DemirDöküm, yatırımda yurt içine odaklanacak: Yüzde 6.000 faizleri gördük, Türkiye’den başka yere gitmiyoruz

Sanayi sektörü düşük kur yüksek enflasyon kıskacında çıkış yolu arıyor. Artan maliyetler sebebiyle tekstilden beyaz eşyaya, kuyumdan ayakkabıya kadar bazı firmalar üretimlerini Mısır’a taşıma kararı alırken, DemirDöküm yurt dışı yerine Türkiye’de yatırımlarını artırma kararı aldı.
ÖMER TEMÜR İSTANBUL - Türkiye’nin iklimlendirme sektöründeki ilk yerli markası olduklarını belirten DemirDöküm CEO’su Alper Avdel “1954 yılında İstanbul’da üretimine başladık. 70 yıldır bu ülkenin sıcağında ve soğuğunda, AR-GE çalışmalarında, hava kalitesinde ve eğitim süreçlerinde hep var olduk. İlk döküm radyatör, kazan, şofben, kombi ve yoğuşmalı kombi üretimi gibi sektörümüzde birçok yeniliğe imza atarken, ısıtma çözümlerinde yeni standartlar belirledik. 2007 yılında, dünya ısıtma sektörünün öncü firması Vaillant Group bünyesine katılarak küresel ölçekte gücümüzü artırdık” dedi. Bugün olduğu gibi gelecekte de Türkiye’ye yatırıma devam edeceklerini dile getiren Avdel “Eskişehir Bozüyük’te 270 bin metrekare açık, 64 bin metrekare kapalı alanda üretim yapıyoruz. O bölgede büyük arsalarımız var. Isı pompası üretimi yapacağız. Dün buradaydık, bugün de gelecekte de Türkiye’ye yatırım yapacağız. Türkiye’de gecelik faizlerin yüzde 6.000’leri bulduğu dönemlerde bile ülkeyi terk etmedik. Türkiye’den başka yere gitmiyoruz” ifadelerini kullandı.
2024 yılının pek çok açıdan zor bir yıl olduğunu ifade eden Avdel “Ancak biz bu yılın, zorlukları fırsata çevirme ve yenilikler için kıvılcımı yakma yılı olduğunu düşünüyoruz. Bu yıl ihracat satışlarımızı yüzde 10 artırarak, Mısır ve Kırgızistan gibi yeni pazarlara giriş yaptık. Özellikle Almanya, Slovakya, Moldova ve İtalya’ya gerçekleştirdiğimiz ihracatla, güçlü bir performans sergiledik. Bugün, 40’ı aşkın ülkede ısı konforu sağlayarak dünya genelinde büyümemizi sürdürüyoruz. 2024 yılı ihracat performansımız yüzde 10 oranında büyüme ile beklentilerimizi aştı. Hedefimiz ise yıl sonunda 100 milyon dolarlık ihracat gelirine ulaşmak. Şimdi bu kıvılcımı ateşe dönüştürme zamanı. 2025’in daha olumlu bir yıl olacağına inancımız tam. 2025 yılında, enerji tasarrufu sağlayan, çevre dostu ve yaşam kalitesini artıran yeni nesil ürünlerimizle sektörde ayrışmaya devam etmeyi hedefliyoruz” diye konuştu.
Öte yandan yeni yıla güçlü bir giriş yapmayı planlayan DemirDöküm baştan aşağıya yenilendi. Yeni logosuyla tüketicinin karşısına çıkmaya hazırlanan firma, yenilenen showroom ve bayileriyle müşteri deneyimini üst seviyeye çıkaracak.
ÇIRAK YETİŞMİYOR USTA BULAMIYORUZ
DemirDöküm CEO’su Alper Avdel sektörde usta sıkıntısı yaşandığına dikkat çekerek “Sadece Türkiye’de değil tüm dünyada usta sorunu yaşıyor. Çırak yetişmiyor. Üniversite mezuna arttı ama meslek erbabı azaldı. İşini iyi yapanı ise yurt dışına kaçıyor. Eğer böyle giderse Türkiye önümüzdeki dönemde ciddi sıkıntı yaşayacak” dedi.