Toyota’nın yeni atağı hafif ticariler olacak! Yeni HILUX GR, Avrupa’ya Kapadokya’da tanıtıldı

Dünyada 180’den fazla ülkede satışa sunulan Hilux’un yeni versiyonu GR SPORT’un Avrupa lansmanı, 20 ülkeden 140 gazetecinin katılımıyla Kapadokya’da gerçekleşti. Toyota Türkiye CEO’su Bozkurt açıklamasında “Tamamen yeni ticari modeller için düğmeye bastık” dedi…
ALİ ÇELİK - Toyota, motor sporlarından ilham alan ve Hilux ürün ailesinde en tepeye konumlandırdığı GR SPORT versiyonunu gün yüzüne çıkardı. Avrupa tanıtımı, Kapadokya’da 20 ülkeden 140’ın üzerinde basın mensubunun katılımıyla gerçekleştirilen aracın, yüksek arazi performansı ve sürüş kalitesi büyük takdir topladı.
Markanın kurumsal yarış takımı Toyota Gazoo Racing’in özel dokunuşlarına sahip olan Hilux GR SPORT, kaput altında 2.8 litrelik turbo dizel motora yer veriyor. 204 HP güç ve 500 Nm tork üreten bu ünite, altı ileri otomatik vites ve Toyota’nın gelişmiş 4x4 özellikleriyle kombine ediliyor. GR versiyona özel olarak 17 inçlik özel off road jantları, geliştirilmiş fren diskleri ve kaliperleri, 46 mm çapa sahip güçlendirilmiş amortisörler gibi birçok özellik dikkat çekiyor. Tasarım konusunda ise GR SPORT’a özel ön ızgara ve logo, genişletilmiş çamurluk ve dodikler, bagaj kaplaması ve arka spoiler gibi dikkat çeken birçok ayrıntı bulunuyor.
BİZİM İÇİN GURUR KAYNAĞI
Avrupa lansmanında söz alan Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış AŞ CEO’su Ali Haydar Bozkurt “Markanızın dünya çapında büyük öneme sahip Hilux modelinin en güçlü versiyonunu Türkiye’de tanıtmak, bizim için gerçek bir gurur kaynağı oldu. Türkiye’nin doğal güzellikleri Avrupa basınını bir kez daha büyüledi. Öte yandan Hilux GR Avrupa lansmanının burada yapılması, Türkiye’nin Toyota açısından da öneminin altını çizdi. Avrupa’da ilk kez Kapadokya’da tanıtılan ve mayıs ayında Türkiye’de vitrine çıkarmayı planladığımız GR SPORT versiyonu, hem Hilux ürün gamımızı tamamlayan bir ürün olacak hem de Türkiye’nin en iddialı pick-up modeli olma konumunu daha da pekiştirecek” dedi.
Bozkurt konuşmasında Hilux modelinin Türkiye’de güçlü bir müşteri kitlesine sahip olduğuna dikkat çekerek “Geçen yıl bulunurluk açısından istediğimiz adetlere ulaşmasak ta Hilux’ın sınıfındaki payı %20 olmuştu. 2025’te ise satışların 7.500’e ulaşacağını öngörüyoruz. GR SPORT’a ise şimdiden ilgi başladı, rahat 1000 adetler civarı satacağımızı düşünüyoruz” ifadelerini kullandı.
10 YILA KADAR GARANTİ İMKANI
Bozkurt, Hilux GR’la birlikte hafif ticari araçlar sınıfında yeni bir atağa başladıklarına dikkat çekerek “Toyota Professional olarak 2025’te model sayımızı arttıracağız. Markamızın kendini kanıtlanmış, üst düzey müşteri memnuniyetine sahip, tamamen yeni ve farklı ticari modellerini vitrine sunmak için hazırlıklarımız tamam. Ayrıca bu araçlarımızda da Toyota Garanti ON programımızla sunduğumuz 10 yıla kadar garanti imkânıyla kalite anlamında farkımızı ortaya koyacağız” dedi.
SATIŞ HEDEFLERİNİ 85 BİNE YÜKSELTTİ
Geçen yılı Türkiye’de 61 bin adetlik rekor satışla kapatan Toyota’nın 2025 hedeflerini açıklayan Bozkurt “Üst üste 5 yıldır dünyanın en çok satan markasıyız. Toyota yılda 10 milyon adedin üzerinde satış gerçekleştiriyor. Biz de Türkiye otomotiv pazarındaki gerçek potansiyelimizin yaklaşık yüzde 10’luk pay seviyesinde olduğunu biliyoruz. Ocak-Şubat döneminde 14.596 adetle tüm zamanların en yüksek satış rekoruna imza attık. Bu yıl için hedefimiz 85 bin adetlik yeni bir satış rekoru. Nisan ayında yeni ticari araç lansmanlarımız olacak. Güçlü hibrit ve SUV ürün gamımızla iddialıyız” dedi.