Microsoft'un Xbox Game Pass için harcadığı ücret belli oldu!

Kaynak: Türkiye Gazetesi
- Güncelleme:
Microsoft'un Xbox Game Pass için harcadığı ücret belli oldu!
Teknoloji Haberleri  / Türkiye Gazetesi

Microsoft'un sunduğu Xbox Game Pass servisi, oyun dünyasında devrim niteliğinde bir hizmet sunuyor olsa da, arka planda bu hizmetin sürdürülebilirliği için yapılan harcamalar dudak uçuklatıyor.

Gelen raporlara göre Microsoft, Game Pass'e üçüncü parti oyunları eklemek için yılda yaklaşık 1 milyar dolar harcıyor. Bu harcamanın büyük bir kısmı, bağımsız oyun geliştiricilerine yapılan ön ödemeleri içeriyor. Özellikle daha küçük çaplı oyunlar için milyonlarca dolar teklif edildiği biliniyor. Ancak, yeni çıkan büyük çaplı oyunlar için çok daha yüksek rakamların söz konusu olduğu düşünülüyor.


Microsoft'un Xbox Game Pass için harcadığı ücret belli oldu! - 1. Resim

FARKLI ANLAŞMA MODELLERİ

Her oyun ve anlaşmanın farklı koşulları bulunuyor. 2021 yılında Phil Spencer, Game Pass anlaşmalarının çeşitli faktörlere dayandığını ve her yayıncıya veya stüdyoya yapılan ödemenin farklı olduğunu açıklamıştı. Kimlerin ne kadar süreyle Game Pass'te kalacağı ve hangi koşullarda ödeme alacağı, oyunların popülaritesi ve yapım maliyetlerine göre değişiklik gösterebiliyor.


Microsoft'un Xbox Game Pass için harcadığı ücret belli oldu! - 2. Resim

CAPCOM İŞ BİRLİĞİ VE FİNANSAL DESTEK

Yakın zamanda Microsoft’un, Capcom’un geliştirdiği Kunitsu-Gami: Path Of The Goddess oyununun prodüksiyonuna finansal destek sağladığı ve karşılığında oyunun Game Pass sistemine dahil edilmesi için bir anlaşma yaptığı ortaya çıktı. Bu tarz iş birlikleri, Microsoft’un Game Pass servisini genişletmek ve maliyetleri karşılamak için kullandığı yaygın stratejilerden biri olarak öne çıkıyor.


Microsoft'un Xbox Game Pass için harcadığı ücret belli oldu! - 3. Resim

BİRİNCİ PARTİ VE ÜÇÜNCÜ PARTİ DESTEKLERİ

Microsoft, Game Pass'in başarısını artırmak için sadece dış stüdyolara ödeme yapmakla kalmıyor, aynı zamanda birçok stüdyoyu bünyesine katarak birinci parti oyunları da güçlendiriyor. Öte yandan, üçüncü parti oyunlara yapılan yüksek ödemeler de platformun çeşitliliğini ve cazibesini artırıyor.

Xbox Game Pass modeli, sadece Microsoft için değil, diğer oyun yayıncıları için de büyük bir yatırım gerektiriyor. Önümüzdeki hafta düzenlenecek Tokyo Game Show'da, Xbox'ın bir sunum yapması bekleniyor ve bu etkinlikte, Game Pass için daha fazla detayın ve gelecekteki stratejilerin açıklanabileceği düşünülüyor.

Kaynak: Türkiye Gazetesi

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...