Havayolları hangi durumlarda ne kadar tazminat öder? Yeni düzenleme getirildi

10 Aralık Salı günü Resmi Gazete’de yayımlanan kararla Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü yeni düzenleme getirdiğini duyurdu. Uçuş rötarlarında önemli bir karar verildi. Bundan sonra uçuş rötarlarında belirlenen saat aşıldığı takdirde hava yolları yolcuklarına tazminat ödeyecek.
Havayolu ile Seyahat Eden Yolcuların Haklarına Dair Yönetmelik'te yapılan değişiklik Resmi Gazete’de yayımlandı.
Hava yollarında teknik ve operasyonel nedenlerle sık sık uçuş saatlerinde sorun çıkıyordu. Bugün getirilen düzenlemeyle birlikte havayolu şirketlerine yolculara tazminat ödenecek.
HAVAYOLLARI HANGİ DURUMLARDA NE KADAR TAZMİNAT ÖDER?
Geciken uçuşlar için havayolu şirketlerine yolculara tazminat ödeme zorunlu olacak. Uçuşlarının 3 saat veya daha fazla rötar yapması durumunda yolcular tazminat talep edebilecek.
İç Hat Uçuşları 100 euro tazminat ödenirken Dış Hat Uçuşlarında 1.500 kilometreye kadar olan uçuşlarda 250 euro, 1.500-3.500 kilometre arası uçuşlarda 400 euro, 3.500 kilometreden uzun uçuşlarda 600 euro tazminat hakkı doğacak.
Tazminat ödemeleri, ödemenin yapıldığı tarihteki Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası döviz satış kuru üzerinden Türk Lirası cinsinden hesaplanarak yolculara verilecek.
UÇAK RÖTAR YAPINCA NASIL TAZMİNAT ALINIR?
Yolcuların tazminat hakkından yararlanabilmesi için hava yolu şirketinin rötar yaşanan uçuşun ardından başvuru yapmaları gerekiyor.
Yolcular, havayolu şirketine bilet bilgilerini ve rötar süresini belirten bir başvuru yapması zorunludur. Ardından yolcuya verilen uçuş iptali veya gecikme belgeleri kanıt niteliği taşımaktadır. Onaylanan başvurular için ödemeler Türk Lirası üzerinden yolcuların hesaplarına yatırılacaktır.