samdan
camii
hayirli-ramazanlar

Toyota CEO’su Bozkurt: Pandemi öncesine rekabet geri döndü!

Editör:
- Güncelleme:
Toyota CEO’su Bozkurt: Pandemi öncesine rekabet geri döndü!
T-Otomobil Haberleri

Yıl sonu itibariyle otomotiv sektörünün dinamiklerini değerlendiren Bozkurt, pazarın bir milyon bandına oturduğunu belirterek; “Artık araç bulunurluğu gibi bir sıkıntı yok. Yeniden pandemi öncesi rekabetin yoğun olduğu döneme geri döndük. Beklenmedik olumsuz bir gelişme olmazsa, 2025’te otomotiv pazarı 1 milyon adedin üzerinde seyredecektir” dedi.

Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO’su Ali Haydar Bozkurt, otomotiv sektörünün 2024 yılı genel değerlendirmesini paylaştı. Bozkurt ilginç bir Pazar seyri yaşandığını dile getirerek sene başında beklenenin üzerinde bir tempo elde edildiğine dikkat çekti. Bir milyonluk barajı ilk 11 ayda aşan otomotiv pazarının aralık ayına da oldukça hareketli girdiği sözlerine ekleyen Ali Haydar Bozkurt açıklamasında şu ifadelere yer verdi:

“Özellikle ilk 3 ayda ÖTV muaf araçların satışlarıyla hızlı başlayan pazar, GSR II yönetmeliklerinin devreye alınmasıyla farklı bir döneme girdi. Normal şartlarda 14 ayda satılması beklenen GSR I paketli araçların satışlarının 3 ay gibi kısa sürede satılması gerekliliği, markaların büyük kampanyalarla pazarı hareketlendirmesini sağladı. 2023 yılı Türkiye otomotiv pazarı 1 milyon 232 bin adetle kapanmıştı. Yılın son ayında da bu tempoyla devam edeceğini düşündüğümüzde, 2024 yılının geçtiğimiz sene ile paralel bir adette sonuçlanacağı görünüyor. Böylece krediye ulaşmadaki mevcut zorluklara ve maliyetlere rağmen rekor bir seyir olduğunu söyleyebiliriz.”

MODEL ATAKLARI PEŞ PEŞE GELDİ

Toyota adına 2024’ün birçok yeniliği müşterilerle buluştuğu bir yıl olduğunu Ali Haydar Bozkurt; “Yeni Yaris Hybrid ve Yaris Cross Hybrid modellerimizle birlikte 2024 yılında hibrit ürün gamımızla tam hibrit pazarında yüzde 60 pazar payı ile açık ara lider olmayı devam ettirdik. Genişleyen ve yenilikçi ürün gamımızla birlikte farklı müşterilerimizi hibrit teknolojisiyle buluşturmayı sürdürüyoruz. Hafif ticari araç ürün gamımızda Yeni Proace City ve Yeni Proace City Cargo modellerini satışa sunduk, 2025 yılında daha da genişleyecek hafif ticari araç ürün gamımızla önemli satış adetleri elde etmeyi planlıyoruz.  Son olarak, geçtiğimiz aylarda yeni nesil Land Cruiser Prado modelini müşterilerimizle buluşturduk. Yeni Land Cruiser Prado’nun segmentine güçlü bir giriş yapması ve artan Toyota SUV yelpazesinde çeşitliliği ile bu yılın ilk 11 ayında binek araç ürün gamımızda SUV satış oranımızın payı yüzde 50 oldu. SUV’ların yükseldiği bir pazarda, Toyota olarak biz de bu trendi karşılayan modeller sunuyoruz ve güçlenen SUV ürün gamımızla bu oranı daha da artırmayı hedefliyoruz. Böylece Toyota markası olarak ana modellerimizden biri olan Corolla’nın yanı sıra eksiksiz SUV ürün yelpazemiz ve daha da genişleyecek Toyota Professional hafif ticari araçlarımızla geniş bir müşteri portföyüne hitap ediyoruz. Bu yıl Toyota olarak 60 bin adetlerde kapatacağımızı öngörüyoruz” dedi.

ARTIK 1 MİLYONUN ALTI ZOR

Bozkurt açıklamasına şu sözlerle devam etti: “2024 yılı içerisinde yaşanan süreçler ve satış adetleri bize bir kez daha mobilitenin gerçekten bir ihtiyaç olduğunu gösterdi. Tüm zorlu koşullara rağmen hem bireylerin hem firmaların otomobile olan ihtiyacının ne kadar yüksek olduğunu gördük.

2025 yılı, 2024’te başlatılan enflasyonla mücadele programının yoğun bir şekilde devam edeceği bir dönem olacaktır. Elbette Ocak ayında asgari ücret artış oranı, birçok sektör gibi otomotiv sektörü için de belirleyici faktörlerden biri olarak öne çıkıyor. Artış miktarı, tüketicilerin harcama potansiyelleri üzerinde belirleyici bir etkiye sahip olacak. Ama her şeye karşın Türkiye’deki mevcut nüfus ve mobilite ihtiyacı düşünüldüğünde, bundan sonraki dönemde pazarın 1 milyonun altına düşmesinin zor olduğunu öngörüyoruz.

Bununla birlikte artık sektörde dikkat çekici cazip kampanyalar olduğunu ve rekabetin arttığını da belirtmeliyim. Araç bulunurluğu açısından markaların elinde yeterli sayıda araç var. Bu da yeniden pandemi öncesi rekabetin yoğun olduğu döneme geri döndüğümüzü gösteriyor. Bireysel ve kurumsal müşterilerin mobilite ihtiyacını da göz önünde bulundurduğumuzda beklenmedik olumsuz bir gelişme olmazsa, önümüzdeki yıl da otomotiv pazarı 1 milyon adedin üzerinde seyredecektir.”

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...