyen renkle karşımıza çıkarken 4 tekerden çekiş özelliği, 78,4 kWs bataryası ve 331 kW, 444 HP toplam gücü, 719 km menzili ve 0’dan 100’e 4,3 saniyede çıkan performansı Juniper’in en çok konuşulan özellikleri.
TEK MOTORLU SEÇENEĞİ DE VAR
Yenilenen Tesla Model Y’nin arka aks görev yapan 220 kW 295HP’lik tek motorlu bir seçeneği daha bulunuyor. Bu versiyonda 62,5 kWs CATL yapımı LFP batarya kullanılıyor. Gerçek yol testlerinde 593 km'ye kadar menzili ulaşabilen bu seçenek daha uygun fiyatla piyasada rekabete ayak uydurmak amacıyla ilerleyen bir tarihte satışa sunulması planlanıyor. Özellikle Hindistan pazarında yeni fabrika yatırımı için düğmeye basan Elon Musk’ın bu tek motorlu Juniper’i o bölgede pazarlamak istiyor.
6 FABRİKA BULUNUYOR
18 Şubat'ta resmi olarak üretimi açıklanan araç için 10 Ocak'ta açılan ön satış başvurusuna aynı gün 50 binden fazla sipariş gelmişti. Geçtiğimiz yıl Çin’de 916.660 ünite araç üretimi gerçekleştiren Tesla, küresel çapta ise 2024 yılında 1,8 milyona yakın araç satışına imza atmıştı. ABD’li üreticinin Çin’de iki tane, Almanya’da da bir tane olmak üzere Amerika dışında 3 tane mega üretim tesisi bulunuyor. Yedincisini Hindistan'da açmak için adım atan markanın toplamda 6 tane fabrikası bulunuyor.
2024 yılında hem Asya pazarlarının tamamında, hem Avrupa’da hem de Amerika’da en çok satan elektrikli otomobil markası olarak sivrilen Tesla’nın küresel çapta adetsel olarak en büyük rakibi ise Çinli BYD.
TESLA, TÜRKİYE'DE GERİDE KALDI
Türkiye pazarında ise markanın durumu global rakamlarına göre oldukça farklı. Ülkemizde hâlâ servis sorunları ve yedek parça tedariğinde ciddi sorunlar yaşayan Tesla, Çinlilere oranla vergi avantajı olmasına rağmen Türkiye pazarına tedarikte sürekli kesintiler yapıyor. Ülkemizde satışları dönem dönem sivrilen marka Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD) verilerine göre satış adetlerinde başta Togg olmak üzere BMW, MINI, BYD, KIA, Mercedes ve KG Mobility gibi markaların oldukça gerisinde…