Hazır giyimde 2025 geçtiğimiz yılı aratacak mı? Mahkeme Sohbetleri'nde çözüm arandı

Türkiye’de İş Dünyası dergisi, Mahkeme Sohbetleri’nin 18’incisini gerçekleştirdi. Alanında söz sahibi iş insanlarının katıldığı buluşmada tekstil ve hazır giyim sektöründeki son gelişmeler ele alındı.
İtalya’nın hazır giyimde geldiği noktaya Türkiye’nin de doğru bir planlama ve stratejik adımlarla gelebileceğinin konuşulduğu buluşmada, Türkiye’nin büyük bir potansiyelinin olduğu ancak katma değer ve markalaşma konusunda dünyanın gerisinde kaldığının altı çizildi.
Toplantıda, ekonomik olarak yaşanan belirsizliklerin, yüksek enflasyon ile yüksek faizlerin ve kurun sabit kalmasının, sektörü ihracatta
olumsuz etkilediğine dikkat çekildi. Faizlerin ve enflasyonun düşmesi ile kurda yaşanacak gelişmelerin sektörün yeniden canlanmasına büyük katkı sağlayacağına da vurgu yapıldı.
Türkiye’de İş Dünyası Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Celal Toprak’ın moderatörlüğünde düzenlenen buluşmaya, Moda ve Hazır Giyim Federasyonu Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Öztürk, Dostluk Grubu Tekstil AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Hayrettin Gümüşkaya ve Gelişim Tekstil Sanayi ve Ticaret AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Akçay katıldı.
"DÜNYADA BEŞİNCİ OLMA ÖZELLİĞİNİ KORUMAK MÜMKÜN DEĞİL"
2024 yılının kendileri için sakin geçtiğini vurgulayan Moda ve Hazır Giyim Federasyonu Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Öztürk “İçeride maliyetler TL bazında artıp, dövizde de bir hareket olmadığı zaman zorluk yaşıyoruz. En azından dövizin enflasyon bazında denkliğini kurmamız gerekirdi. Burada makas açılınca ihracat yavaşladı. Federasyon olarak niş, katma değerli yüksek ürünler ve butik üretime yönelme kararı aldık. Pazarda bir pay var ancak Türkiye’deki hazır giyim üreticisinin bu şartlarda dünyada beşinci olma özelliğini koruması mümkün değil” dedi.
Dostluk Grubu Tekstil AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Hayrettin Gümüşkaya ise “Biz 2024 yılını biraz ayakta durma yılı olarak geçirdik. Buna bağlı olarak 2025 yılından ümitliyiz. Sektörümüzde üretimi ve kalkınmayı, ihracatı destekleyen politikalarla ivmelendirirsek yüksek potansiyelimizi tekrar ortaya çıkarırız” şeklinde konuştu.
Son iki yılda Uzak Doğu ülkeleriyle fiyat farkının çok açıldığını belirten Gelişim Tekstil Sanayi ve Ticaret AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Akçay da “Bizim fiyatlarımız da Uzak Doğu ülkelerine göre daha pahalı. Yabancı alıcılar yüzde 20-30 gibi fiyat farkını kabul ediyorlar ama yüzde 40’ın üzerindeki fiyat farkını kabul etmiyorlar. Bu yüzden bizim dışımızdaki başka ülkelere gidiyorlar” açıklamasında bulundu.