Avrupa’dan daha ilerideyiz! Tüketicinin bilinç düzeyi yüzde 10’lardan 90’a çıktı

Türkiye Gazetesi
- Güncelleme:
Avrupa’dan daha ilerideyiz! Tüketicinin bilinç düzeyi yüzde 10’lardan 90’a çıktı
Ekonomi Haberleri  / Türkiye Gazetesi

Tüketici haklarında hem uygulama hem de düzenleme alanında yapılan çalışmalar Türkiye’yi Avrupa’dan çok daha ileri konuma taşıdı.

EMRAH ÖZCAN ANKARA - Finansal okuryazarlığının artırılması ile ilgili Türkiye Büyük Millet Meclisinde sunum yapan  yetkilisi Avni Dilber “Tüketicinin bilinç düzeyi yüzde 10’lardan yüzde 90’lara çıktı. Buna rağmen şikâyetler aynı oranda artmadı. Biz vatandaşın bilincinden daha çok firmaların bilinçlenmesinden yanayız. Bu noktada, denetimlerimizi oldukça sık yapıyoruz ve problemi kaynağında çözmeye, tarafları bu anlamda ciddi şekilde bilgilendirmeye çalışıyoruz” dedi. 

ŞİKÂYETLER AZALDI 

Hak arama konusunda vatandaşın çekingen davrandığına dikkat çeken Dilber “Tüketici 100 liranın peşine mi düşeceğim’ diyor. Ama 100 liranın, 35 milyon işlemde kaç lira ettiğini hesap ettiğimiz zaman karşı tarafın çok kârı olmuş oluyor. Bizim işimiz aslında proaktif, vatandaş mağdur olduktan sonra işi çözmek zor. Yani o aşamaya gelmek, bizim en istemediğimiz şey. Diğer yandan dijital mecralarda dolandırıcılık hikâyelerini çok sık duyuyoruz. Bunun önüne geçebilmek için sert tedbirler almakta fayda var” şeklinde konuştu. Öte yandan, 10 yıl öncesine göre şikâyet oranlarının yüzde 80 ila yüzde 90 azaldığının belirtildiği toplantıda, gelen şikâyetlerin büyük çoğunluğunun kredi, kredi bağıntılı sigorta ve bunlara ilişkin meseleler olduğu ifade edildi. 

Türkiye Gazetesi

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
hamza 6 Şubat 2025 04:24

Övündüğünüz şeye bak... Avrupada Türkiye'deki gibi sahtekarlık üç kağıt olmadığı için tüketiciyi de endişelendirecek bir durum yok.

Sonraki Haber Yükleniyor...