Huawei, katlanabilir telefon pazarında liderliğini sürdürüyor

Amerika'nın ambargosuna uzun bir süre maruz kalan Huawei, tekrardan eski günlerine dönmeye başlıyor. Katlanabilir akıllı telefon pazarında Samsung, Xiaomi ve Honor'u geçerek zirveye yerleşen Çinli üretici dikkat çeken başarıya imza attı.
Huawei, 2024’ün üçüncü çeyreğinde Çin’in katlanabilir telefon pazarında lider konumunu koruyarak önemli bir başarıya imza attı. Pazar araştırma firması IDC’nin verilerine göre, bu başarının arkasında Huawei’nin son zamanlarda piyasaya sürdüğü Mate XT modelinin etkisi büyük. Dünyanın ilk üç katlanabilir ekranlı telefonundan biri olarak tanıtılan Mate XT, Z şeklindeki yenilikçi tasarımıyla dikkatleri üzerine çekti ve şirketin yüzde 41 pazar payına ulaşmasını sağladı.
IDC raporunda, Mate XT’nin piyasaya girmesiyle katlanabilir telefon pazarının daha da büyüyeceği öngörülüyor. Huawei'nin ardından, eski alt markası Honor yüzde 21,9 pazar payı ile ikinci sırada yer aldı. Honor, hem yatay hem de kapaklı katlanabilir telefon segmentlerinde güçlü bir konum elde ederek yatay katlanabilir cihazlarda ikinci, kapaklı modellerde ise üçüncü sırada bulunuyor.
Xiaomi ise 2021’in ikinci çeyreğinden bu yana ilk üçe girerek pazar payını yüzde 17,2’ye çıkardı. GizmoChina'nın haberine göre, bu başarının arkasında Mix Fold serisinin beğenilmesi yatıyor.
Samsung, global akıllı telefon pazarındaki gücüne rağmen, Çin’in katlanabilir telefon pazarında yüzde 7,7 pazar payı ile dördüncü sırada kalırken, Vivo yatay katlanabilir telefon segmentinde üçüncülüğü elde etti. Oppo, Lenovo ve ZTE gibi diğer markalar ise pazar payları düşük olsa da sıralamada yer aldı.
2024’ün üçüncü çeyreğinde Çin katlanabilir telefon pazarında yaklaşık 2,23 milyon cihaz sevk edildi. Önceki dönemlere göre bir büyümeyi temsil etse de, yıllık büyüme hızında önemli bir yavaşlama olduğu gözlemleniyor. Pazarın mevcut tasarımlar açısından doygunluğa ulaştığı belirtilirken IDC, katlanabilir cihazların geleneksel akıllı telefonlarla rekabet edebilmesi için yenilikçi özellikler sunması ve fiyatların daha erişilebilir hale gelmesi gerektiğini vurguluyor.